Fitness Seller

Slecht slapen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat dat ik ook. Eet altijd een ommesletje voor het slapen gaan anders word ik helemaal wakker met hongerklop
Ik train in de avond dus een groot deel van mijn kcal consumeer ik als post workout na 19.30u. Heb er met slapen eigenlijk geen last van dus geen idee waarom dit als advies gegeven wordt.
 
Eten doe ik wel ook gewoon voor het slapen.
Drinken stop ik ook wel 1,5/2 uur mee voor ik ga slapen.
Gebroken nachten kan ik echt niet over.
 
@TS focus je niet zo op de acht uur slaap, als je makkelijk in slaap valt en (redelijk) uitgerust wakker na 5 uur slaap, ga dan gewoon je bed uit. Probeer dit eens een paar dagen.
 
@TS focus je niet zo op de acht uur slaap, als je makkelijk in slaap valt en (redelijk) uitgerust wakker na 5 uur slaap, ga dan gewoon je bed uit. Probeer dit eens een paar dagen.
Vast ritme houden met:
1. Uit bed, eventueel snel naar buiten, onderweg of wandelen (bijstellen biologische klok;
2. In bed, vast ritueel, liefst ook zelfde tijd;
3. Te lang in bed is ook niet goed;
4. Je kan kijken welke tijden met eten en drinken beter of slechter werken.

Dat dat ik ook. Eet altijd een ommesletje voor het slapen gaan anders word ik helemaal wakker met hongerklop
Daar zal ze blij mee zijn!
# lachen met AutoCorrecties
 
Vast ritme houden met:
1. Uit bed, eventueel snel naar buiten, onderweg of wandelen (bijstellen biologische klok;
2. In bed, vast ritueel, liefst ook zelfde tijd;
3. Te lang in bed is ook niet goed;
4. Je kan kijken welke tijden met eten en drinken beter of slechter werken.
Heb ik nooit gedaan, ik ben er niet voor gemaakt om elke dag even lang te slapen. :D
 
Heb ik nooit gedaan, ik ben er niet voor gemaakt om elke dag even lang te slapen. :D
Jij hebt toch ook ploegendiensten? Bovendien open jij geen topic met slaapproblemen. :D

Ik ben er ook niet voor gemaakt, maar het helpt me als ik mezelf er toch toe kan zetten, anders ga ik steeds iets tekort slapen tot ik kapotmoe ben.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt toch ook ploegendiensten?
Ja, mede daardoor. Toen ik nog studeerde sliep ik heel vaak van zondag op maandag gewoon niet. Zeker niet als ik zondags uitsliep.
 
Probeer de ademhalingstechniek van Wim Hof is voor je gaat slapen, bij mij werkt dat soms. Ik heb ook perioden dat ik moeilijk in slaap kom en snachts vaak wakker wordt :(

Wat helpt een hyperventilatietechniek bij willen gaan slapen?
 
Wat helpt een hyperventilatietechniek bij willen gaan slapen?
Neus-buikademhaling wat aangeleerd wordt bij mensen met chronische hyperventilatie helpt inderdaad ook voor het rustig inslapen.
 
Neus-buikademhaling wat aangeleerd wordt bij mensen met chronische hyperventilatie helpt inderdaad ook voor het rustig inslapen.
De techniek van Wim Hof zorgt juist voor hyperventilatie....niet het voorkomen ervan ;)
 
Back
Naar boven