MuscleMeat

'Slaapstoornis'

Tranga

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
88kg
Beste Leden,

Het innemen van eiwitshakes, koffie, Brinta en havermout heeft dermate invloed op mijn slaapritme (ik val slecht in slaap, wordt tig keer wakker in de nacht en wordt vroeg wakker) dat ik overdag weinig vut heb, laat staan een goede work-out kan doen.

Het is nu zelfs zo dat ik bovengenoemde liever mijd om in ieder geval een goede nachtrust te hebben.

Herkennen jullie dit? Is hier wat aan te doen? ???

Groeten Tranga.

Ik herken het.
Wat er aan te doen is, is geen koffie meer pakken.

Moet je ook naar toilet in de nacht? Zo ja, neem je kwark of caseine voor het slapengaan? Dan kan het ook daaraan liggen.

Dit is heel persoonlijk maar ik heb dit met koolhydraten en vooral met suikers. Ik neem ook geen brinta havermout oid in de avond. Ik neem alleen de kwark of alleen een stuk vlees of vis.

Daarom train ik ook niet graag in de avond. Want dan moet ik wel eten en net na trainen slaap ik sws slecht. Wanneer train jij?

Inderdaad proberen te gaan slapen met een zo laag mogelijke suikerspiegel voor de gevoeligen terzake.

• Topic Starter Topic Starter
Ik train ook in de avond, het erge is dat het tijdstip van inname niet uitmaakt. Ik blijf er last van houden. Wordt er inmiddels moedeloos van

Beste Leden,

Het innemen van eiwitshakes, koffie, Brinta en havermout heeft dermate invloed op mijn slaapritme (ik val slecht in slaap, wordt tig keer wakker in de nacht en wordt vroeg wakker) dat ik overdag weinig vut heb, laat staan een goede work-out kan doen.

Het is nu zelfs zo dat ik bovengenoemde liever mijd om in ieder geval een goede nachtrust te hebben.

Herkennen jullie dit? Is hier wat aan te doen? ???

Groeten Tranga.

1e actief: het vermijden van shakes, koffie, brinta en havermout. Al kan ik mij niet voorstellen dat je wakker ligt van de shakes, brinta en havermout. Koffie echter wel, waarvoor drink je de koffie? (energie of omdat je het lekker vind?)

Inderdaad proberen te gaan slapen met een zo laag mogelijke suikerspiegel voor de gevoeligen terzake.

Dan zou ik juist niet slapen, maar goed je zegt ook voor de gevoeligen ;)
koffie is bij mij ook echt een don't !Die zou ik idd overslaan, shake kan ik me weinig bij voorstellen,
dat dat een probleem zou zijn.
En hey anders een pammetje en sweet dreams :p

Wellicht ZMA proberen, ik slaap daardoor veel beter. Maar neem het niet met calcium. En sowieso zo min mogelijk caffiene voor je slaap proberen binnen te krijgen als je er gevoelig voor bent. Probeer ook de meeste van je voeding overdag binnen te krijgen zodat je 's-avonds niet zoveel hoeft te eten

Laatst bewerkt:
App downloaden met regengeluiden, val je gegarandeerd inslaap ;)

Raar, ik vreet wel is een hele zak snoep + een energydrank voor het slapen, dan nog geen problemen.

Skip alles waar cafeine in zit en kijk of je dan nog steeds dit probleem hebt.. Je zegt s'avonds te trainen, gebruik je een pre-workout? hier zit ook vaak veel cafeine in.

Ik slaap juist niet op lege maag of alleen op een shake

• Topic Starter Topic Starter
gebruik geen pre-workout. Koffie dronk ik voor het trainen gaan.
Het is inderdaad vreemd wat betreft de Brinta/havermout en eiwitshakes, maar toch is het zo

melatonine eens proberen misschien? en idd alles wat slaap tegen werkt bij jou eerder op de dag nemen

gebruik geen pre-workout. Koffie dronk ik voor het trainen gaan. Het is inderdaad vreemd wat betreft de Brinta/havermout en eiwitshakes, maar toch is het zo

In zover ik weet alle pre-workouts zit caffeine, dit zit (zoals je weet) ook in koffie.
Dit geval is koffie dus jou pre-workout. Stop hier mee en kijk of je dan beter kunt slapen??

Beetje vreemd als je voor het trainen koffie drinkt (savonds) je dingen als je eiwit shake als een van de oorzaken ziet..

Wat bij mij helpt:

- Een half uur voor het slapen geen licht door phone of laptop.
- goed plassen voor het slapen. Want ik merk dat ik steeds wakker word om te pissen
- een caffeineloze dag doordeweeks
-niet laat trainen.
-Goede verduistering op je kamer. Helpt vooral als goed wil uitslapen.

Ik heb dezelfde problemen gehad en ook mijn darmen waren lange tijd van slag door al die eiwitpoeders. Ik slaap nu eindelijk weer door(sinds twee weken). Ik heb heel mijn voedselschema omgegooid na jaar in jaar uit experimenteren waar je lichaam goed op draait. Het is een helse klus maar uiteindelijk heb je een echt goed voedselschema gemaakt wat puur voor jouw lichaam is.

Poeders neem ik totaal niet meer. Vooral geen pre-workouts! Melkproducten, tarwe en soja verbannen. Zo weinig mogelijk suikers. Ik haal nu alles puur uit mijn voedsel zoals kipfilet, rundvlees, vis(vooral tonijn), 4 hele eieren per dag, 2 bananen per dag, groentes, noten, zoete aardappelen, en speltbrood met biologische pindakaas. Twee tot drie keer per dag neem ik ook Fenegriek. De normale Hollandse aardappel heb ik dus ook verbannen.

Gaat nu dus helemaal super en ik krijg nog een sixpack ook die altijd verborgen zat onder een klein laagje vet. Puur gezond eten en die poeders verbannen want je kan alles uit je voedsel halen en beter voor je lever en darmen ook.

Terug
Naar boven