XXL Nutrition

Slechte gym?:p

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Hallo,

ik ben 17 jaar en nieuw op deze forums.. De laatste tijd heb ik hier een beetje rondgesnuffeld en het lijkt me echt een uitdaging! Vraag me niet hoe maar iets of iemand heeft me hier blijkbaar al eens geregistreerd, vandaar de gekke profielnaam en leeftijd;)!

Maargoed, in mijn sportschool hebben ze volgens mij alleen maar machines.. Ik zie wel wat losse gewichten liggen (dumbbells met name) maar die zie ik nooit iemand gebruiken... En ergens verderop in de gym zit nog een hoekje waar volgens mij ook wel banken staan, maar daar ben ik nog nooit geweest en ik zie dr ook nooit iemand naartoe lopen:P... volgens mij is het daar eng ofzo, ik zal het iig 'ns na vragen deze week ;)! Nu lees ik overal op dit forum en op internet dat losse gewichten veel beter zijn dan machines, kan iemand mij dit uitleggen?

Aangezien ik in de zomervakantie een zee van tijd heb ben ik van plan een goed voedingsschema te maken en een goed trainingsschema. Ik zal ze alle2 laten zien als ik het af heb in de topics waar ze thuis horen.

Gr. dlksafdsa???:p

Dat het niemand gebruikt kan alleen maar een voordeel voor jou zijn. Tenzij ze besmet zijn:dunno: En ja losse gewichten zijn uiteraard veel beter om massa te kweken.

Losse gewichten zijn beter omdat ze meer vergen van je spieren. Bij de meeste "machines" kan je maar een gestandariseerde beweging maken. Wanneer je gaat benchpressen bijvoorbeeld zal je spiergroepen anders gebruiken dan wanneer je een gelijkaardige oefening doet op machines.

Je gym is niet slecht, als de materialen als dumbbells en barbells voorkomen, het volk daarentegn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ohwke, bdankt voor de info, ik ga het zeker even na vragen deze week:) Whaha, het volk is idd slecht dat ze die dumbbells etc. niet ff vastpakken:P strx sta ik daar in me eentje met die gewichten :+)!

Damn waar train je?

Lijkt me ideaal

Ik zie wel wat losse gewichten liggen (dumbbells met name) maar die zie ik nooit iemand gebruiken...

mooi zo, dumbbells zijn prachtdingen, zeker gebruiken! de meeste sportscholen hebben wel een 20 tal dumbbells met telkens 2 kilo verschil, maargoed. dat niemand ze gebruikt is goed voor jou, je hoeft niet op iemand te wachten.

En ergens verderop in de gym zit nog een hoekje waar volgens mij ook wel banken staan, maar daar ben ik nog nooit geweest en ik zie dr ook nooit iemand naartoe lopen:P

is de gym een tiental kilometer lang? het kan niet echt veel moeite kosten om tot daar te gaan en eens te kijken? doe desnoods een squat setje minder als het te moeilijk is om tot daar te geraken:D

Nu lees ik overal op dit forum en op internet dat losse gewichten veel beter zijn dan machines, kan iemand mij dit uitleggen?

dumbbells, en vooral barbells, zijn beter omdat ze je spieren meer belasten, zoals al eerder gezegd. in vind machines zelfs stom, de meeste dan toch, zijn bijna allemaal voor commerciële doeleinden... je kan wel enkele dingen machinaal doen, maar niet te veel. dumbbell curls/hammer curls bv. zijn onvervangbaar door een machine :) je kan ook een beetje variëren in bewegingen, enzoverder.

Aangezien ik in de zomervakantie een zee van tijd heb ben ik van plan een goed voedingsschema te maken en een goed trainingsschema. Ik zal ze alle2 laten zien als ik het af heb in de topics waar ze thuis horen.

heel veel succes ermee!

Laatst bewerkt:
....

dumbbells, en vooral barbells, zijn veel beter omdat je niet altijd dezelfde oefeningen moet doen, je spieren houden van variatie. je kan wel enkele dingen machinaal doen, maar niet te veel. dumbbell curls/hammer curls bv. zijn onvervangbaar door een machine :) je kan ook een beetje variëren in bewegingen, enzoverder

:roflol:

Ik train bij olympic gym, dat zit in hengelo :)!

En ergens verderop in de gym zit nog een hoekje waar volgens mij ook wel banken staan, maar daar ben ik nog nooit geweest en ik zie dr ook nooit iemand naartoe lopen:P... volgens mij is het daar eng ofzo

dumbbells, en vooral barbells, zijn beter omdat ze je spieren meer belasten, zoals al eerder gezegd. in vind machines zelfs stom, de meeste dan toch, zijn bijna allemaal voor commerciële doeleinden... je kan wel enkele dingen machinaal doen, maar niet te veel. dumbbell curls/hammer curls bv. zijn onvervangbaar door een machine :) je kan ook een beetje variëren in bewegingen, enzoverder.

:roflol: wat een figuren hier :p

je verteld dat je nieuw bent op dit forum, maar ben je ook nieuw in het trainen op je sportschool.

Vaak begin je als je net gaat trainen met machines. Dit wordt gedaan omdat hierbij de bewegingsbaan duidelijker is en de kans op fouten kleiner is. Wat weer resulteerd in een kleinere kans op blesuressen.

Echter wat al gezecht is zijn dumbbells en barbels wel beter om je spieren extra aan te spreken. Als je de oefeningen juist uitvoerd zal je meer resultaat halen uit dumbel/barbell oefeningen dan machine oefenening.

Ben je net begonnen met trainen dan raad ik je machines aan. Laat eerst maar je spieren wennen aan krachttraining. Langzamerhand kan je overgaan naar dumbels/barbels.
Train je wel al langer --> dan moet je lekker met barbels/dumbbells gaan trainen.

suc6 man,

Zware compounds zijn onvervangbaar door machines.

Nou, ik zit al wel lang óp de gym, maar door school en mijn geweldige planning *ahum ahum* voor het leren etc... had ik bijna geen tijd voor de sportschool... dus ik denk dat ik eerst idd maar weer met de machintjes ga prutsen en dan daarna langzamerhand toch ff navragen over de losse gewichten!

Trouwens, is het wel verstandig om tijdens het trainen met machines wel een voedingsschema te gebruiken?

Bdankt voor alle info iedereen;)!!

Nou, ik zit al wel lang óp de gym, maar door school en mijn geweldige planning *ahum ahum* voor het leren etc... had ik bijna geen tijd voor de sportschool... dus ik denk dat ik eerst idd maar weer met de machintjes ga prutsen en dan daarna langzamerhand toch ff navragen over de losse gewichten!

Trouwens, is het wel verstandig om tijdens het trainen met machines wel een voedingsschema te gebruiken?

Bdankt voor alle info iedereen;)!!

jah hoor, altijd voedingsschema gebruiken :) resultaat krijg je door trainen, eten en rust

Terug
Naar boven