Fitness Seller

slechte houding

den_dimi

Competitive Bodybuilder
Waardering
46
kvind van mezelf dat ik men schouders naar binne laat hange, alsek in de spiegel zie..
alsek er op zou lette dan doe ik da wel zo weinig mogelijk, maar die houding is mijn lichaam nu gwoon..

kannek door oefeningen die natuurlijke houding verandere zodat men schouders wat meer naar achter trekke en welke oefeningen raden jullie dan aan?
alvast bedankt

Moet je achterstevoren op een stoel met je rug tegen een muur aan gaan zitten en je schouders naar achter en rug recht, en zorgen dat je hoofd en rug op een lijn zitten, dus je achterhoofd moet de deur raken... snappie ee beetje :P?

• Topic Starter Topic Starter
euh.. :spaz: ksnappet wel denkek
dus rug tege muur en leuning van stoel voor me..

en dan een paar dage zo blijve zitte? ???

den_dimi zei:
euh.. :spaz: ksnappet wel denkek
dus rug tege muur en leuning van stoel voor me..

en dan een paar dage zo blijve zitte? ???
Minstens een week, anders werkt het niet :D

Als je weet dat je voorover gebogen loopt kun je natuurlijk bewust rechtop lopen.
Schouders naar achteren en borst vooruit. Als je hier heel bewust op gaat letten wordt het na verloop van tijd je tweede natuur.

Inderdaad vooral op houding letten, en er zeker iets aan doen. Zelf zit ik met een ingeklemde zenuw in m'n nek, ook door een slechte houding. En die houding is dan wel beter, zo'n zenuw blijft regelmatig nog wat knellen. Dus probeer dat soort dingen te vermijden !

tape tussen je schouderbladen laten plakken terwijl je in de juiste houding staat.

inderdaad bewust op je houding gaan letten en goed rug (blijven) trainen. ik had ook een soortgelijk probleem, dat ik teveel naar voren hing en bolle bovenrug. rechtop gaan staan schouders naar achter, borst naar voren hoofd recht vooruit en gaan! :thumbs: .

Ikzelf heb eigenlijk hetzelfde probleem als "den_dimi", ik heb de schouders flink naar binnen hangen (plus een gebogen rug)....

maar nou vroeg ik me af of deze oefening misschien ook niet bijdraagt aan betere houding m.b.t. de schouders (external rotation):

ZZX0wl2bg2nCWUKL2yu5cD0XNXxHAt90.gif

Wie kan mij hier wat meer over vertellen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
den_dimi zei:
kvind van mezelf dat ik men schouders naar binne laat hange, alsek in de spiegel zie..
alsek er op zou lette dan doe ik da wel zo weinig mogelijk, maar die houding is mijn lichaam nu gwoon..

kannek door oefeningen die natuurlijke houding verandere zodat men schouders wat meer naar achter trekke en welke oefeningen raden jullie dan aan?
alvast bedankt

Van die f*cking zware, diepe dumbbell fly's en verder zware db side raise en upright rows. Wel de goede uitvoering in de gaten houden ;)

Lucas zei:
Van die f*cking zware, diepe dumbbell fly's en verder zware db side raise en upright rows. Wel de goede uitvoering in de gaten houden ;)

Zo krijgt hij het nog wat meer ja :headbang:

Dat kan juist een van de oorzaken zijn, dat zijn borst en voorkant schouders teveel ontwikkeld is, te sterk is gew orden, ten opzichte van zijn rug.

Daardoor krijg je ook dat soort klachten, gewoon deadliften joh :)

• Topic Starter Topic Starter
zoals MightyDuck het zegt, volges mij zijn mijn borst en voorkant schouders teveel ontwikkeld.. daarom concentreer ik men oefeningen al veel meer op rug
en natuurlijk let ik ook al meer op men houding en ik krijg de indruk dat het begint te werken :p

den_dimi zei:

alvast bedankt

Als ju di oefning doet ken je betr ok en cursus spelln erbij doen want dan bgrijpn d mensn j wt betr

Een kerel op mijn gym zei dat ik geluk had omdat ik m'n schouders recht houdt. Veel mensen van mijn lengte laten hun schouders hangen.
Wat ik wel heb is dat als ik relaxt sta te buurten tijdens uitgaan ofzo, ik soms een beetje ingezakt sta. Dan puilt m'n buik naar voren en heb ik een vrij holle rug. Vind het moeilijk om daarop te letten.

heb ik ook , al me hele leven zit ik "krom" aan de tafel , dan ben ik ook hierbij men vader dankbaar , want telkens als ie het zag schreewde ie dat ik recht moest zitten :P

nu is al veel beter en ben soms geneigd om krom te staan omdat ik me nogal veel moet bukken met men 1m95...

1.96 hier dus ken het probleem, maar sinds ik ben gaan trainen altijd meteen rug zwaar meegepakt en zelfs me ouders zeggen dat het me goed heeft gedaan en ik nu netjes recht loop :)

Je kan ook een houdings verbeterings corset kopen ;) word veel door sesar therapie gebruikt

MightyDuck zei:
Zo krijgt hij het nog wat meer ja :headbang:

Dat kan juist een van de oorzaken zijn, dat zijn borst en voorkant schouders teveel ontwikkeld is, te sterk is gew orden, ten opzichte van zijn rug.

Daardoor krijg je ook dat soort klachten, gewoon deadliften joh :)

Hey daar zit eigenlijk wel logica in :p ! Het kan idd een oorzaak zijn dat zijn rug juist te zwak is.

Ik heb bij de fysio gezeten voor'een schouderblessure (heeft hier niets meej te make)
maar die gast zei ook dat ik krom zat er m'n schouders liet hangen.
ik moes een oefening doen die dat ietsje zou verbeteren en dat was:
ga RECHT op staan.
neem 2 dummbells (elk in 1 hand natuurlijk)
je armen langs je lichaam laten hangen.

Dan je schouders ophalen (net zo iets als van "Ik weet ut niet")
en dan die opgehaalde schouders na achter persen (dan voel je je schouderbladen), maar let op dat je he hoofd niet na voor doet.
en dan weer laten zakken en weer terug langs je lichaam
en dan min. 15 herhalinen (bij de fysio)

tis soort van cirkeltje dat je maakt met je schouders...
dat zou werken volgens die fysio...

wat denken jullie van deze oefening

Ik loop ook een beetje krom en moet van de fisio die ene oefening voor je fly's doen. Dat je jezelf omhoogtrekt(of een stang op je borst)

Bewust rechtop lopen
en je armen naar achter doen (zoals handboeien) en dan naar beneden en naar achter duwen. En dan heb je met je hand je andere hand vast. Zodat je druk voeld die je schouderbladen schuin naar beneden trekken. Paar seconde volhouden en je loopt een tijdje rechtop, en ben je er wat mee bewust van. Gewoon paar keer per dag doen.

liquid_ice zei:
Ik heb bij de fysio gezeten voor'een schouderblessure (heeft hier niets meej te make)
maar die gast zei ook dat ik krom zat er m'n schouders liet hangen.
ik moes een oefening doen die dat ietsje zou verbeteren en dat was:
ga RECHT op staan.
neem 2 dummbells (elk in 1 hand natuurlijk)
je armen langs je lichaam laten hangen.

Dan je schouders ophalen (net zo iets als van "Ik weet ut niet")
en dan die opgehaalde schouders na achter persen (dan voel je je schouderbladen), maar let op dat je he hoofd niet na voor doet.
en dan weer laten zakken en weer terug langs je lichaam
en dan min. 15 herhalinen (bij de fysio)

tis soort van cirkeltje dat je maakt met je schouders...
dat zou werken volgens die fysio...

wat denken jullie van deze oefening

een soort van shrugs dan ?

Terug
Naar boven