MuscleMeat

Smolov Squat programma

vroeg ik me ook af. denk dat je kapot bent na zo'n sessie

dat moet je gewoon zelf weten... in principe richt je je op je squat, dus mijn opvatting was: progressie @ squats voor alles. als ik dood was na de squats deed ik niks meer... had ik ruimte over dan deed ik een beetje high rep ub werk met niet te zware gewichten

Heb net men eerste training er op zitten,
Alsje gewent bent om max 5sets te doen zijn is die smolov idd best zwaar

Ub laat ik voor wat het is, biceps zijn geblesseerd door het 'armpjedrukken'
doe ik trouwens nooitmeer, als ik bench is het net of men biceps er worden af gerukt

vraagje; zou je smolov kunnen combineren met wendlers 531(4x per week trainen)? Als je elke dag de smolov setjes er nog bij neemt, en op squat dag gewoon je smolov + nog wat licht assistance work?

vraagje; zou je smolov kunnen combineren met wendlers 531(4x per week trainen)? Als je elke dag de smolov setjes er nog bij neemt, en op squat dag gewoon je smolov + nog wat licht assistance work?

naast het squatten overig LB werk laten voor wat het is. UB werk kan je proberen maar hou er rekening mee dat ALLES wat je doet invloed heeft op je algehele herstel...

ik heb toch het idee dat sommige een routine als dit onderschatten :o

Wil het ook zker eens proberen! zo gauw ik klaar ben met Russisich schema bankje drukken.

naast het squatten overig LB werk laten voor wat het is. UB werk kan je proberen maar hou er rekening mee dat ALLES wat je doet invloed heeft op je algehele herstel...

ik heb toch het idee dat sommige een routine als dit onderschatten :o

Onderschat het zéker niet, zou het gewoon een keer willen proberen... :)

dan zou ik het gewoon doen hoe het bedoeld is, dus alleen het squatwerk...
+1 deadlift gewoon eventjes laten vallen.

Herstel is het belangrijkste en het is nu niet dat je nog zin hebt na een week smolov om extra dingen te doen :)

Volgende keer ook nog eens smolov doen maar dan uitstippelen wanneer ik squat wedstrijd heb, zo'n gain vlak ervoor kan aardig leuk zijn :)

resutaten smollov junior

mijn max is 115 frontsquat @ 62kg
dus deed ik op mijn eerte dag 6*(6*80kg) en dit ieder week met 5kg verhogen; moet wel gezegd worden dat ik nog bezig ben en overmorgen aan mijn laatste week begin.
Mijn max is 115kg en vandaag heb ik 10*(3*102.5kg) gedaan, dus kan het wel kloppen dat je op een cyclus van 3weken 10 tot 20 kg aan kracht wint.
na volgend week neem ik enkele dagen rust en kijk ik wat mijn nieuwe max is, ben zelf een beetje benieuwd. Zal het dan posten:)

Hey,
Heb onlangs mijn maximum frontsquat geprobeerd. Een beetje teleurstellend omdat er maar 5kg bijgekomen is(van 115 naar 120).
Beetje woedend begon ik dan te gewichtheffen en heb voor het eerst 95 geclean&jerkt(redelijk makkelijk). Op training heb ik nooit meer dan 85 gekunnen dus uiteindelijk is er wel 10 kg bijgekomen dankzij de smollov (junior):)

Hey,
Heb onlangs mijn maximum frontsquat geprobeerd. Een beetje teleurstellend omdat er maar 5kg bijgekomen is(van 115 naar 120).
Beetje woedend begon ik dan te gewichtheffen en heb voor het eerst 95 geclean&jerkt(redelijk makkelijk). Op training heb ik nooit meer dan 85 gekunnen dus uiteindelijk is er wel 10 kg bijgekomen dankzij de smollov (junior):)

5 kilo @ jou lichaamsgewicht @ zon korte periode is echt NIET verkeerd.

bedenk ook dat als je smolov draait @ een 1rm van 115 dat je eigenlijk setjes draait die bijna heel de tijd kwa gewicht dicht bij je 1rm zitten ondanks het feit dat het met percentages werkt.

toch congrats man ondanks dat je het zelf niet super vind

Verhaal helemaal vertellen hé...

Je zat niet aan 115 toen je met smolov junior begon, dat was van voor je vakantie
Je hebt het programma langer moeten uitrekken en trainingen moeten skippen omdat je wedstrijd had.

Heb nu 5 trainingen erop zitten en alles verloopt tot nu toe nog volgens plan.
Mn warmup sets worden wel steeds korter hehe...
Ik begin nu steeds meer de logica achter opwarmen met singles te zien...

Zou het in theorie eigenlijk mogelijk zijn om het smolov programma ook toe te passen op je andere lifts?

Zou het in theorie eigenlijk mogelijk zijn om het smolov programma ook toe te passen op je andere lifts?

@ deadlift: hell no.

@ bench: maybe.. maar denk dat de percentages dan toch wel wat omlaag gehaald moeten worden... dan kan je beter smolov JR. proberen

Waarom niet bij deadlift? Je kan gelijk hebben hoor,maar snap gewoon niet waarom... :)

Waarom niet bij deadlift? Je kan gelijk hebben hoor,maar snap gewoon niet waarom... :)
Omdat je simpelweg niet herstelt. Low bar powerlift squats zijn denk ik ook niet erg aan te raden voor dit schema. Echte oly squats daarentegen zijn wel te doen. High bar en goed bouncen onderin en dan herstel je wel.

Omdat je simpelweg niet herstelt. Low bar powerlift squats zijn denk ik ook niet erg aan te raden voor dit schema. Echte oly squats daarentegen zijn wel te doen. High bar en goed bouncen onderin en dan herstel je wel.

ik heb ze wel low bar gedaan, benen trokken het easy, lowerback was de bottleneck

Terug
Naar boven