MuscleMeat

snelle hulp gevraagd weightgainers!

ik eet als onbijt mass perfection met havermout doorheen, heerlijk

In volkoren zo oa meer per 100 gram, zelf eet ik ook altijd volkoren..
En ook meer eiwitten.

Edit: zie nu dat het vrijwel hetzelfde is..

Volkoren verzadigd alleen maar onnodig, is vervelend voor een hard gainer.
We krijgen al genoeg vezels binnen door groente en brinta etc.
Voor het eiwit doe ik het al helemaal niet, tel brood in dat geval niet eens mee..

• Topic Starter Topic Starter
ik eet als onbijt mass perfection met havermout doorheen, heerlijk

dit heb ik ook gedaan maar dat was gewoon brokkepap ik kreeg het echt niet binnen , wat was u verhouding?
die mass perfection alleen al is precies brokkepap ik krijg het echt niet binnen spijtig genoeg..

---------- Post toegevoegd Sat 16 Feb 2013 om 09:43 ----------

moet ik hier mijn voeding posten of moet dat ergens anders?

Volkoren verzadigd alleen maar onnodig, is vervelend voor een hard gainer.
We krijgen al genoeg vezels binnen door groente en brinta etc.
Voor het eiwit doe ik het al helemaal niet, tel brood in dat geval niet eens mee..

waarom vervelend voor een hard gainer? ik eet ook altijd volkoren..

dan at hij ook meer..

post je voeding eens

hier in dit topic of ergens anders?

---------- Post toegevoegd Sun 17 Feb 2013 om 18:47 ----------

die gainers bevatten of een hoop suiker of de carbs die erin zitten zorgen voor intense diarree en buikpijn.. gewoon gaan voor whey met havermout, probleem opgelost.

dat heb ik ook nog gedaan.. maar dat zijn dan toch te weinig koolhydraten en kcal om echt bij te komen?

2skinny zei:
mass perfection niet!
vandaar wss het lage kcal gehalte..
> weight gainer
> lage kcal

???

2skinny zei:
'Verzadigd zijn' betekent 'volzitten', wat voor een hardgainer natuurlijk niet wenselijk is.
Een hardgainer wilt zoveel mogelijk naar binnen proppen, want het is tenslotte moeilijk voor hem/haar om aan te komen.

@2skinny: Serieus, though.. hou je van melk? Zo ja, ga volle melk drinken.
Vooral als je snel vol zit is melk enorm handig.. goedkoop, veel kcal en een prima hoeveelheid eiwit / koolhydraten / vetten.

Laatst bewerkt:
hier in dit topic of ergens anders?

---------- Post toegevoegd Sun 17 Feb 2013 om 18:47 ----------

dat heb ik ook nog gedaan.. maar dat zijn dan toch te weinig koolhydraten en kcal om echt bij te komen?

Post je voedingsschemahier, we kunnen je er vast wel bij helpen.
Vezels zorgen voor verzadiging, als jij moeite hebt met aankomen dan zou ik ze grotendeels laten staan.
Kies voor simpele bronnen, zoals olijfolie.. je kiept al snel wat kcals naar binnen terwijl je het niet merkt.

Over verzadiging, toen ik pas trainde had ik daar ENORM veel last van, en deed toen wat gojira zegt, na elke maaltijd goeie tuug melk, en tussendoor ook, en na een maand is je maag al die kcal gewend en snak je naar meer..

Geloof me ik zat op diezelfde boot! Soms nu nog hoor! Dagen waar het minder gaat, als het koppie niet meewilt is mijn eetlust ook niet goed, en dan stap ik terug in die boot en drink ik een paar liter melk..

Over verzadiging, toen ik pas trainde had ik daar ENORM veel last van, en deed toen wat gojira zegt, na elke maaltijd goeie tuug melk, en tussendoor ook, en na een maand is je maag al die kcal gewend en snak je naar meer..

Geloof me ik zat op diezelfde boot! Soms nu nog hoor! Dagen waar het minder gaat, als het koppie niet meewilt is mijn eetlust ook niet goed, en dan stap ik terug in die boot en drink ik een paar liter melk..

exactly, beter wat minder complex en wel je aantallen halen ipv super clean en tekorten..

ja klinkt wel te doen , over hoeveel melk spreekte dan per dag? dus gwn na maaltijden en tussendoor? want melk smaakt mij echt altijd...

---------- Post toegevoegd Wed 20 Feb 2013 om 18:20 ----------

exactly, beter wat minder complex en wel je aantallen halen ipv super clean en tekorten..

ja da klopt wel , want ik probeer heel gezond te eten maar ik kom nooit aan mijn aantallen waardoor ik soms zelf durf afvallen.. ik ga nu mijn voeding posten..

dit is wat ik dagelijks ongeveer van plan ben om te eten :

7U : weightgainer (mutant mass 2 scoops) + lijnzaadolie 1 lepel
kcal 640
KH 88gr
EIW 26gr
vet 20gr

10u15 : 1ste pauze : 2 sneden bruin brood + smeerkaas 15gr
kcal 175
KH 28gr
EIW 7gr
vet 4gr

12u15 : middagpauze : 4 sneden br brood + 65 gr kalkoenfilet + schel kaas
kcal 630
KH 60
EIW 38
vet 25

14u40 : 2de pauze : 2sneden br brood + 2 schellen kalkoekfilet + 1/2kaas
kcal 315
KH 30
EIW 19
vet 13

17u30 hangt er vanaf: rijst met kip en currsy saus + ananas of volkoren pasta met saus of weightgainer + lijnzaadolie dus..ik zal de voedingswaarden van de rijst gebruiken:
kcal 495
KH 75 (op dagen dat ik train zal deze maaltijd waarschijnlijk wegvallen of veranderd worden naar iets kleins voor na de training endan voor de training een banaan )
EIW 23
vet 11

20u30 avondeten : dit verschilt dus
gemiddeld:
kcal 450
KH 50
EIW 25
vet 20

22u : voor het slapen : whey (soort van casein 7u lang eiwitten) + havermout poeder + 1lepel lijnzaadolie
kcal 504
KH 15
EIW 33
vet 2

23u gaan slapen

totaal : kcal 3200
KH 345
EIW 170
vet 95

op trainingsdagen zal dat wel lager liggen door die maaltijd dat dan wegvalt wa eigenlijk nie logisch is want op dagen da ge traint moete normaal meer eten? en ik zal hier dan tussendoor nog wat melk drinken O,5 l per dag ofzo in totaal dus dat is dan + kcal 390 ,KH 30 ,EIW 25 , vet 23

ik weet niet of dit iets voorsteld?

---------- Post toegevoegd Wed 20 Feb 2013 om 19:19 ----------

dus dan beter alles wat volkoren is rijst pasta brood enz vervangen door wit ?

?

een hardgainer moet veel eten dat kan hij niet als hij alleen volkoren shit eet je zit snel vol.

Zie het nut niet in van volkoren producten alleen goed als je het je niet goed uitkomt soms en je zit lang ergens zonder eten en shit.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 19:54 ----------

Ja.

Zou ik niet doen. Volkoren producten laten de bloedsuiker spiegel minder snel stijgen en dalen.
Daarbij bevatten volkoren producten meer vitaminen en mineralen (als ik me niet vergis)
Over het algemeen zijn het simpelweg gezondere producten die de voorkeur genieten.

tips over mijn voedingsschema dat ik gepost heb?

Weightgainer vervangen met normale voeding OF erbij nemen. Niet in plaats van, het is namelijk een supplement ;)
In plaats van kaas zou je ook eieren kunnen eten. Zalm of pindakaas zijn ook aan te raden.

Vet en Eiwitten zijn wel hoog ten opzichte van je gewicht. Als je niet aankomt is dat niet zo'n probleem maar het gaat wel ten koste van je koolhydraten. Die lijnzaadolie in de ochtend is overbodig omdat je in principe je lichaamgewicht aan vetten voldoende is. Maar als je niet aankomt kan je best wat meer suikers toevoegen en je eiwitten en vet niet zoveel zorgen over maken. Je hebt genoeg aan 135gr EW en 54gr vet. Vul de rest op met Rijst, Havermout, Brinta en brood en evt bananen, druiven, aardbeien, dextrose enz. En als je het niet red kan je gerust wat cheaten. (mac enz.)

Terug
Naar boven