MuscleMeat

soja proteine

d3nnisss

Cool Novice
Waardering
0
Als aanvulling op mijn eiwitten heb ik een zak soja proteine gehaald.. Hier staat op 98% Kan iemand mij misschien vertellen wat dit betekend ? Is dit nou 98 % proteine of heeft dit met de opname te maken want ik ken nergens de voedingswaarde ervan per 100 gram vinden ??? Of als iemand dit eventueel weet graag antwoord ! Het komt ook niet in die calorieenlijst voor !

Alvast bedankt !!

is 98 gr eiwit per 100 gram ja

• Topic Starter Topic Starter
Oke thanx ! Dus betekend ook per 100 gr 392 kc ?

d3nnisss zei:
Oke thanx ! Dus betekend ook per 100 gr 392 kc ?

98x4 = 392 inderdaad ;)

overigens kan je veel beter een bak magere kwark eten, heb je betere eiwitten voor een zeer lager prijs, mocht dat je reden zijn om die sojaproteine te halen.

Inderdaad, soja zijn zo een beetje de slechtste eiwitten die er zijn...

kingnbajam zei:
98x4 = 392 inderdaad ;)

overigens kan je veel beter een bak magere kwark eten, heb je betere eiwitten voor een zeer lager prijs, mocht dat je reden zijn om die sojaproteine te halen.

Ja ik heb verschillende eiwitbronnen zoals kip vis en kwark maar ben van plan om dit door me whey te gooien om toch nog wat extra's te krijgen!! Het heeft alleen niet het volledige aminozurenprofiel maar ik leef er toch niet op!! En krijg genoeg binnen via de andere bronnen! En het is vrij goedkoop dus komt mooi uit !! :D
Thanx voor de reacties !

d3nnisss zei:
Ja ik heb verschillende eiwitbronnen zoals kip vis en kwark maar ben van plan om dit door me whey te gooien om toch nog wat extra's te krijgen!! Het heeft alleen niet het volledige aminozurenprofiel maar ik leef er toch niet op!! En krijg genoeg binnen via de andere bronnen! En het is vrij goedkoop dus komt mooi uit !! :D
Thanx voor de reacties !

vertraagd dit niet de snelle opname die Whey nodig heeft?

nasty^PhysIc zei:

Volgens mij niet.. Ik zat net ergens te lezen dat het juist de kwaliteit omhoog gooit.. Maar ik zal eff kijken of ik dat stuk nog ergens terug ken vinden want begin nu ook een beetje aan me zelf te twijfelen :D Maar opzich zal dit niet veel uit moeten maken denk ik.. De whey zal niet ineens in soja veranderen toch ? ;)

thanks bro !

This is how I solve the dilemma and I have found this strategy works well for people. By mixing a high quality whey protein powder with a high quality soy isolate in a 2:1 ratio and eating that two - three times a day, the bodybuilder can have the best of all possible worlds (as it relates to the high BV, immune enhancing, nitrogen retaining abilities of the whey and the cholesterol lowering/thyroid stimulating abilities of the soy). To date, I have no reason to believe that mixing these two proteins will negate or interfere with the benefits or properties of either protein, but there is scant research in this area with healthy athletes. Anecdotally, the people I have told to do this mixture have given me mostly positive feedback so far.

vergeet niet dat de persoon in kwestie de soja niet neemt om aan zn eiwitten te komen, maar om van de voordelen van soja proteine te profiteren. Ikzelf neem het niet meer, omdat het je hormoonspiegels negatief kan beïnvloeden. (tenzij je gek bent op oestrogeen ;) )

Ik heb al aan zachte huid, dus ik skip die b*ch-tits voor nu maar even :D

kingnbajam zei:
vergeet niet dat de persoon in kwestie de soja niet neemt om aan zn eiwitten te komen, maar om van de voordelen van soja proteine te profiteren. Ikzelf neem het niet meer, omdat het je hormoonspiegels negatief kan beïnvloeden. (tenzij je gek bent op oestrogeen ;) )

Ik heb al aan zachte huid, dus ik skip die b*ch-tits voor nu maar even :D

Daarover zijn de meningen ook nog aardig verdeeld.. Het zal heus niet zo erg zijn dat je er bitchtits van krijgt.. Ja misschien als je volgas aan de soja gaat maar ik heb t hier misschien over 30 gram per dag.. (als het niet minder is)

Brutez zei:
Dat is een erg lang engels verhaal....

Kan je er niet ff een korte conclusie bijzetten of je het met me eens bent of niet?

Samenvatting: Soja heeft ook goede kanten (zolang het maar niet de hoofdmoot van je eiwitinname wordt)

Soja schijnt bijvoorbeeld behoorlijk anti-catabool te zijn (als in nog meer dan andere eiwitten), dat kan soms een plus zijn.

Dus om nou te zeggen dat het de slechtste eiwitten zijn die er bestaan... nee, dat ben ik niet met je eens (kan veel slechter, zoals eenzijdige onvolledige eiwitten uit groentes en peulvruchten)

Ja oke, maar groentes en peulvruchten eet je niet voor de eiwitten, soja wel. Vandaar.

Beginnende BB er

:( Damn, ik hoor hier wel veel negatieve dingen over soja-eiwitten.>
die horen bij namelijk wel tot de grootste eiwit inname. :(
Zou ik nu moeten stoppen met soja? of gewoon minderen. En wat kan je het best gebruiken voor je eiwit inname? Shakes?

Je moet je eiwitten zoveel mogelijk uit gewone voeding halen; kip, tonijn, kwark, eitjes etc.

Een wheyshake is leuk voor na de training.

beginnende BB'er

wazzup zei:
Samenvatting: Soja heeft ook goede kanten (zolang het maar niet de hoofdmoot van je eiwitinname wordt)

Soja schijnt bijvoorbeeld behoorlijk anti-catabool te zijn (als in nog meer dan andere eiwitten), dat kan soms een plus zijn.

Dus om nou te zeggen dat het de slechtste eiwitten zijn die er bestaan... nee, dat ben ik niet met je eens (kan veel slechter, zoals eenzijdige onvolledige eiwitten uit groentes en peulvruchten)

Wat betekent in hemelsnaam anti-catabool

nasty^PhysIc zei:

Het vertraagt de je whey eiwitten inderdaad. Daarom als je whey wilt gaan nemen voor het slapen, wordt het je aangeraden om het door je kwark of magere yoghurt te doen.

Terug
Naar boven