AndroidHealthClinic

Slechtere prestaties bij warm weer

BasB zei:
ja soms wel.. als het lekker gaat ga ik wat langer door normaal hou ik het gemiddeld op zo'n 2 uurtjes.. soms 1,5 ligt aan hoe het gaat en hoe het voelt. :D

is 3 uur trainen volgens jou/jullie te lang dan?

<note: off topic maar gewoon even reactie tussendoor ;) >

IK vind dat erg lang idd, gewoon de intensiteit opvoeren, als je 2 uur door kan gaan train je mss niet intensief genoeg. En naar mijn weten is het ook niet echt bevordelijk voor spiergroei (lees bovenstaande post).

NATUURLIJK is dat teveel...tijdens het trainen komt er cortisol vrij...maw stresshormoon , hetgeen wat de spieraanwas tegengaat...training zou eigelijk binnen een 1-1,5 uur klaar moeten zijn...half uurtje cardio kan er wel bij mits je een wheyshake na de KT neemt

Post even een onderzoek waaruit blijkt dat er zoveel cortisol vrijkomt dat een persoon die 2 uur voor de training nog gebunkerd heeft beter kan stoppen omdat verder trainen contra-productief gaat werken.

eerst ff wennen. maar je climatiseert langzamerhand. voldoende drinken.

denysis zei:
Geen last van alleen een beetje meer zweten.

Off topic:
Ik heb meer last van alle Johny Bravo's die weer uit hun ei gekomen zijn waardoor het irritant druk is in de sportschool. Denken zeker nog even snel breed en gespierd te worden in 3 weken voor ze op strandvakantie gaan

Hou op!!! Daar kun je wel een apart topic over beginnen. Strontvervelend die gasten. Je moet er eigenlijk niet op letten, maar ik irriteer me er mateloos aan. Nu ook weer, terwijl ik gewoon achter me buro zit. Stelletje amateurs!!!!

Sorry, moest er effe uit. Ga maar verder met het topic.

huckfinn zei:
Post even een onderzoek waaruit blijkt dat er zoveel cortisol vrijkomt dat een persoon die 2 uur voor de training nog gebunkerd heeft beter kan stoppen omdat verder trainen contra-productief gaat werken.

Die is er niet :D.

BasB zei:
ja soms wel.. als het lekker gaat ga ik wat langer door normaal hou ik het gemiddeld op zo'n 2 uurtjes.. soms 1,5 ligt aan hoe het gaat en hoe het voelt. :D

is 3 uur trainen volgens jou/jullie te lang dan?

<note: off topic maar gewoon even reactie tussendoor ;) >

IMO kan het wel, mits je voeding tiptop in orde is. En dan met name in de bulk.

3uur trainen? ik zou echt gek worden, wat doe je dan allemaal???

Sperminator zei:
3uur trainen? ik zou echt gek worden, wat doe je dan allemaal???

begin met lichte warming up

5 -10 min crosstrainen

en dan eerst borst getraint (4 /5 oefeningen)
daarna wat schouders gedaan 3 oefeningen
wat benen gedaan 3 oef , biceps 2 oef en buik 4 oef

daarna nog 15 min crosstrainen

sowieso zijn mijn trainingen wat langer dan normaal nu... probeer wat lager vet% te krijgen dus doe de oefeningen met veel meer herhalingen dan 3x8 is nu 4x 12 bijvoorbeeld...

mijn vet% is nu 13% wil er 2/3 % vanaf halen.. :cool:

ja wel last van

je gaat ook meer zweten en er is geen airco at the gym!

dus van al dat zweten en die warmtje word je gewoon sneller moe
lijk me oko wel normaal eigenlijk

Niet echt last van,soms wat langer op adem komen na een zware oefening ofzo...Wat wel een groot nadeel is dat met deadliften de stang wegglijd door het zweet :(

Als ik er met mijn fiets aankom na 30 min rijden is m'n zin al over en eens ik bezig ben word ik extra suf na de laatste set maar ja,gewoon effe op de tanden bijten anders heb je er de volgende dag spijt van.

BasB zei:
begin met lichte warming up

5 -10 min crosstrainen

en dan eerst borst getraint (4 /5 oefeningen)
daarna wat schouders gedaan 3 oefeningen
wat benen gedaan 3 oef , biceps 2 oef en buik 4 oef

daarna nog 15 min crosstrainen

sowieso zijn mijn trainingen wat langer dan normaal nu... probeer wat lager vet% te krijgen dus doe de oefeningen met veel meer herhalingen dan 3x8 is nu 4x 12 bijvoorbeeld...

mijn vet% is nu 13% wil er 2/3 % vanaf halen.. :cool:

je bent dus aan het cutten in zon geval lijkt me dit nog minder optimaal dan in de bulk omdat je het nu met minder cals moet doen. Maar waarom train je bijna heel je lichaam in 1 training ???
Als je fullbody traint moet je niet zo veel oefeningen per spiergroep doen.

Heb het nooit warm in dit koude kikkerlandje ;)

Terug
Naar boven