AndroidHealthClinic

Show je VUURWERK topic

Ik heb zojuist een koelkast opgeblazen! Aan tienduizend stukken was die, niks van over!

• Topic Starter Topic Starter
AMSTERDAM - Ali B wordt aangeklaagd door de gemeente Staphorst. De gemeente en de politie van het Overijsselse dorp ondernemen stappen tegen muziekzender TMF en de rapper omdat zij woensdag vuurwerk afstaken op het dorpsplein.

Met het afsteken van de vier honderduizendklappers lanceerden zij het nieuwe radiostation van de zender. Zij verstoorden hiermee echter de begrafenis van een 19-jarige jongen.

Op de website van de gemeente staat te lezen dat Ali B wordt vervolgd voor het illegaal afsteken van vuurwerk. TMF zal door de gemeente worden gesommeerd de kosten voor het opruimen van het vuurwerk te betalen.

Excuses

Eerder boden TMF en Ali B al hun excuses aan voor het vuurwerkincident. Zij zeiden niet te hebben geweten dat de begrafenis op hetzelfde moment plaatsvond. "Ik baal er erg van", schrijft de rapper op zijn website. "We waren daar niet van op de hoogte, anders hadden we het hele gebeuren afgeblazen."

De rapper heeft naar eigen zeggen nooit de inwoners van het dorp willen provoceren. "TMF noemt Staphorst het saaiste dorp van Nederland, ik heb juist willen laten zien dat dat helemaal niet zo is. Ik kwam woensdag met een heel goed gevoel over Staphorst thuis, het is heel vervelend hoe het gelopen is."

Het management van Ali B verklaarde vrijdagmiddag nog niet officieel op de hoogte te zijn gebracht van de juridische stappen die tegen de artiest worden genomen.

ANP

vanmorgen ff een groundsalute afgestoken met onsteking minimale afstand 50 meter ... pff wat een dreun door de luchtdruk trilde de ramen op 200 meter afstand.. Zal vanaaf ff wat fotos van de opstellingen maken en die hier neer rammen

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil foto's zien Tjalle, en wat meer uitleg over hoe je eraan komt, wat zoiets kost en hoe het allemaal werkt. :)

Gister was een dude op tv op het RTL nieuws, misschien hebben jullie het ook meegekregen? Had gewoon €1000 uitgegeven aan NEDERLANDS vuurwerk ??? t*ring, dan spoor je echt niet, van die pispijltjes etc.

VeTTe ShIt T0Ch dAn BEn Je geWOOn SuPrrrrrrrrr LeIp ManG!

Zinkpijlen zijn gewoon lawinepijlen maar dan wat heftiger.Flink bang dus.Lekker aan de grond houden voor een goede klap.Verder wat is dat voor een bom wat je op dat fimpje van gouwe tony ziet echt gruwelijk man...

Filmpje staat volgens mij ook op youtube. Volgens mij een lawinepijl met 2x 5 liter benzine die ze aansteken. (haarlakbussen werkt ook goed zo te zien op youtube)

Het geeft echt zo'n filmeffect :D

(Ik weet alleen niet waar je lawinepijlen kunt kopen :S)

Filmpje staat volgens mij ook op youtube. Volgens mij een lawinepijl met 2x 5 liter benzine die ze aansteken. (haarlakbussen werkt ook goed zo te zien op youtube)

(Ik weet alleen niet waar je lawinepijlen kunt kopen :S)

bij de blokker vast wel..

heb net nog even wat gehaald maar als ik dit zie heb ik eigenlijk helemaal niets aparts

Foto!
@Tractortje: Quante costa?

Nou het vuurwerk komt allemaal uit polen, en de onstekers + connectiebox en afstandbediening kun je gewoon overal kopen voor evenementen. kost 200 euries. 100k klappers zijn agewoon zelf in belgie gehaald. + al het andere vuurwerk in polen.

Voor dat karton 6" (HVK/mixed) was ik 175 euro kwijt. Heerlijk goedkoop dus. De buis voor het geintje is alleen €40, wat ik toch wel enigszins duur vind. Maar ach, het is het waard.

OWjah moest nog zegge wat het koste he.

per karton wordt 245 euro betaald intotaal hebben we 9 kartons 6" en nog wat kartons 7" het spul ligt verspreid over een aantal woningen want je krijgt echt enschede ... De mortierbuizen zijn wat tractor zegt 40 euro kunnen 100x gebruikt worden dus die dingen schaf je 1x aan. Je koopt bij de alpeco Schietlont en normale lont zodat je zelf een beetje kunt bepalen hoesnel de mortieren de lucht in vliegen. En zo ga je aan de slag je bepaalt kleur en effect bij elkaar. Je sluit ze aan aan de onsteking je hebt een detonate box zet alle rekken die je zelf hebt getimmerd :D in de juiste richting je pakt een stoel en je drukt op de knop en het is proosten op oud en nieuw.

Hier een voorbeeld van een ground salute toen we de detonate box gingen uittesten.
En hij ging hard kan ik je vertellen ;)

Fotos volgen :)

Gisteren avond ook gedaan, 2 jerry cans met benzine, ducktape rond de ZINK 901 en een mooie Mushroom was het gevolg, post na 1 januari wel een filmpje, de sukkel die gisteren aan het filmen was drukte hem pas aan, toen het al klaar was...

Terug
Naar boven