XXL Nutrition

Slecht slapen / Melatonine 3mg Optimum Nutrition

Ik neem 1 á 2 keer per week 3mg melatonine voor het slapen gaan, m'n ogen vallen dan echt dicht na 45min. Fijn spul.

Doc gaf 3 mg aan. Dat is ook zo een beetje de standaard in de melatonine.

Bijwerkingen ?

Zelf nog niets gemerkt.

Maar ik gebruik het ook niet dagelijks.
Alleen als ik meerdere nachten niet makkelijk in slaap kom

200mg 5-HTP en 3mg melatonine werkt wel redelijk goed. Eventueel wat magnesium chelate/citrate/malaat/.. toevoegen bij je laatste maaltijd om wat te ontspannen.
Phenibut 500-1000mg slaap je zeker en vast op door, moet je wel zeker zijn dat je genoeg slaap haalt (toch zeker 8uur anders wordt je duf wakker).

Ik moet wel zeggen dat ik jullie benijd zoals jullie met supplementen in slaap kunnen komen. Ik slaap al een tijd slecht en de arts heeft mij onlangs voor het equivalent van 110mg oxazepam gegeven om voor het slapen gaan in te nemen. En dat is met de rest van de medicijnen erbij.

persoonlijk vind ik ZMA en alle "grow while you sleep" supplementen totale BS, als mensen daar hun geld aan uit willen geven prima. Maar het doet echt niets voor je slaap.

Melatonine werkt bij mij ook niet, ik word er alleen nog duffer van overdag en heb echt zwaar moeite om op te staan.

Gaba doet voor mij ook niks aan slaap.

doxylamine wil ik wel eens proberen, aangezien ik ook met allerlei allergiën zit.

Melatonine is in principe ook alleen voor mensen die problemen hebben met slaap krijgen en in slaap komen. Als je dat sowieso al wel doet, maar k*t slaapt, helpt t vaak niet

Heb hetzelfde probleem, zelfs al langer dan sinds m'n 16e...
Wat ik me afvraag: als je die melatoninepillen pakt, blijft dat eeuwig werkzaam, of na een tijd niet meer?

Melatonine is geen wondermiddel,gaat pas na een paar maanden dagelijks gebruik goed werken.
Je arts kan je een hogere dosering voorschrijven.
Sowieso kan je je (in)slaap problemen bij hem voorleggen.
Misschien kan je een bete ritme krijgen door 2 weken 20mg temazepam te nemen (op advies arts!)

Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde probleem, zelfs al langer dan sinds m'n 16e...
Wat ik me afvraag: als je die melatoninepillen pakt, blijft dat eeuwig werkzaam, of na een tijd niet meer?

Ik heb t vanaf mijn 15e tot en met 21 dagelijks gebruikt op 5-6mg per dag. Nu ik soms rustiger in mijn hoofd ben, kan ik gewoon in slaap komen. Het helpt voor mij niet echt om door te slapen en bij veel anderen ook niet en je kan wat suf zijn volgende morgen. Het helpt vaak wel voor mensen die moeite hebben om slaap te krijgen en slaap te vatten. Blijft niet eeuwig werkzaam.

Ik heb "extra sterkte" gekocht, 3mg.
Merk er vrij weinig/niets van.
.

Ik pakte eerst ook tijdje 3mg, toen paar keer 1,5 gebruikt en werkt voor mij ook prima.
Gewoon half uurtje oid vantevoren niks meer eten, innemen, wat tv kijken en dan komt het wel goed. Niet met je neus tegen je phone scherm, dan word ik ook niet moe.

Ik zit met hetzelfde, werk vaak 's nachts
En slaap dan veel te licht en te kort, hooguit 4-5 uur
ZMA gaat redelijk goed
Nu ga ik deze proberen:

[Link niet meer beschikbaar]

sorry voor de bump,

ik heb sinds kort wat doxylamine 25 mg in mijn bezit. En ik moet zeggen ik breek de tabletjes door midden 12.5 mg en ik slaap als een OS. ik werd geregeld 4-5x per nacht wakker en dat is nu nog maar 1x om te gaan pissen, en daarna ik val daarna weer meteen in slaap. Nadeel is wel dat ik wat meer moeite heb met op gang komen 's morgens.

sorry voor de bump,

ik heb sinds kort wat doxylamine 25 mg in mijn bezit. En ik moet zeggen ik breek de tabletjes door midden 12.5 mg en ik slaap als een OS. ik werd geregeld 4-5x per nacht wakker en dat is nu nog maar 1x om te gaan pissen, en daarna ik val daarna weer meteen in slaap. Nadeel is wel dat ik wat meer moeite heb met op gang komen 's morgens.

Waar gekocht en voor hoeveel?

Waar gekocht en voor hoeveel?

ebay.com natuurlijk, omgerekend €12,46 voor 2x96 tabletten.
Kirkland is een prima generiek merk
ook ik neem al een jaar of 10 de halve dosering doxylamine succinate tabletjes, werkt nog altijd prima.
Inderdaad, 's ochtends wel meer moeite met wakker worden, alternatief (en minder sterk werkend) is dyphenhidramine.

Terug
Naar boven