MuscleMeat

shoulder neutral grip press vs normaal press

patmuscle

Huge Freak
Waardering
770
Waarom zou dat beter zijn, beweging is onnatuurlijker, bijna niemand doet het ook op die manier en dat is waarschijnlijk ook niet voor niks.

Ik denk dat je dan nog iets meer nadruk op de voorste kop legt.

Ik zie ook bijna niemand squatten in mijn gym dus dan zal die oefening ook wel slecht zijn.

Laatst bewerkt:
ik denk dat je de shouder hiermee anders prikkelt is misschien wel goed voor de afwisseling

Waarom zou dat beter zijn, beweging is onnatuurlijker, bijna niemand doet het ook op die manier en dat is waarschijnlijk ook niet voor niks.

je bent echt waardevol voor dit forum :rolleyes:
ik weet niet in wat voor kneuzengym jij traint, maar ik heb genoeg mensen in verschillende sportscholen gezien die met deze oefening geweldige schouderkoppen gecreëert hebben.
hoezo onnatuurlijk? :rolleyes:

maargoed, speciaal voor jou dan omdat je nog een hoop kan leren :)
http://www.muscleandfitness.com/pressing_issue/videos/105

• Topic Starter Topic Starter
wie van jullie doet dit wel eens en wat hoeveel kg kan je minder doen dan de normale grip

je bent echt waardevol voor dit forum :rolleyes:
ik weet niet in wat voor kneuzengym jij traint, maar ik heb genoeg mensen in verschillende sportscholen gezien die met deze oefening geweldige schouderkoppen gecreëert hebben.
hoezo onnatuurlijk? :rolleyes:

maargoed, speciaal voor jou dan omdat je nog een hoop kan leren :)
http://www.muscleandfitness.com/pressing_issue/videos/105

Hij vroeg zich af of die oefening 'veel beter' zou zijn. Daarom reageerde ik zo want ik zou kan niet echt begrijpen dat die veel beter zou zijn in het algemeen als je die manier veel minder vaak ziet.
Ik snap wel dat een goede oefening kan zijn voor je voorste schouderkop.
Maar opzich was mijn reactie wel nogal simpel geef ik toe.

even vraagje boys

ik zag in me gym een dude schouder pressen doen maar hij deed ze met een ander soort grip hieronder de video

http://www.physicalfitnet.com/exerc...umbbell_shoulder_press_with_neutral_grip.aspx

Ach weer een andere variant op de ''arnold press'',Met de oefening hierboven, als je die echt zwaarder etc wilt pakken ga je volgens mij op een gegeven moment toch cheaten,vandaar dat ik de arnold press liggend met een stang doet,kilo's vliegen d'r op en de resultaten ook;)

Ach weer een andere variant op de ''arnold press'',Met de oefening hierboven, als je die echt zwaarder etc wilt pakken ga je volgens mij op een gegeven moment toch cheaten,vandaar dat ik de arnold press liggend met een stang doet,kilo's vliegen d'r op en de resultaten ook;)
liggend schouders trainen das nieuw voor mij leg is uit

Mijn manier om dit soort dingen te testen is gewoon de beweging zonder gewicht maken met één arm, en met je andere de spiercontractie voelen. Volgens mij gaan je triceps méér meedoen bij deze 'abnormale' grip.

Ik train vaak m'n schouders in de Smith met presses, dan is die greep natuurlijk niet mogelijk. Maar we hebben ook een shoulder press machine die 3 grepen mogelijk maakt: normaal, behind the neck and deze dus... Kan zijn omdat die hendel verder naar voren zit, maar ik duw dan gemakkelijk een kwart meer. Kan ook iets met hefboomeffect zijn.

Moet morgen m'n schouders doen en zal dan kijken -- met dumbbells -- of ik op deze manier meer weggeduwd krijg. Maar méér is doorgaans minder in dezen, wat betreft aanspreken van de gewenste spiergroep. Heb het idee dat de normale grip effectiever is voor je deltoids.

Ron

Mijn manier om dit soort dingen te testen is gewoon de beweging zonder gewicht maken met één arm, en met je andere de spiercontractie voelen. Volgens mij gaan je triceps méér meedoen bij deze 'abnormale' grip.

Ik train vaak m'n schouders in de Smith met presses, dan is die greep natuurlijk niet mogelijk. Maar we hebben ook een shoulder press machine die 3 grepen mogelijk maakt: normaal, behind the neck and deze dus... Kan zijn omdat die hendel verder naar voren zit, maar ik duw dan gemakkelijk een kwart meer. Kan ook iets met hefboomeffect zijn.

Moet morgen m'n schouders doen en zal dan kijken -- met dumbbells -- of ik op deze manier meer weggeduwd krijg. Maar méér is doorgaans minder in dezen, wat betreft aanspreken van de gewenste spiergroep. Heb het idee dat de normale grip effectiever is voor je deltoids.

Ron
oke ron hou ik je aan, morgen even met deze grip trainen en vertel ons wat het krachtverschil is

bedankt

Wel eens geprobeerd, vond het k*t. Met dumbbells naast je hoofd hoef je niet voor je evenwicht te compenseren, met dumbbells voor je hoofd wel. Je pakt nog meer vanuit je voorste schouderskop en voor mn gevoel minder uit bovenkant borst. Doe dan gewoon front raises.

Wel eens geprobeerd, vond het k*t. Met dumbbells naast je hoofd hoef je niet voor je evenwicht te compenseren, met dumbbells voor je hoofd wel. Je pakt nog meer vanuit je voorste schouderskop en voor mn gevoel minder uit bovenkant borst. Doe dan gewoon front raises.

wrm geen front raises dan in plaats van seated military press?

zo spreek je de lateral deltoid niet aan, wat je bij een normale db press wel doet.

Terug
Naar boven