Fitness Seller

Squat vorm 120kg

Naar mijn idee is het vrijwel onmogelijk om zwaar te squatten als iemand ondertussen aan zijn serratus posterior denkt en of deze wel goed meewerkt. Ik weet bij God niet eens waar dat ding zich bevindt.
Hangt er vanaf of je t over de superior of de inferior hebt. En ja, net opgezocht 😅

Denken jullie echt aan zoveel dingen bij een squat?
Naar mijn idee is het vrijwel onmogelijk om zwaar te squatten als iemand ondertussen aan zijn serratus posterior denkt en of deze wel goed meewerkt. Ik weet bij God niet eens waar dat ding zich bevindt.

De specifieke setup vooraf is -voor een flink deel- bepalend voor wat er mee werkt aan synergisten en stabilisatoren en hoe ze dat doen.
Uiteraard zou je daar niet meer over na moeten denken tijdens de squat zelf, dat zou verder vanzelf moeten gaan.

Tenzij je natuurlijk harpep heet, want die heeft ten allen tijden het gehele musculaire collectief voor ogen, in alles wat hij doet ;)

• Wow
Waarderingen: mat
Er is niemand die dat zegt, dus ik volg je opmerking niet.

Hangt er vanaf of je t over de superior of de inferior hebt. En ja, net opgezocht 😅
Ik had het over de superior, en niet over eraan denken tijdens de squat.

Bromley vertaalt het in deze video op een manier die mogelijk meer bij jullie aan sluit:

kijk: https://m.youtube.com/watch?v=hsug6uPR4y4

Laatst bewerkt:
Yes.. een simpele benadering is veel beter wil je zeggen?
Er zijn meerdere wegen naar rome natuurlijk maar voor mij persoonlijk zou het niet werken, nou is een squat voor mij haast als fietsen en adem ik automatisch idem 'bracen'.

Maar ik merk persoonlijk dat wanneer ik begin te 'denken' ik de lift niet ga halen en juist eerder een blessure heb, nou is dit voornamelijk bij de deadlift het geval bij me ik moet gewoon staan en gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn meerdere wegen naar rome natuurlijk
Daar ga ik toevallig over 3 weken heen...
Maar wat betreft het squatten en deadliften een paar aandachtspunten helpen mij wel. Voor en soms zelfs tijdens de lift.
Ben net terug van de gym. 3x5122.5 squat en 5x 152.5kg deadlift. Voor deadliften een nieuw record en met squatten heel dichtbij mijn oude pr van 10 jaar geleden.

Er zijn meerdere wegen naar rome natuurlijk maar voor mij persoonlijk zou het niet werken, nou is een squat voor mij haast als fietsen en adem ik automatisch idem 'bracen'.

Maar ik merk persoonlijk dat wanneer ik begin te 'denken' ik de lift niet ga halen en juist eerder een blessure heb, nou is dit voornamelijk bij de deadlift het geval bij me ik moet gewoon staan en gaan.
Voor mij werkt het helaas voor zo, en voor velen met mij. Toen ik begon had ik al de nodige blessures en bij het trainen heb ik er ook nog enkele opgelopen. Het een en ander staat wel beschreven in de openingspost van m'n log mocht het je interesseren. Tel daarbij op dat ik interessant vind wat er allemaal gebeurt en dan heb je een heel ander uitgangspunt.

Terug
Naar boven