MuscleMeat

[sollicitatiebrief] Wat vinden jullie?

gefeliciteerd bro;) overigens, wat voor beroep heb je?

het is maar een "bijbaan" bij een pompstation. Maar het was hard nodig ik was bijna van plan om in het homobos te gaan tippelen maar nu hoeft het niet meer. Op zondag dik 13 per uur.

De sollicitatie brief die ik heb heeft eigenlijk maar 5 goed geformuleerde zinnen.. Levert bij elke sollicitatie die ik doe in ieder geval een gesprek op, mijn brief word in de eerste ronde nooit afgewezen, ik kom altijd op gesprek. daarmee bena druk ik dus dat je in een brief kort en zakelijk moet blijven en niet gigantisch moet uitwijden..

Het probleem wat ik heb is dat ik niet zo mondig ben, dat heeft me eind vorig jaar een verdomd mooie baan aan mijn neus voorbij doen gaan door mijn ex-collega, die juist wel heel mondig is ..

@ prelude : :roflol:

Mijn naam
Straat
Postcode, woonplaats

Stichting xxxxx
T.a.v. de heer xxxxx
Postbus xxxxx
xxxx xx xxxxxxxxxxxx

weet je zeker dat het om een 'heer' gaat? :D

Apeldoorn, 02 maart 2007

Betreft: Open sollicitatie begeleider tweede functieniveau (fulltime)

Geachte heer xxxxx,

In het verleden heb ik ooit eens gesolliciteerd bij uw stichting.

ooit eens gesolliciteerd? Klinkt mij niet zo pos. in de oren

Toentertijd ging ik mijn laatste jaar MBO Sociaal Pedagogisch Medewerker niveau 4 in. Het was mijn wens om in aanmerking te komen voor een stageplek binnen een woonvorm voor mensen met psychiatrische problemen. Maar ook cliënten met het syndroom van Korsakov of mensen met een aandoening in het autistisch spectrum vind ik zeer interessant. Helaas waren op dat moment alle stage plaatsen vergeven.

Zou dit persoonlijk iets anders formuleren, zo lijkt het op het 'aapjes kijken' imo.

Mijn aandacht gaat uit naar het bieden van begeleiding aan mensen die in hun ontwikkeling problemen ondervinden. Enkele voorbeelden zijn psychiatrische problemen, autisme, korsakov of mensen met ADHD problematiek. Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te ondersteunen en begeleiding te bieden die zij nodig hebben.

dubbel.

Na mijn mavo diplomering ben ik begonnen met een commerciële opleiding.
Dit heb ik 3 jaar volgehouden en uiteindelijk vroegtijdig gestopt omdat ik er totaal geen lol in had.

Volgehouden? Klinkt ook niet echt pos., als het al relevant is.

Na die periode ben ik lang gaan nadenken wat ik wilde. kromme zin Pas twee jaar later wist ik het, namelijk de opleiding SPW-4 die ik binnenkort afrond.

Over vier maanden mag ik mijn diploma SPW-4 in ontvangst nemen. De reden dat ik u nu al benader is omdat ik zeer geïnteresseerd ben in de mogelijkheden binnen de RIBW. Is het niet het RIBW (Rijks Instituur Begeleid Wonen) Mijn laatste jaar verloopt zeer voorspoedig en ik heb veel zin om écht aan de slag te gaan. Tijdens je opleiding niks gedaan dan? Ik heb de organisatie veel te bieden zoals inzet, betrokkenheid, flexibiliteit, stressbestendigheid (geen luxe in het SPW werkveld). Mijn doel is om actief mijn steentje bij te dragen voor de mensen die echt hulp nodig hebben. Lijkt me overbodig.

U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alles over mijzelf in een brief te verwerken. haast? Daarom kijk ik graag uit naar een persoonlijk gesprek. kromme zin, 'graag uitkijken' naar iets is een pleonasme.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx

Bijlage: Curriculum Vitae

just my 2cts. Veel succes!

Maar ook cliënten met het syndroom van Korsakov of mensen met een aandoening in het autistisch spectrum vind ik zeer interessant

komt een btje raar over imo. zeg dan dat je ambities liggen bij het werken met mensen met een psychische afwijking of zoals je zelf zegt: met een aandoening binnen autistisch spectrum :)

In het verleden heb ik ooit eens gesolliciteerd bij uw stichting. Toentertijd ging ik mijn laatste jaar MBO Sociaal Pedagogisch Medewerker niveau 4 in. Het was mijn wens(beetje overdreven) om in aanmerking te komen voor een stageplek binnen een woonvorm voor mensen met psychiatrische problemen. Maar ook cliënten met het syndroom van Korsakov of mensen met een aandoening in het autistisch spectrum vind ik zeer interessant. Helaas waren op dat moment alle stage plaatsen vergeven.

Mijn aandacht gaat uit naar het bieden van begeleiding aan mensen die in hun ontwikkeling problemen ondervinden. Enkele voorbeelden zijn psychiatrische problemen, autisme, korsakov of mensen met ADHD problematiek. Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te ondersteunen en begeleiding te bieden die zij nodig hebben. Na mijn mavo diplomering ben ik begonnen met een commerciële opleiding. Dit heb ik 3 jaar volgehouden en uiteindelijk vroegtijdig gestopt omdat ik er totaal geen lol (zou dat woord nooit en te nimmer gebruiken in een formele brief) in had. Na die periode ben ik lang gaan nadenken wat ik wilde. Pas twee jaar later wist ik het, namelijk de opleiding SPW-4 die ik binnenkort afrond.

Over vier maanden mag ik mijn diploma SPW-4 in ontvangst nemen. De reden dat ik u nu al benader is omdat ik zeer geïnteresseerd ben in de mogelijkheden binnen de RIBW. Mijn laatste jaar verloopt zeer voorspoedig en ik heb veel zin om écht aan de slag te gaan. Ik heb de organisatie veel te bieden zoals inzet, betrokkenheid, flexibiliteit, stressbestendigheid (geen luxe in het SPW werkveld). Mijn doel is om actief mijn steentje bij te dragen voor de mensen die echt hulp nodig hebben.

U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alles over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom kijk ik graag uit naar een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

• Topic Starter Topic Starter
BuilderB, SHUTTERSPEED en Edwin bedankt voor jullie bijdrage!

Ik ga vanavond mijn brief aanpassen...

Rondje karma..

Je bent je naam enzo vergeten:p

Gasten,

Zojuist heb ik deze sollicitatiebrief geschreven voor de functie woonbegeleider. Wat is jullie mening...

---------------------------------------

Mijn naam
Straat
Postcode, woonplaats

Stichting xxxxx
T.a.v. de heer xxxxx
Postbus xxxxx
xxxx xx xxxxxxxxxxxx

Apeldoorn, 02 maart 2007

Geachte heer xxxxx,

In het verleden heb ik ooit eens gesolliciteerd bij uw stichting. Toentertijd ging ik mijn laatste jaar MBO Sociaal Pedagogisch Medewerker niveau 4 in. Het was mijn wens om in aanmerking te komen voor een stageplek binnen een woonvorm voor mensen met psychiatrische problemen. Maar ook cliënten met het syndroom van Korsakov of mensen met een aandoening in het autistisch spectrum vind ik zeer interessant. Helaas waren op dat moment alle stage plaatsen vergeven.
Mijn aandacht gaat uit naar het bieden van begeleiding aan mensen die in hun ontwikkeling problemen ondervinden. Enkele voorbeelden zijn psychiatrische problemen, autisme, korsakov of mensen met ADHD problematiek. Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te ondersteunen en begeleiding te bieden die zij nodig hebben. Na mijn mavo diplomering ben ik begonnen met een commerciële opleiding. Dit heb ik 3 jaar volgehouden en uiteindelijk vroegtijdig gestopt omdat ik er totaal geen lol in had. Na die periode ben ik lang gaan nadenken wat ik wilde. Pas twee jaar later wist ik het, namelijk de opleiding SPW-4 die ik binnenkort afrond.

Over vier maanden mag ik mijn diploma SPW-4 in ontvangst nemen. De reden dat ik u nu al benader is omdat ik zeer geïnteresseerd ben in de mogelijkheden binnen de RIBW. Mijn laatste jaar verloopt zeer voorspoedig en ik heb veel zin om écht aan de slag te gaan. Ik heb de organisatie veel te bieden zoals inzet, betrokkenheid, flexibiliteit, stressbestendigheid (geen luxe in het SPW werkveld). Mijn doel is om actief mijn steentje bij te dragen voor de mensen die echt hulp nodig hebben.

U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alles over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom kijk ik graag uit naar een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx

Introotje, hoe en waarom/motivatie afronden dat je het èèn en ander wil toelichten in een gesprek.
Je vertelt te veel over je zelf, terwijl je juist zakelijk moet zijn.
De belangrijkste onderwerpen belichten die aansluiten op hetgeen wat zij vragen of belangrijk vinden.
Je geeft aan dat je het bedrijf/instelling veel te bieden hebt je noemt wat punten die bij je karakter passen, maar waar blijkt dat uit dat het zo is?
Je zegt dat jij je goed inzet, maar eerder in de brief geef je aan dat jij de brui gaf aan een opleiding.
Wees duidelijk en laat niet te veel het achterste van je tong zien.
Hetgeen wat ik vetgedrukt heb zou ik of verwijderen of aanpassen.
Maar als je dit verstuurt grote kans dat ze je afwijzen.

inzet, betrokkenheid, flexibiliteit, stressbestendigheid

Klinkt gemakkelijk gezegd, ik durf te wedden dat iedereen wel zo'n sloganwoordjes in zijn brief heeft. Mijn tip:
Zet ze er niet letterlijk in maar toon ze kort aan door zaken in je leven!

Klinkt gemakkelijk gezegd, ik durf te wedden dat iedereen wel zo'n sloganwoordjes in zijn brief heeft. Mijn tip:

Als je het er letterlijk inzet krijg je al gauw zo'n brief vol met clichés, en dat moet je zeker niet doen.;)

Dan maar clichè's je hoeft niet alles te benadrukken enkel het enige wat relevant is en slaat op deze vacature.
Als jij solliciteert op een functie waarbij je aan een lopende band werkt heeft het geen nut om te vermelden dat je contactueel bent.
Relevant voor dit soort werk is geen 9 tot 5 instelling, contactueel etc,etc

Dan maar clichè's je hoeft niet alles te benadrukken enkel het enige wat relevant is en slaat op deze vacature.
Als jij solliciteert op een functie waarbij je aan een lopende band werkt heeft het geen nut om te vermelden dat je contactueel bent.
Relevant voor dit soort werk is geen 9 tot 5 instelling, contactueel etc,etc

Inderdaad, je moet alleen opschrijven wat relevant is voor de functie. Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat je van aanpakken houdt, dat je van uitdagingen houd. Dat soort dingen worden in elke sollicitatiebrief geschreven en dat werkt alleen maar op de zenuwen van de werkgever. Geloof mij maar;)

je weet het nooit van te voren, wat ze wel en niet willen horen. Het is altijd maar gissen. Ik heb deze week een redelijk slecht sollicitatie gesprek gehad, kerel zei zelf dat sommige antwoorden van me wat tegen vielen...wel op nutteloze vragen dat weer wel.
Maar ik ben alsnog aangenomen.

Klasse, in ieder geval mooi dat je bent aangenomen!

Gasten,

Zojuist heb ik deze sollicitatiebrief geschreven voor de functie woonbegeleider. Wat is jullie mening...

---------------------------------------

Mijn naam
Straat
Postcode, woonplaats

Stichting xxxxx
T.a.v. de heer xxxxx
Postbus xxxxx
xxxx xx xxxxxxxxxxxx

Apeldoorn, 02 maart 2007

Geachte heer xxxxx,

In het verleden heb ik ooit eens gesolliciteerd bij uw stichting. Toentertijd ging ik mijn laatste jaar MBO Sociaal Pedagogisch Medewerker niveau 4 in. Het was mijn wens om in aanmerking te komen voor een stageplek binnen een woonvorm voor mensen met psychiatrische problemen. Maar ook cliënten met het syndroom van Korsakov of mensen met een aandoening in het autistisch spectrum vind ik zeer interessant. Helaas waren op dat moment alle stage plaatsen vergeven.

Mijn aandacht gaat uit naar het bieden van begeleiding aan mensen die in hun ontwikkeling problemen ondervinden. Enkele voorbeelden zijn psychiatrische problemen, autisme, korsakov of mensen met ADHD problematiek. Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te ondersteunen en begeleiding te bieden die zij nodig hebben. Na mijn mavo diplomering ben ik begonnen met een commerciële opleiding. Dit heb ik 3 jaar volgehouden en uiteindelijk vroegtijdig gestopt omdat ik er totaal geen lol in had. Na die periode ben ik lang gaan nadenken wat ik wilde. Pas twee jaar later wist ik het, namelijk de opleiding SPW-4 die ik binnenkort afrond.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx

goed hoor;) je kunt er beter wat te veel over jezelf inzetten dan te weining

gefeli met je nieuwe baan trouwens well done !!

4 dingen zijn van belang in een brief:
1. Waarom je juist in die organisatie geinteresseerd bent
2. Wie je bent
3. Waarom de organisatie/het werk en jij bij elkaar passen
4. Dat je op een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek hoopt

Als je dit in 4 alinea's verwoord, niet langer dan een A4tje, dan zit er meer structuur in en leest het beter

• Topic Starter Topic Starter
Origineel gepost door Big Byron
----------------------------------------------------------------

Als je het er letterlijk inzet krijg je al gauw zo'n brief vol met clichés, en dat moet je zeker niet doen.;)

:thumbs:

Terug
Naar boven