XXL Nutrition

Simvastatine en Test-E Kuur (hoog cholesterol)

Parabool

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
16%
Beste lezers,

Ik ben van plan over een week te starten met een 8 wekencycle 500mg test-e

Nou slik ik voor mij cholosterol simvasatine, mijn waarden waren begin maart als volgt:
Cholesterol totaal: 6.1 (3,0-6,4)
Triglyceriden: 1,51 (0,0-2,0)
HDL: 0,3 (0,9-1,5)
LDL: 5,4 (0,0-3,6)
Cholesterol/HLD-cholesterol ratio 20.3 (0,0-7,0)

Hoe denken jullie er over om toch on te gaan?
Zou het op latere leeftijd schade/hart en vaatziekte kunnen voortbrengen?

Ik zou graag wat onderbouwde mengen en argumenten horen!

Alvast bedankt

Die cholesterol waarden zijn met simvasatine? Testosteron verhoogt je cholestorol nogal en beinvloed cholestrol/HDL negatief (orals zijn nog erger) Kijk in elk geval heel kritisch naar je voedingsschema, hoeveel vet en uit welke bron. Minimaliseer vet uit vlees en maximaliseer vet uit vis en lijnzaadolie, olijfolie en zonnebloemolie (niet verwarmd of gefrituurd vet)

Overleg het met je arts, natuurlijk zegt hij dat het niet af te raden is in jou geval. Maar leg hem de vraag voor van stel ik doe het wat zijn de mogelijke gevolgen dan over x jaar.

Dit zijn waarde voor dat ik medicatie ging gebruiken.
Heb het idee dat mijn arts hier niets over begrijpt, hij begon over me bmi ivm met de uitslagen.
Daar kan ik niks mee...

Cocosolie ook een goeie bron?

Ben je niet beetje jong voor zulke waardes? Of heeft t niets met leeftijd te maken?

Dit zijn waarde voor dat ik medicatie ging gebruiken.
Heb het idee dat mijn arts hier niets over begrijpt, hij begon over me bmi ivm met de uitslagen.
Daar kan ik niks mee...

Cocosolie ook een goeie bron?

Cicos niet. Zit vol verzadigd vet

Cicos niet. Zit vol verzadigd vet

MCT vet, geen cholosterol bron.

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Ik ga je niet aanraden dat een kuur geen schade heeft. Kuren verslechterd cholestorol en geeft meer LDL en minder HDL en dat is precies waar jij die pillen voor neemt. Als je het doet laat dan een test doen meteen na je kuur voor cholesterol. Dan weet je het effect.

Als je kuurt dan 10 a 12 wkn, 8 wkn test e vind ik zonde.

MCT vet, geen cholosterol bron.

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Ik ga je niet aanraden dat een kuur geen schade heeft. Kuren verslechterd cholestorol en geeft meer LDL en minder HDL en dat is precies waar jij die pillen voor neemt. Als je het doet laat dan een test doen meteen na je kuur voor cholesterol. Dan weet je het effect.

Als je kuurt dan 10 a 12 wkn, 8 wkn test e vind ik zonde.

ja dat had ik ook gelezen, dacht alleen dat de meningen verdeeld waren of dat nu wel of niet goed is. maar kan er geen studie of iets voor aantonen

Terug
Naar boven