Fitness Seller

Slecht slapen / Melatonine 3mg Optimum Nutrition

ebay.com natuurlijk, omgerekend €12,46 voor 2x96 tabletten.
Kirkland is een prima generiek merk
ook ik neem al een jaar of 10 de halve dosering doxylamine succinate tabletjes, werkt nog altijd prima.
Inderdaad, 's ochtends wel meer moeite met wakker worden, alternatief (en minder sterk werkend) is dyphenhidramine.

^ haha inderdaad. Mijn enige angst was dat ze onderschept zouden worden door de douane, maar nee dus.

Wel wil ik er even bij zeggen dat ik dus alle mogelijke homeopatische middeltjes/supplementen; L-tryptofaan gaba zma 5htp melatonine valeriaan etc allemaal heb geprobeerd en er dus 0.0 werking van ondervind.

Ik ben dus zeer blij met het eerste alternatief na temazepam dat effectief werkt. Ik heb 's morgens wat meer moeite met opstaan, maar ben veel meer uitgerust door de dag heen en heb veel meer energie dan voorheen.

Een ander voordeel is dat ik zienbarend minder last heb van hooikoorts en allergieën op het moment, al kan dat natuurlijk ook liggen al alle regen die we hebben gehad. Ik ben met mijn cetrizine gestopt aangezien de 2 niet samen mogen.

voor de prijs kan ik het in ieder geval echt niet laten. 13 euro voor een jaar voorraad dus.

thx voor de tip deswetenschaps :)

Al bij de huisarts geweest? Klinkt eerder als een veel te laag vitamine D.

Melatonine moet je soms wat hoger doseren indien het niet werkt. Ik heb zelf 15mg nodig om snel in slaap te vallen. Er zijn onderzoeken met doseringen tot 6000mg, zonder echte negatieve gevolgen, dus je moet geen schrik hebben om wat hoger te doseren.

^ haha inderdaad. Mijn enige angst was dat ze onderschept zouden worden door de douane, maar nee dus.

Wel wil ik er even bij zeggen dat ik dus alle mogelijke homeopatische middeltjes/supplementen; L-tryptofaan gaba zma 5htp melatonine valeriaan etc allemaal heb geprobeerd en er dus 0.0 werking van ondervind.

Ik ben dus zeer blij met het eerste alternatief na temazepam dat effectief werkt. Ik heb 's morgens wat meer moeite met opstaan, maar ben veel meer uitgerust door de dag heen en heb veel meer energie dan voorheen.

Een ander voordeel is dat ik zienbarend minder last heb van hooikoorts en allergieën op het moment, al kan dat natuurlijk ook liggen al alle regen die we hebben gehad. Ik ben met mijn cetrizine gestopt aangezien de 2 niet samen mogen.

voor de prijs kan ik het in ieder geval echt niet laten. 13 euro voor een jaar voorraad dus.

thx voor de tip deswetenschaps :)

Doxylamine is een antihistaminicum, net als je cetrizine, dat verklaard je verminderde hooikoorts klachten misschien ten dele. Ik neem ook wel eens een gram phenibut, werkt ook aardig maar je bouwt er snel tolerantie voor op. Ik slaap ook stukken beter met nmda houdende test-boosters, met extragratis freaky dromen... Gaba en tryptofaan werken lang altijd niet lekker bij me. Benzo' s ook heerlijk maar helaas zeer verslavend.
Ik kom ook telkens weer terug bij de doxylamine.
Hebben we net een nieuwe hype ontketend? Dan verwacht ik karrenvrachten karma.

Melatonine moet je soms wat hoger doseren indien het niet werkt. Ik heb zelf 15mg nodig om snel in slaap te vallen. Er zijn onderzoeken met doseringen tot 6000mg, zonder echte negatieve gevolgen, dus je moet geen schrik hebben om wat hoger te doseren.

Laat mij die onderzoeken eens zien.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Ik kom ook telkens weer terug bij de doxylamine.
Hebben we net een nieuwe hype ontketend? Dan verwacht ik karrenvrachten karma.

Maar is het niet zo dat Doxylamine voor tijdelijk gebruik is?

''Doxylamine is a first generation antihistamine. It can be used by itself as a short-term sedative and in combination with other drugs to provide night-timeallergy and cold relief.''

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Doxylamine

Dus ze hebben het over short term use, de vraag is in hoe verre het kwaad kan als je het langdurig blijft gebruiken?

Mannen :thumb:,

Al sinds m'n 16e slaap ik erg slecht, het duurt lang voordat ik in slaap kom en ik wordt 's nachts erg vaak wakker, gemiddeld z'n 4x per nacht.

Ik ben er nu aan gewend geraakt dat ik vaak wakker wordt maar toch lijkt het me fijn om gewoon weer "normaal" heel de nacht door te kunnen slapen.

Zou een supplement als Melatonine hierbij helpen? Ik weet dat het bedoelt is om in slaap te komen maar misschien helpt het ook om dieper te slapen en hierdoor niet midden in de nacht wakker te worden.

Of zijn er andere supplementen die hierbij misschien kunnen helpen?

Resurrect p.m. Werkt bij mij goed.
Zma wil wel helpen.
Gaba
Er is genoeg te koop ;)

http://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/gaba/ronnie-coleman/resurrect-pm/?sqr=Resurrect &
http://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/gaba/body-fit-sportsnutrition/gaba-capsules/?sqr=Gaba&
http://www.bodyenfitshop.nl/bodybui...dy-fit-sportsnutrition/anabolic-zma/?sqr=Zma&

Laat mij die onderzoeken eens zien.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

Maar is het niet zo dat Doxylamine voor tijdelijk gebruik is?

''Doxylamine is a first generation antihistamine. It can be used by itself as a short-term sedative and in combination with other drugs to provide night-timeallergy and cold relief.''

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Doxylamine

Dus ze hebben het over short term use, de vraag is in hoe verre het kwaad kan als je het langdurig blijft gebruiken?

t klinkt goed dat spul, maar voor ik het zou proberen..
ben ik ook wel benieuwd...
heeft het bijwerkignen? op korte? maar vooral lange termijn?

Die goedkope van de B & F heb ik ook geprobeerd. Vond hem niet beter werken dan die tabletjes die je onder de tong moet laten smelten van Sleepzz. Heb de indruk dat die beter werken als die tabletten die je met water moet slikken. Alsof je lichaam het beter opneemt.

Heb zelf een tijd melatonine gebruikt.
Let op dat je dit op een "lege maag" inneemt (ruime periode na de laatste maaltijd in ieder geval). Anders zal het ook minder goed werken.
Recentelijk neem ik voor het slapen een magnesium tablet (Kruidvat huismerk) en dit lijkt mij beter te helpen dan de magnesium.
Kan ook komen door mijn late maaltijden (eet nog redelijk veel voor het slapen).

Tip voor de OP:
Probeer het uit. Zowel magnesium als melatonine kosten geen drol. Kijk welke het beste werken voor jou.

Er staat toch juist, neem het 30-60 minuten voor het slapen gaan bij een maaltijd.

Terug
Naar boven