MuscleMeat

Slecht slapen / Melatonine 3mg Optimum Nutrition

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Mannen :thumb:,

Al sinds m'n 16e slaap ik erg slecht, het duurt lang voordat ik in slaap kom en ik wordt 's nachts erg vaak wakker, gemiddeld z'n 4x per nacht.

Ik ben er nu aan gewend geraakt dat ik vaak wakker wordt maar toch lijkt het me fijn om gewoon weer "normaal" heel de nacht door te kunnen slapen.

Zou een supplement als Melatonine hierbij helpen? Ik weet dat het bedoelt is om in slaap te komen maar misschien helpt het ook om dieper te slapen en hierdoor niet midden in de nacht wakker te worden.

Of zijn er andere supplementen die hierbij misschien kunnen helpen?

Al magnesium en een grote maaltijd rijk in koolhydraten geprobeerd voor het slapen gaan?

Nustasium helpt om in te slapen
Melatonine helpt om door te slapen
Een combinatie is ideaal (vrij verkrijgbaar bij apotheek.. buiten de melatonine wat Belgie betreft)

• Topic Starter Topic Starter
Een combinatie is ideaal (vrij verkrijgbaar bij apotheek.. buiten de melatonine wat Belgie betreft)

Wat ik van melatonine weet is dat het juist werkt om in slaap te komen, of je er beter van door slaapt weet ik niet. Maar een combinatie van beide zou helemaal perfect zijn. :D

2 gram L-tryptofaan in combinatie met 3mg melotine werkte perfect voor mij.

De L-trypto om door te slapen (en klein beetje om in slaap te komen) en de melatonine om direct in slaap te vallen.

ik heb melatonine gebruikt en vond het 6x niks..
ik heb t een paar maanden gebruikt en heb een paar maadnen de meest erge en rare nachtmerries gehad...
Toen ben ik met melatonine gestopt... en hup nachtmerries weg

en daarnaast was ik een wrak de 1e 2 uur dat ik wakker werd sochtends

Melatonine helpt om in te slapen.

Gebruik het zelf al dik een jaar op 1.5mg, prima spul.

Nou ik slik vaak 6mg melatonine bovenop de valium, lorazepam en de olanzapine. Maar ik ben niet echt overtuigd van de toegevoegde waarde. Drank wel, en soms drink ik een pilsje om het effect te versterken. promethazine erbij slikken werkt ook. Dat laatste middel zou ik eens met je huisarts bespreken en trazolan wordt ook nog wel eens voor slapeloosheid voorgeschreven. Zo kun je toch iets wat mogelijk sterker werkt dan melatonine proberen zonder met de verslaving van benzodiazepines in aanraking te komen.

http://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/gaba/ronnie-coleman/resurrect-pm/?sqr=coleman&
Supp van BnF voor diepere slaap.
5htp en magnesium zouden ook moeten helpen. En GABA kan je ook nog proberen, is ook voor een diepere slaap (je gaat er wel vaag van dromen heb ik gehoord).

Melatonine is juist om in te slapen.

Mannen :thumb:,

Al sinds m'n 16e slaap ik erg slecht, het duurt lang voordat ik in slaap kom en ik wordt 's nachts erg vaak wakker, gemiddeld z'n 4x per nacht.

Ik ben er nu aan gewend geraakt dat ik vaak wakker wordt maar toch lijkt het me fijn om gewoon weer "normaal" heel de nacht door te kunnen slapen.

Zou een supplement als Melatonine hierbij helpen? Ik weet dat het bedoelt is om in slaap te komen maar misschien helpt het ook om dieper te slapen en hierdoor niet midden in de nacht wakker te worden.

Of zijn er andere supplementen die hierbij misschien kunnen helpen?

Even wat 25mg doxylamine succinate van eBay.com trekken, werkt prima, zelfs op halve dosering. Alternatief is diphenhydramine. Beiden in de USA in elke supermarkt of pompstation legaal te koop en via o.a. eBay.com probleemloos te bestellen.

Melatonine werkt prima om in slaap te komen. Het was een tijdje niet meer beschikbaar omdat het niet meer buiten de apotheker verkocht mocht worden geloof ik maar het is sinds een tijdje weer tekoop bij B&F e.d.

Nou ik slik vaak 6mg melatonine bovenop de valium, lorazepam en de olanzapine. Maar ik ben niet echt overtuigd van de toegevoegde waarde. Drank wel, en soms drink ik een pilsje om het effect te versterken. promethazine erbij slikken werkt ook. Dat laatste middel zou ik eens met je huisarts bespreken en trazolan wordt ook nog wel eens voor slapeloosheid voorgeschreven. Zo kun je toch iets wat mogelijk sterker werkt dan melatonine proberen zonder met de verslaving van benzodiazepines in aanraking te komen.

>3mg melotonine zou ik nooit nemen. Sterker nog dat werkt averechts.

Heb zelf een tijd melatonine gebruikt.
Let op dat je dit op een "lege maag" inneemt (ruime periode na de laatste maaltijd in ieder geval). Anders zal het ook minder goed werken.
Recentelijk neem ik voor het slapen een magnesium tablet (Kruidvat huismerk) en dit lijkt mij beter te helpen dan de magnesium.
Kan ook komen door mijn late maaltijden (eet nog redelijk veel voor het slapen).

Tip voor de OP:
Probeer het uit. Zowel magnesium als melatonine kosten geen drol. Kijk welke het beste werken voor jou.

• Topic Starter Topic Starter
Melatonine helpt om in te slapen.

Gebruik het zelf al dik een jaar op 1.5mg, prima spul.

Ik heb "extra sterkte" gekocht, 3mg.
Merk er vrij weinig/niets van.

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

Heb zelf een tijd melatonine gebruikt.
Let op dat je dit op een "lege maag" inneemt (ruime periode na de laatste maaltijd in ieder geval). Anders zal het ook minder goed werken.
Recentelijk neem ik voor het slapen een magnesium tablet (Kruidvat huismerk) en dit lijkt mij beter te helpen dan de magnesium.
Kan ook komen door mijn late maaltijden (eet nog redelijk veel voor het slapen).

Tip voor de OP:
Probeer het uit. Zowel magnesium als melatonine kosten geen drol. Kijk welke het beste werken voor jou.

Magnesium krijg ik 1000mg per dag van binnen als ik het goed heb.
Dit is volgens mij ver boven het aangeraden aantal mg dat je binnen moet krijgen.

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

2 gram L-tryptofaan in combinatie met 3mg melotine werkte perfect voor mij.

De L-trypto om door te slapen (en klein beetje om in slaap te komen) en de melatonine om direct in slaap te vallen.

Tryptofaan heb ik nog staan toevallig, zal het vanavond er ook is bij pakken.

Hoop dat het werkt, want alleen die melatonine merk ik niet erg veel van.

Waarom niet even met de doktor overleggen als het erg hinderlijk is?

Ik gebruik het inmiddels ook.
Ik ben voor mn slapeloosheid bij de dokter geweest en die adviseerde mij om melatonine te nemen.

+- uurtje voor t (voornemen) slapen gaan innemen.

Ik gebruik het inmiddels ook.
Ik ben voor mn slapeloosheid bij de dokter geweest en die adviseerde mij om melatonine te nemen.

+- uurtje voor t (voornemen) slapen gaan innemen.

hoeveel MG gebbruiken jullie? want lees ook dat er negatieve dingen aan t gebruik van melatonine zijn..

Zijn er negatieve effecten van langdurig melatonine gebruik bekend?

Terug
Naar boven