MuscleMeat

s'ochtens harlopen zonder te eten

suriprof

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
28%
heey mensen ik vroeg me iets af
mijn doel is om vet te gaan verbranden.
ik had gehoord dat als je s'ochtens ging hardlopen zonder te eten je gelijk je vet-reservers pakt, omdat je metabolisme dan nog niet op gang is
maar ik had gehoord dat als je dan weer gaat eten je alles gelijk opslaat als reservers.
hoe zit dat dan?

heey mensen ik vroeg me iets af
mijn doel is om vet te gaan verbranden.
ik had gehoord dat als je s'ochtens ging hardlopen zonder te eten je gelijk je vet-reservers pakt, omdat je metabolisme dan nog niet op gang is
maar ik had gehoord dat als je dan weer gaat eten je alles gelijk opslaat als reservers.
hoe zit dat dan?

Afhankelijk van hoe intensief dat hardlopen is heeft het lichaam genoeg aan je vet, eventueel aangevuld met spierglycogeen.
Uiteraard zijn er nuchter weinig bloedsuikers, dus die zul je niet gebruiken.

PS: Je metabolisme staat niet stil en gaat ook niet langzamer voordat je ontbeten hebt.

Een rondje wandelen voor het ontbijt werkt als een trein ja

een rondje wandelen?? of echt 2 km hard lopen ?

Want als ik uit bed kom, en 2 uur op de bank zit zonder te eten wordt ik duizelig enzo, omdat ik nog niet heb gegeten.. als ik dus zonder te eten gelijk ga hard lopen denk ik dat ik het einde van de straat niet redt (zonder flauw te vallen..) of is dit een questie van wennen ??..

of moet ik gewoon rustiger lopen ?

Je gaat spier verbranden... En je ontbijt ook niet vlak nadat je bent opgestaan. Als je vet wilt verbranden, ga cutten ;)
Je lichaam moet zijn energie voor dat lopen ergens vandaan halen. En vet is nuttiger dan spiermassa, want spieren kosten energie en vet niet.
Daarom dat je meer moet eten als je meer VVM hebt, want je moet weer energie hebben voor de nieuwe spiermassa te onderhouden.

Resultaat nuchter hardlopen zonder te hebben ontbeten: lichaam verbrandt spieren.

Laatst bewerkt:

Want als ik uit bed kom, en 2 uur op de bank zit zonder te eten wordt ik duizelig enzo, omdat ik nog niet heb gegeten.. als ik dus zonder te eten gelijk ga hard lopen denk ik dat ik het einde van de straat niet redt (zonder flauw te vallen..) of is dit een questie van wennen ??..

Gewoon wandelen niet hardlopen, een klein uurtje dan ontbijten. Douchen en even rusten. Dan trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Je gaat spier verbranden... En je ontbijt ook niet vlak nadat je bent opgestaan. Als je vet wilt verbranden, ga cutten ;)
Je lichaam moet zijn energie voor dat lopen ergens vandaan halen. En vet is nuttiger dan spiermassa, want spieren kosten energie en vet niet.
Daarom dat je meer moet eten als je meer VVM hebt, want je moet weer energie hebben voor de nieuwe spiermassa te onderhouden.

Resultaat nuchter hardlopen zonder te hebben ontbeten: lichaam verbrandt spieren.

daar ben ik het deels wel mee eens
de eerste 20 min dan verbrand je spieren
daarna is vetverbanding

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

maar hoe zit dat dan als je gaat eten,
komt het er dan dubbel zo hard weer aan of niet?

daar ben ik het deels wel mee eens
de eerste 20 min dan verbrand je spieren
daarna is vetverbanding

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

maar hoe zit dat dan als je gaat eten,
komt het er dan dubbel zo hard weer aan of niet?

Ten eerste zijn het 30 minuten als je al hebt gegeten.
Ten tweede, waar baseer jij je op? Leg eens uit waarom je 20 minuten spier verbrand en dan plots opeens boem patat vet verbrand waar je lichaam meer aan heeft dan spieren?

En ja hoor, als je eet nadat je spieren hebt verbrand krijg je alles terug: je verloren spiermassa én nog eens een goede laag spier erbij! Gratis en voor niks! :)

is alom bekend dat ochtendcardio op een nuchtere maag uitstekend werkt om vet te verbranden! zorg er wel voor dat je eiwitten bv bcaa binnen heb om spierverbranding te voorkomen of minimaliseren.

eet gewoon een stuk fruit, drink een fruitsapje en ga dan een half uurtje langzaam lopen. ik heb het vroeger ook gedaan. en daarna ontbijt je gewoon. maar of je gemakkelijker gaat afvallen door 's morgens te lopen ipv 's avonds. ik weet het niet. 't zal alleszins niet de moeite zijn.

Ten eerste zijn het 30 minuten als je al hebt gegeten.
Ten tweede, waar baseer jij je op? Leg eens uit waarom je 20 minuten spier verbrand en dan plots opeens boem patat vet verbrand waar je lichaam meer aan heeft dan spieren?

En ja hoor, als je eet nadat je spieren hebt verbrand krijg je alles terug: je verloren spiermassa én nog eens een goede laag spier erbij! Gratis en voor niks! :)

30 min?
dat is nieuw voor mij dan
ik had begrepen dat je naar 20 min pas je vet gaat verbranden jah
dus dan pak je daarvoor toch je spieren
heb ik van menig meerder mens gehoord

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

vriend waar ik op doel is mijn vet
dus dan als ik jou goed begrijjp komt mijn vet er ook dubbel bij

Vriend, als ik jou was zou ik dat plan laten varen en gewoon cutten en na de KT cardio doen ;)
Wel geen hoge intensiteit, beschouw het als een cooldown: 5 - 10 minuutjes op een rustig tempo.

Nee, is een kwestie van adrealine!
Ik dacht net als jij, maar heb het zelf geprobeerd en had totaal geen honger tijdens het hardlopen op nuchtere maag!
Tijdens het rennen maak je adrealine aan, dit voorkomt dat je honger krijgt!

ik had begrepen dat je naar 20 min pas je vet gaat verbranden jah

Dat klopt niet, dat ligt er maar net aan wat je hebt gegeten en hoelang geleden. Op een nuchtere maag activiteiten ondernemen zorgt al veel eerder voor vetverbranding.

Als je pas hebt gegeten, begint je lichaam eerst de voedingsstoffen te verbranden en daarna gaat het pas over op vetverbranding.

Als je ochtendcardio doet, kun je het beste alleen BCAA's vantevoren nemen of ervoor zorgen dat je totaal aantal eiwitten tussen de 2.5 en 3gr per kilo lichaamsgewicht ligt. De aminoazuren uit de eiwitten uit de maaltijden van de dag daarvoor zullen nog in je lichaam aanwezig zijn om spierafbraak te voorkomen.

En zorg ervoor dat de cardio niet te intensief is, en meer dan 20 a 30 minuten heeft weinig toegevoegde waarde.

Laatst bewerkt:
Vriend, als ik jou was zou ik dat plan laten varen en gewoon cutten en na de KT cardio doen ;)
Wel geen hoge intensiteit, beschouw het als een cooldown: 5 - 10 minuutjes op een rustig tempo.
Waarom? als ik vragen mag , ik doe nu tegenwoordig 30 minuten cardio na mijn KT , zorg wel voor me training dat ik genoeg eiwitten binnenheb en weinig koolhydraten , meen hier ergens gelezen te hebben dat , het beter is voor je vetverbranding...

Waarom? als ik vragen mag , ik doe nu tegenwoordig 30 minuten cardio na mijn KT , zorg wel voor me training dat ik genoeg eiwitten binnenheb en weinig koolhydraten , meen hier ergens gelezen te hebben dat , het beter is voor je vetverbranding...

Lekker al dat Lactaat, als je dan na kt lekker cardio doet dan gaan je spieren pas weg. Je wilt toch vet weg of wat,

al dat gelul over hoe en wanneer. ga gewoon een paar keren per week tussen 30 en 50 minuten lopen. of het nu 's morgens, 's middags of 's avonds is, maakt toch niks uit. al dat gezever over meer vetverbranding omdat je dit of omdat je dat. maakt geen verschil. en als er dan toch een verschil is, is het gewoon te verwaarlozen. doe gewoon waar je je het best bij voelt, anders ga je het toch vlug opgeven.

Als je pas hebt gegeten, begint je lichaam eerst de voedingsstoffen te verbranden en daarna gaat het pas over op vetverbranding.

.

en hoe zit dat dan als je het na de kt doet
soms heb ik als ik kt doe en daarna ff half uurtje cardio begint mijn buik alweer tegen me te praten

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:09 ----------

Lekker al dat Lactaat, als je dan na kt lekker cardio doet dan gaan je spieren pas weg. ,

krijg ik dat dan?

Terug
Naar boven