AndroidHealthClinic

snel vraagje over junkdag

Anoniem108228

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
75
al dat op mn voeding letten en zorgen dat ik genoeg van alles krijgen begin ik een beetje gek van te worden. nu was ik rond aan het kijken in de voedings sectie, en kwam ik langs wat topics over junkdagen. nu vroeg ik me af in hoeverre zo'n junkdag kwaad kan kwa vetpercentage. neemt het dan toe? en is dat ook zichtbaar?
wat ik dan onder een junkdag versta is gewoon wat chocopaste op mn brood. of mn middag eten vervangen door wat frikandellenbroodjes ofso. of als avondmaal mcdonalds. dus een junkdag is voor mij niet eten wat ik wil, maar meer van een van de maaltijden ongezonder, en dan wat chips en bier ofso.

Ga gewoon eens bulken anders.

Als je toch wilt blijven cutten met je 57kg, doe de junkdag echt goed. Je moet flink boven je caloriebehoefte zitten, daar is het voor bedoeld, zodat je basisonderhoud door je cut niet te ver omlaag gaat. Gewoon zoveel eten als je kan. Gaat er juist niet om of het slecht of gezond eten is, het moet gewoon veel kcal zijn.

Ga gewoon eens bulken anders.

Als je toch wilt blijven cutten met je 57kg, doe de junkdag echt goed. Je moet flink boven je caloriebehoefte zitten, daar is het voor bedoeld, zodat je basisonderhoud door je cut niet te ver omlaag gaat. Gewoon zoveel eten als je kan. Gaat er juist niet om of het slecht of gezond eten is, het moet gewoon veel kcal zijn.

Wat een onzin.

@ matthijsske
Af en toe een ongezondere maaltijd zal je gains echt niet in de weg zitten. Als je hiervoor een vaste dag hebt ga je het ook niet overdrijven dus een junkdag is best een goed idee. Vooral als je het idee hebt dat je je motivatie voor alles verliest.

al dat op mn voeding letten en zorgen dat ik genoeg van alles krijgen begin ik een beetje gek van te worden. nu was ik rond aan het kijken in de voedings sectie, en kwam ik langs wat topics over junkdagen. nu vroeg ik me af in hoeverre zo'n junkdag kwaad kan kwa vetpercentage. neemt het dan toe? en is dat ook zichtbaar?
wat ik dan onder een junkdag versta is gewoon wat chocopaste op mn brood. of mn middag eten vervangen door wat frikandellenbroodjes ofso. of als avondmaal mcdonalds. dus een junkdag is voor mij niet eten wat ik wil, maar meer van een van de maaltijden ongezonder, en dan wat chips en bier ofso.

Af en to een cheatmeal heeft geen zichtbare gevolgen.. Sterker nog het maakt het dieet voor de meeste mensen draagbaarder en dus zullen de resultaten uiteindelijk beter zijn. Alleen als je op een low-carb dieet zit zul je door de carbs wat glycogeen+water opslaan.. dus je zult een (paar) pond zwaarder worden, maar dat is allemaal IN je spieren, dus je ziet er groter uit. Alleen extra zout-inname kan zorgen voor tijdelijk wat onderhuids vocht... meh.. dat is na een dag, hooguit twee, weer weg.

1m81.. moet je niet eerst even naar de 80 kg gaan voordat je je nog verder cutt?

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties, ik denk dat ik dan zo eens in de maand eens gewoon ga nemen wat ik wil als avond eten (nog steeds wel beperkt)

Kan best een keer per week!

Terug
Naar boven