XXL Nutrition

Snel vet verliezen

lucasenzo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
81kg
Beste allemaal,

Ik zit een beetje met een probleem. Ik train nu gedurende een maand lang 4x per week. Ik doe eerst een half uur cardio op de cross-trainer en daarna train ik mijn buikspieren, rug met verschillende oefeningen, triceps, biceps en borst. Ik herhaal dit iedere dag. Ik drink voldoende water (bijna alleen maar) en eet de laatste tijd gezond. Ook drink ik bijna geen alcohol meer.

Nou is het probleem alleen dat mijn spieren wel groter worden, maar dat mijn vet niet weggaat.

Hebben jullie tips voor het (sneller) verminderen hiervan?

Alvast bedankt

Eetschema maken! That's it!

- Als je een fullbody schema volgt kan je beter 3 dagen in de week trainen ivm herstel.
- Cardio na de training doen of op rust dagen.
- Ik hoop niet dat je in die volgorde spiergroepen traint ?
- Voedingsschema maken, als je veel spieren aanzet eet je gewoonweg teveel.

• Topic Starter Topic Starter
@rovi,

Ik begin altijd met 30 minuten of het verbranden van 300 kcal op de crosstrainer.
Hierna doe ik buispieroefeningen, train ik mijn borst op verschillende manieren, biceps, triceps en rug. Dit is in principe wel mijn schema ja. Is dit verkeerd dan?
P.s. Daarna neem ik altijd nog een eiwit shake tegen de spierpijn, volegsn mij is dit nutrition vanille

@rovi,

Ik begin altijd met 30 minuten of het verbranden van 300 kcal op de crosstrainer.
Hierna doe ik buispieroefeningen, train ik mijn borst op verschillende manieren, biceps, triceps en rug. Dit is in principe wel mijn schema ja. Is dit verkeerd dan?
P.s. Daarna neem ik altijd nog een eiwit shake tegen de spierpijn, volegsn mij is dit nutrition vanille

Cardio achteraf pakken niet daarvoor.

Wat zijn je sets/reps/rust bij je kracht trainingen?

Hoeveel is je onderhoud in kcal?
Hoe ziet je schema kwa voeding er uit?

Al deze dingen hebben invloed op jou resultaten.

Als je eerst cardio doet begin je vermoeid aan je krachttraining. Niet erg handig dus.

Probeer het volgende eens:

> 5-10 min lichte warm-up
> Borst
> Rug
> Schouders
> Triceps
> Biceps
> Benen
> Buikspieren
> Cardio

Idd ook je benen trainen en zoals hiervoor al werd gezegt, cardio na KT.
Heb je al een fatsoenlijk voedingschema?

Snel vet verliezen lijkt mij niet zo gezond, maar als je het toch wilt dan is de oplossing: minder eten, harder trainen en veel cardio.

Veel cardio ben ik niet mee eens, krachttraining gaat eerst, daarna komt cardio.
Bv 3x in de week op rustdagen, of na de krachttraining.

Als je spieren wel groter worden maar je vet hetzelfde blijft, verlaag je koolhydraten. Je lichaam krijgt blijkbaar genoeg energie van je koolhydraten die je binnen krijgt en zal daardoor niet je vet gaan gebruiken als energie middel.

Wat voor mij momenteel goed werkt is HIIT na KT. Is wel ff doorzetten maar werpt wel z'n vruchten af (en je bent na 10 - 15min al klaar met cardio). Let er wel op dat je niet TEveel je buikspieren traint, is namelijk een vrij kleine spiergroep die je ongemerkt ook meepakt bij menig oefening.

Wat voor mij momenteel goed werkt is HIIT na KT. Is wel ff doorzetten maar werpt wel z'n vruchten af (en je bent na 10 - 15min al klaar met cardio). Let er wel op dat je niet TEveel je buikspieren traint, is namelijk een vrij kleine spiergroep die je ongemerkt ook meepakt bij menig oefening.

Bij HIIT krijg je toch een hoge hartslag? Om efficient vet te verbranden moet je vaak tussen de 120 en 140 hartslagen per minuut zitten, afhankelijk van je leeftijd.

Bij HIIT krijg je toch een hoge hartslag? Om efficient vet te verbranden moet je vaak tussen de 120 en 140 hartslagen per minuut zitten, afhankelijk van je leeftijd.

Is inderdaad ook een manier maar bij lagere intensiteit moet je al gauw minimaal 30 - 45 minuten trainen voordat je vetverbranding goed op gang is. Bij HIIT gaat het meer om de afterburn zeg maar (en je bent veel eerder klaar :P ).

als je voor en na de cardio training een eiwit shake neemt verbrand je dan je spieren?

als je voor en na de cardio training een eiwit shake neemt verbrand je dan je spieren?
als ik cardio doe dan doe ik meestal 1.5 tot 2 uur aan cardio voor de vetbranding.
rest van de dagen split schema krachtraining

Ik heb super snel vet verloren (lees: ~40kg in 5 maanden) en dit is de grootste fout van m'n leven geweest. Het vet was ik kwijt, maar m'n spieren ook!

• Topic Starter Topic Starter
Mijn benen zijn gespierd genoeg, ook train ik deze vaak genoeg thuis, zowat iedere avond.
- Gemiddeld heb ik tussen iedere set 1 minuut rust
- Buik train ik wel aan 1 stuk door, meestal een minuut of 5
- Ik heb geen voedingsschema gemaakt dus ik let hier dan ook niet zo heel erg op. Wel let ik op wat ik eet. Ik begin altijd met 2 bruine boterhammen met grillworst of smeerworst, dit is rond half 9. Dan om half 1 neem ik weer 2 bruine boterhammen met vleeswaren en avondeten gewoon rond de klok van een uur of 6. trainen doe ik altijd tussen 20:00 en 22:00. daarna eet ik meestal nog iets kleins, een appel ofzo.

That's it

Kan me niet voorstellen dat je met dit 'eetschema' progressie maakt, en dat je hiermee geen vet verbrand.
Volgensmij eet je zwaar onder behoefte want dit is echt helemaal niks.
Als je vet wilt verbranden zou ik toch een deftig eetschema maken met veel meer eiwitten.

Terug
Naar boven