Fitness Seller

SL 5x5, check.

Gast 146649

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
26
Hallo mensen,

Vanaf maandag wil ik gaan beginnen aan SL 5x5, maar dan wil ik wel een goed begin maken.
Ik las op de site van SL 5x5 dat je extra oefeningen kan toevoegen als je dit nodig acht.
Vandaar dat ik de schuingedrukte oefeningen heb toegevoegd, maar hier heb ik toch nog vragen over.

1. Zijn de extra oefeningen goed ingedeeld? Zo niet, dan zou ik graag willen weten hoe het beter kan.
2. Is het verstandig om deze oefeningen toe te voegen wanneer kracht het doel is? Ik heb ze toegevoegd, omdat ik wat langer wil trainen (ipv 45 minuten) en omdat het me gunstig leek.

Workout A:
Squats
5 x 5
Bench Press
5 x 5
Bent Over Row
5 x 5

(Weighted) Dips
3 x 5-8
(Weighted) Pull ups
3 x 5-8
Cable Crunches
3 x 10

Workout B:
Squats
5 x 5
Standing Press
5 x 5
Deadlift
1 x 5

Close grip bench
3 x 8
Standing calf raise
3 x 8
Cable Crunches
3 x 10

Alvast bedankt :)

Gaat een beetje veel worden vrees ik.

Ik heb ook Weighted Chin Ups bij A en Weighted Dips bij B toegevoegd.
Ik train met 1, soms 2 buurmannen tegelijk.

En nu we allemaal aan onze max komen en 5 min rust tussen de sets nodig hebben, zitten we toch makkelijk aan 1,5 - 2u

Kan prima zo, maar zoals Disturbed al zei worden de trainingen vanzelf langer naarmate je sterker wordt omdat je meer opwarmsets en langere rustperiodes nodig gaat hebben.

Wanneer je doel puur krachtgericht is dan is kuiten trainen eigenlijk overbodig. Dan zou ik bij die dag liever een row variant toevoegen of misschien iets voor de achterkant van je schouders zoals face pulls om je schouders gezond te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat een beetje veel worden vrees ik.

Ik heb ook Weighted Chin Ups bij A en Weighted Dips bij B toegevoegd.
Ik train met 1, soms 2 buurmannen tegelijk.

En nu we allemaal aan onze max komen en 5 min rust tussen de sets nodig hebben, zitten we toch makkelijk aan 1,5 - 2u

Als het uiteindelijk te veel wordt, dan stop ik ermee, maar dat ga ik dan waarschijnlijk al snel merken.
En tijd gaat zeker geen probleem worden, ik heb momenteel alleen school om me druk over te maken ;)

Kan prima zo, maar zoals Disturbed al zei worden de trainingen vanzelf langer naarmate je sterker wordt omdat je meer opwarmsets en langere rustperiodes nodig gaat hebben.

Wanneer je doel puur krachtgericht is dan is kuiten trainen eigenlijk overbodig. Dan zou ik bij die dag liever een row variant toevoegen of misschien iets voor de achterkant van je schouders zoals face pulls om je schouders gezond te houden.

Bedankt voor de tip, klinkt ook erg logisch eigenlijk.
Ik zal dan face pulls toevoegen ipv standing calf raise :D

Als het uiteindelijk te veel wordt, dan stop ik ermee, maar dat ga ik dan waarschijnlijk al snel merken.
En tijd gaat zeker geen probleem worden, ik heb momenteel alleen school om me druk over te maken ;)

Bedankt voor de tip, klinkt ook erg logisch eigenlijk.
Ik zal dan face pulls toevoegen ipv standing calf raise :D

Prima te doen, 6 oefeningen moet makkelijk kunnen.

Je kan facepulls doen, niet vergeten dat je Posterior Deltoid ook al genoeg stimulans krijgt van pullups en bent over rows.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar calf-raises.

• Topic Starter Topic Starter
Prima te doen, 6 oefeningen moet makkelijk kunnen.

Je kan facepulls doen, niet vergeten dat je Posterior Deltoid ook al genoeg stimulans krijgt van pullups en bent over rows.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar calf-raises.

In principe zijn mn kuiten al groot, alhoewel de definitie door de beugel kan, dus maak ik me daar momenteel weinig zorgen om. Maar we zullen zien hoe het verloopt :p

Terug
Naar boven