XXL Nutrition

snelle koolhydraten post workout

Dus geen DextroJuice aan de pre-workout toevoegen?

Bedankt Baloo!

Ik zou pre weokout geen snelle kh's pakken óf je moet je bloedsuiker hoog houden tijdens het trainen.

Als je snelle kh's pakt voor de training en niet hoog houd kun je een dip krijgen halverwege omdat je bloedsuiker ineens snel daalt.
Ik weet ook niet of je dit te lang kunt doen (pre workout snelle kh's en hoog houden tijdens training) ivm suikerziekte.

De reden waarom ik niet zo te vinden ben voor dextrose preworkout is omdat het te snel en te kort energie geeft.
Zo zal je halverwege je workout uitgeblust geraken, wat je workout negatief kan beinvloeden.
Preworkout neem je dus imo beter een langzamere koolhydraatbron die je de gehele workout energie kan geven.
Ook werkt een insulinepiek preworkout je postworkout insulinepiek wat tegen.

Imo is een kom havermout + wheypoeder nog steeds de ideale preworkout maaltijd.
Het geeft je voldoende energie en zal zelfs je spierglycogeen postworkout aanvullen.

Edit: Zoals Sjekoog al zei dus :)

Laatst bewerkt:
De reden waarom ik niet zo te vinden ben voor dextrose preworkout is omdat het te snel en te kort energie geeft.
Zo zal je halverwege je workout uitgeblust geraken, wat je workout negatief kan beinvloeden.
Preworkout neem je dus imo beter een langzamere koolhydraatbron die je de gehele workout energie kan geven.
Ook werkt een insulinepiek preworkout je postworkout insulinepiek wat tegen.

Imo is een kom havermout + wheypoeder nog steeds de ideale preworkout maaltijd.
Het geeft je voldoende energie en zal zelfs je spierglycogeen postworkout aanvullen.
Ok, I got it ;)

Zou ik 5gr BCAA's voor de KT nemen of tijdens?

Ok, I got it ;)

Zou ik 5gr BCAA's voor de KT nemen of tijdens?

Persoonlijk neem ik 10gr vlak voor en 10gr vlak na men workout...
Gewoon omdat ik geen zin heb om aan zulke dingen te denken tijdens men workout :p
Tijdens je workout BCAA's nemen kan in principe weinig kwaad.

• Topic Starter Topic Starter
Om verschillende factoren:

Zoals ik al zei is insuline een opslaghormoon.
Het zal niet alleen zorgen dat vitamines, suikers en eiwitten in je cellen gepompt worden.
Ook vetten worden sneller opgeslagen bij verhoogde insulinewaardes.
Aangezien je insulinepeil toch nog enkele uren verhoogd blijft na de supplementatie van dextrose, zal je dan gemakkelijker vetten opslagen.

Ook gaat je spierglycogeen, hoewel slechts lichtjes, toch omhoog gaan na de inname van dextrose.
Wanneer je spierglycogeen lager is, wordt de vetverbranding beter gestimuleerd.
Verhoging van je spierglycogeen zal dus niet zozeer zorgen voor vetopslag, maar minder vetverbranding.

Wanneer je dextrose neemt gaat je lichaam glucose ter beschikking hebben.
Dit wordt geprefereerd als energiebron boven vetten.
Vetverbranding is minder bij de aanwezigheid van suikers.

Om deze redenen gaan sommigen in hun cut koolhydraten PWO compleet weglaten.
Alhoewel dit niet bepaald anabool is, wordt de vetverbranding dan wel optimaal gestimuleerd.

waarom wordt je er dan wel droger door?

Maltodextrine vind ik persoonlijk een goed koolhydraat na de training. Dextrose maakt me insuline spiegel iets te jumpy, wat mijn gemoeds toestand niet ten goede komt. :p

Geen idee, leg jij mij dat eens uit? :)

kan ik niet, ik zag gewoon zo'n proef met dat ze wat mensen hadden met whey en koolhydraten en dat die meer massa kregen dan mensen zonder dat supplement en dan dat met alleen koolhydraten ze zelfs droger werden?

Als je al laag je in kcal zit, dan bedoel ik 300 kcal onder je onderhoud. Lijkt het me juist wel verstandig om een klein beetje dextrose in de cut te nemen. Je valt dan wel af maar lichaam gaat wel sneller uit de katabole fase na de krachttraining.
Zelf neem ik in de cut 10 gram dextrose met 20 gram amino's.

Ik neem altijd een handje jellybeans na het trainen :D

Als je al laag je in kcal zit, dan bedoel ik 300 kcal onder je onderhoud. Lijkt het me juist wel verstandig om een klein beetje dextrose in de cut te nemen. Je valt dan wel af maar lichaam gaat wel sneller uit de katabole fase na de krachttraining.
Zelf neem ik in de cut 10 gram dextrose met 20 gram amino's.

Doe ik momenteel ook, maar je moet dan wel weten waarmee je bezig bent :)

kan ik niet, ik zag gewoon zo'n proef met dat ze wat mensen hadden met whey en koolhydraten en dat die meer massa kregen dan mensen zonder dat supplement en dan dat met alleen koolhydraten ze zelfs droger werden?
Heb je daar een link van dan?

Doe ik momenteel ook, maar je moet dan wel weten waarmee je bezig bent :)

Ja als je laag in calorieën zit weegt het voordeel dat je sneller uit de katabole fase komt zwaarder mee, dan dat de vet verbranding nog iets langer door zou gaan.

Tenzij je natuurlijk heel snel wilt afvallen, dan kan je de dextrose beter skippen. Maar dat gaat dan wel gepaard met meer spierverlies.

Ik zie nu dingen als dextrose enzo langskomen, maar wat is Vitargo dan? Zijn ook snelle koolhydraten, hoorde ik, maar wat is dan beter? ( jaja, ben nog maar een beginnende noob :P )

Ik zie nu dingen als dextrose enzo langskomen, maar wat is Vitargo dan? Zijn ook snelle koolhydraten, hoorde ik, maar wat is dan beter? ( jaja, ben nog maar een beginnende noob :P )

Hier was laatst ook een topic over in de supplementen sectie. Volgens mij kwam er niet echt een eenduidig antwoord naar boven, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur.

Misschien wel interessant voor je om dat topic eens door te lezen.

ik weet vrijwel niks over suplementen:p
maar volgens mij is vitargo ook snelle koolhydraten

zelf pak ik de ''druivensuiker'' altijd tijdens de training.(het overige in de fles na de training)

Wat ik er zo van lees weet niemand wat nu echt ideaal is, ik probeer 't wel gewoon uit, kijken of 't werkt :)

Terug
Naar boven