Mijn naam
Straat
Postcode, woonplaats
Stichting xxxxx
T.a.v. de heer xxxxx
Postbus xxxxx
xxxx xx xxxxxxxxxxxx
weet je zeker dat het om een 'heer' gaat?
Apeldoorn, 02 maart 2007
Betreft: Open sollicitatie begeleider tweede functieniveau (fulltime)
Geachte heer xxxxx,
In het verleden heb ik ooit eens gesolliciteerd bij uw stichting.
ooit eens gesolliciteerd? Klinkt mij niet zo pos. in de oren
Toentertijd ging ik mijn laatste jaar MBO Sociaal Pedagogisch Medewerker niveau 4 in. Het was mijn wens om in aanmerking te komen voor een stageplek binnen een woonvorm voor mensen met psychiatrische problemen. Maar ook cliënten met het syndroom van Korsakov of mensen met een aandoening in het autistisch spectrum vind ik zeer interessant. Helaas waren op dat moment alle stage plaatsen vergeven.
Zou dit persoonlijk iets anders formuleren, zo lijkt het op het 'aapjes kijken' imo.
Mijn aandacht gaat uit naar het bieden van begeleiding aan mensen die in hun ontwikkeling problemen ondervinden. Enkele voorbeelden zijn psychiatrische problemen, autisme, korsakov of mensen met ADHD problematiek. Het is voor mij een uitdaging om deze mensen te ondersteunen en begeleiding te bieden die zij nodig hebben.
dubbel.
Na mijn mavo diplomering ben ik begonnen met een commerciële opleiding.
Dit heb ik 3 jaar volgehouden en uiteindelijk vroegtijdig gestopt omdat ik er totaal geen lol in had.
Volgehouden? Klinkt ook niet echt pos., als het al relevant is.
Na die periode ben ik lang gaan nadenken wat ik wilde.
kromme zin Pas twee jaar later wist ik het, namelijk de opleiding SPW-4 die ik binnenkort afrond.
Over vier maanden mag ik mijn diploma SPW-4 in ontvangst nemen. De reden dat ik u nu al benader is omdat ik zeer geïnteresseerd ben in de mogelijkheden binnen de RIBW.
Is het niet het RIBW (Rijks Instituur Begeleid Wonen) Mijn laatste jaar verloopt zeer voorspoedig en ik heb veel zin om écht aan de slag te gaan.
Tijdens je opleiding niks gedaan dan? Ik heb de organisatie veel te bieden zoals inzet, betrokkenheid, flexibiliteit, stressbestendigheid (geen luxe in het SPW werkveld). Mijn doel is om actief mijn steentje bij te dragen voor de mensen die echt hulp nodig hebben.
Lijkt me overbodig.
U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alles over mijzelf in een brief te verwerken.
haast? Daarom kijk ik graag uit naar een persoonlijk gesprek.
kromme zin, 'graag uitkijken' naar iets is een pleonasme.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxx
Bijlage: Curriculum Vitae