MuscleMeat

Sociale aspecten 1e kuur

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Hallo iedereen,

Over een tijdje heb ik mijn 1e kuur gepland, en ben nu alles aan het voorbereiden wat betreft voeding, training, rust en alle randzaken. Dit omdat ik zoveel mogelijk onder controle wil hebben en om de resultaten maximaal te laten zijn.

Waar ik een beetje mee zit is het volgende, ik loop stage bij een grote financiële instelling. Ik moet tot midden januari stage lopen. Als ik ga kuren, dan kom ik waarschijnlijk tussen de 7 en 12kg aan in een periode van 10 weken. Ik ben 1.79 en 83kg momenteel, dus dat gaat flink opvallen.

Ik zit er een beetje mee dat het me collega's gaat opvallen en dat ze ernaar gaan vragen. Ik wil eigenlijk niet dat ze mij associëren met bodybuilding, in ieder geval niet tijdens me stage. Als ik later een vaste baan heb, boeit het me niet, maar tijdens me stage wil ik het liever niet.

Ik ben nu bezig om me VP van 13% naar 8% te krijgen, en zodra ik dat bereikt heb wil ik mijn kuur gaan starten. Dit omdat met een lager VP het minder opvalt met kleren aan.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Moet ik wachten tot het eind van me stage en dan pas beginnen, of zou het niet moeten uitmaken?

zie je toch niks van in pak

Zeg je dat je begonnen bent met trainen als ze iets vragen. Maar in pak zie je toch bar weinig van een goed fysiek.

• Topic Starter Topic Starter

Denk je? Want stel je komt 10kg aan in een zeer korte tijd, dat moet toch haast wel opvallen lijkt mij..

Zeg je dat je begonnen bent met trainen als ze iets vragen. Maar in pak zie je toch bar weinig van een goed fysiek.

Ja dat is wel een goede. Of misschien 5 weken voor het einde beginnen, dan zit ik midden januari pas op de helft en valt het ook minder op waarschijnlijk?

Je wilt niet dat ze jou associëren met bodybuilding omdat?

Ik denk dat de mensen het fysiek niet zo vreemd zullen vinden, maar het feit dat jij op je werk elke 2 uur een bak rijst met kip weg zit te werken deste meer.

"ik wil niet dat ze me associëren met bodybuilding". Als het niet duidelijk is dat je aan bodybuilding doet, zou ik mezelf toch even de vraag stellen of je wel klaar bent om te kuren?

Is natuurlijk jou keuze :)

Mogen ze niet weten dat je traint, of mogen ze niet weten dat je spuit?

Als je er zo erg mee zit dat ze er achter komen, zou ik lekker wachten tot na je stage.

Nog even naturel aankomen tot januari en dan die kuur erin knalle.

Als je er zo erg mee zit dat ze er achter komen, zou ik lekker wachten tot na je stage.

Nog even naturel aankomen tot januari en dan die kuur erin knalle.
Dat dus.

Dan niet uiteindelijk bij hetzelfde bedrijf gaan werken, want kan je moeilijk beweren dat het je beginnersgains zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Je wilt niet dat ze jou associëren met bodybuilding omdat?

In de financiële wereld wordt er niet positief tegen aan gekeken. Tuurlijk zullen ze er respect voor hebben als ik zeg dat ik aan BB doe, maar het veranderd toch hun beeld van mij. Tijdens deze stage wil ik een zo goed mogelijke indruk achter laten, en wil niet dat als ze aan mij terug denken dat ze gelijk denken, ohja die jongen die aan BB doet.

"ik wil niet dat ze me associëren met bodybuilding". Als het niet duidelijk is dat je aan bodybuilding doet, zou ik mezelf toch even de vraag stellen of je wel klaar bent om te kuren?

Is natuurlijk jou keuze :)

Het is zeker duidelijk als ik me shirt uittrek. Of met een t shirtje aan. Als ik een pak aan heb zie je het niet, maar dat veranderd denk ik wel als ik 10kg zwaarder ben in 10 weken.

Dit idd, als het goed is merken ze dat nu al op je stage toch?

Ik zit nu niet om de 2 uur aan de rijst en kip. Ik braad kipfilet en doe dat op volkorenbrood, dat valt minder op. Bovendien is maaltijd frequentie niet echt van belang, het gaat erom of je je macro's haalt aan het eind van de dag. Als ik ga kuren, dan ga ik uiteraard veel meer eten, maar dan neem ik gewoon meer mee naar werk. Dat komt wel goed.

In de financiële wereld wordt er niet positief tegen aan gekeken. Tuurlijk zullen ze er respect voor hebben als ik zeg dat ik aan BB doe, maar het veranderd toch hun beeld van mij. Tijdens deze stage wil ik een zo goed mogelijke indruk achter laten, en wil niet dat als ze aan mij terug denken dat ze gelijk denken, ohja die jongen die aan BB doet.

God allemachtig wat een snobs dan he, ik zou met zulke mensen nog niet willen werken, net of BB een sport voor idioten is en zij daar boven staan.
PS: ik ken genoeg mensen met een hoge functie die aan krachtsport doen hoor, geen probleem in hun bedrijf. Laatst was er ook zo'n topic waarin gesteld werd dat trainen met gewichten voor de lagere sociale klassen was, heb mij er niet in gemengt maar wat een onzin allemaal, krachtsport komt in alle lagen van de bevolking voor. Ik denk dat je het allemaal wat overdrijft.

"ik wil niet dat ze me associëren met bodybuilding" :rolleyes:

gewoon zeggen dat je bent begnnen met 'veel eten en shakies'.
boeie, dat je je hier druk over maakt zeg..

Zie je niks van in pak. Ik werk zelf ook in pak en dat verbergt t goed...

Wel wast beetje opvallend toenk vorige week uit me pak scheurde.. :x

Een bolle vocht kop kan wel opvallend zijn.

Maar wat eet jij dan wel niet op je stage?

Zeg dat je aan de antibiotica zit :P

binnen een week zien ze het wel
lekker vocht hoofd
veters strikken gaat steeds moeilijker:P

gotta love it

Wat wil je gaan zetten dan?

Terug
Naar boven