AndroidHealthClinic

Geen zin in sex jaar na kuur

Provi is perfect voor SHBG maar om provi zonder testosteron te pakken... Durf ik niet te zeggen

We weten nu tenminste wel waar het probleem zit, goed nieuws dus

Inmiddels klaar met het nemen van de aromasin

Ook heb ik een bloedtest aflaten nemen sochtendsvroeg, de dag na mijn laatste dosis.

Hieronder de uitslag

Albumine 44.9 g/l 35.0 - 52.0

Estradiol 103.1 pmol/l 99.5-191.6
Testosteron 39.2 nmol/l 8.64 - 29.00
Test vrij 0.457 nmol/l
SHBG 90.3 nnmol/l 18.3 - 54.1

Ik dacht dit juist mijn SHBG zou verlagen? Is hier een logische verklaring voor?

@Cools @woodenshoe
van wat ik zo snel lees zou aromasin shbg juist verlagen indd. kan vanavond nog wel ff doorzoeken als ik tijd heb

Ja, volgens deze studie zou het SHGB verlagen.
Vreemd man dat het bij jou nu de pan uit klapt. Je test waarde is wel omhoog geschoten, maar door de hoge binding met SHGB is je vrije testosteron niet significant anders dan in het begin. Lijkt er een beetje op dat jouw lichaam naar die hormonale balans streeft ofzo. Anders zou ik het ook echt niet meer weten. @Cools wat jij?

Inmiddels klaar met het nemen van de aromasin

Ook heb ik een bloedtest aflaten nemen sochtendsvroeg, de dag na mijn laatste dosis.

Hieronder de uitslag

Albumine 44.9 g/l 35.0 - 52.0

Estradiol 103.1 pmol/l 99.5-191.6
Testosteron 39.2 nmol/l 8.64 - 29.00
Test vrij 0.457 nmol/l
SHBG 90.3 nnmol/l 18.3 - 54.1

Ik dacht dit juist mijn SHBG zou verlagen? Is hier een logische verklaring voor?

@Cools @woodenshoe

Je SHBG is in verhouding met totale test. Het is zo dat dit tijdens een kuur lager is, maar met anti-e's niet. Oestrogeen is ook goed nu.

• Topic Starter Topic Starter
Je SHBG is in verhouding met totale test. Het is zo dat dit tijdens een kuur lager is, maar met anti-e's niet. Oestrogeen is ook goed nu.

Ik merk overigens wel enige verbetering maar het is wederom minimaal. Toch vind ik het wel weer merkwaardig dat mijn SHBG zo hoog is.

Kan dit geen andere oorzaken hebben? Kan het te maken met hebben met mijn lever? Die het tijdens mijn kuur erg zwaar had gezien de hoge ALAT waarde (200) ?

Ik had gelezen dat leverschade een hoge SHBG waarde kan veroorzaken.

Gaat mijn SHBG weer dalen?

Ik merk overigens wel enige verbetering maar het is wederom minimaal. Toch vind ik het wel weer merkwaardig dat mijn SHBG zo hoog is.

Kan dit geen andere oorzaken hebben? Kan het te maken met hebben met mijn lever? Die het tijdens mijn kuur erg zwaar had gezien de hoge ALAT waarde (200) ?

Ga naar je huisarts met dit verhaal en vraag een echo aan.. Is dst een optie?

Dat is mogelijk, maar kan ook aan wat anders liggen. Als ALAT zo sterk stijg icm ASAT is er mogelijk schade geweest, maar dat is meestal omkeerbaar. Pas bij langdurige Gamma-gt stijging kan er permanente schade optreden (AF, LDH en bilirubine zijn dan ook meestal gestegen).

Je SHBG zal waarschijnlijk weer dalen als je hormonen normaliseren. Kan ook aan prolactine of progesteron liggen trouwens.

Dat is mogelijk, maar kan ook aan wat anders liggen. Als ALAT zo sterk stijg icm ASAT is er mogelijk schade geweest, maar dat is meestal omkeerbaar. Pas bij langdurige Gamma-gt stijging kan er permanente schade optreden (AF, LDH en bilirubine zijn dan ook meestal gestegen).

Je SHBG zal waarschijnlijk weer dalen als je hormonen normaliseren. Kan ook aan prolactine of progesteron liggen trouwens.

Het eerste deel van mij uitslag is binnen :

Tijdstip afname 09:20 uur

Hypofyse

Prolactine Referentiewaarden 0.055 - 0.383 IU/L Resultaat 0.193
LH Referentiewaarden 1.1 - 8.8 IU/L Resultaat 3.3
FSH Referentiewaarden 1.0 - 12 IU/L Resultaat 2.5

Steriödhormonen

Progesteron Referentiewaarden 0.890 - 3.88 Resultaat 0.800

Testosteron , SHBG, Oestradiol , Cortisol en DHEA-S moeten nog binnen komen.

Progesteron is aan de lage kant gezien de Referentiewaarden. Zou dit al een aanwijzing kunnen zijn voor het libido probleem?

Die heb ik de vorige keer al getest?

Die heb ik de vorige keer al getest?

Ah, dat klopt inderdaad en is gewoon goed. Zover ik kan zien is het gewoon afwachten dan tot je hormonen weer in balans zijn. SHBG daalt ook weer. Herstel kan soms lang duren bij sommigen, alhoewel je hormonen hersteld waren alleen je libido nog. Meer is er niet aan te doen.

Ah, dat klopt inderdaad en is gewoon goed. Zover ik kan zien is het gewoon afwachten dan tot je hormonen weer in balans zijn. SHBG daalt ook weer. Herstel kan soms lang duren bij sommigen, alhoewel je hormonen hersteld waren alleen je libido nog. Meer is er niet aan te doen.

Hmm oke progesteron is dus niet te laag aangezien het onder de referentie waarde uit komt?

Is tren nou echte grote boosdoener hiervan? Ik heb bv ook 8 weken 500mg test-e gedaan voor de laatste kuur. Hier herstelde ik binnen enkele weken van.

Zou het misschien helpen om weer weer een soort gelijke kuur te doen test only?

Hmm oke progesteron is dus niet te laag aangezien het onder de referentie waarde uit komt?

Is tren nou echte grote boosdoener hiervan? Ik heb bv ook 8 weken 500mg test-e gedaan voor de laatste kuur. Hier herstelde ik binnen enkele weken van.

Zou het misschien helpen om weer weer een soort gelijke kuur te doen test only?

Nee, is er echt maar net onder. En beter iets te laag dan te hoog voor een man.

Tren is niet zo een licht middel en tijdens is er een sterke stimulatie van libido wat nadien wel eens sterk kan inzakken. Beste is om je test te combineren met een niet-aromatiserend middel zoals primo of mast, minder oestrogeen.

GHB werkt ook goed om je libido even te kickstarten

Je krijgt er wel een lekkere pomp van, maar of het massa opbouwd.... Ik kan het niet bevestigen. Maar het is wel de enige drugs waar je niet (direct of indirect) van gaat afvallen

Je krijgt er wel een lekkere pomp van, maar of het massa opbouwd.... Ik kan het niet bevestigen. Maar het is wel de enige drugs waar je niet (direct of indirect) van gaat afvallen

Blijkbaar kom je door ghb in een soort coma dat ervoor zorgt dat het menselijk groeihormoon een enorme boost krijgt. Lijkt me het niet echt waard maar heb het vaker meegekregen van horen zeggen

Blijkbaar kom je door ghb in een soort coma dat ervoor zorgt dat het menselijk groeihormoon een enorme boost krijgt. Lijkt me het niet echt waard maar heb het vaker meegekregen van horen zeggen

Heb ook gelezen dat het cortisolgehalte wel wat kan stijgen waardoor het anabolen effect in het niet valt

dat is echt allang achterhaald. En je krijgt pomp van ghb omdat het gewoon zout is. Verder slaat het nergens op om dat als bodybuilder te gebruiken. Voor een avondje cardio met je vriendin is het perfect

Terug
Naar boven