AndroidHealthClinic

Spagaat en dynamische kracht

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoiets zou je moeten kunnen :).

Ik heb een tijdje Wing Tsun gedaan. En daar leerden we veel de spieren op te rekken om erg lenig te worden. Als je elke dag 5 minuten besteed aan oprekken duurt het niet erg lang voordat je een split en/pf spagaat kan. Ligt er ook aan of je van jezelf al lenig bent. Ik ken mensen die nog niet eens met hun vingertoppen de grond aan kunnen raken wanneer ze met gestrekte benen voorover buigen. Mij is dat altijd al gelukt met platte handen op de grond zonder enige oefening, dus dat verschilt per persoon.

Probeer maar eens zijwaarts je been in de lucht te houden onder een hoek van 90 graden.( met beide benen volledig gestrekt!) En dat 10 sec. lang vast te houden. Valt niet mee :)

Het rekken en strekken is tevens ook belangrijk bij het bodybuilden. Je lichaam kan er symetrischer uit gaan zien en je kan meer met lichaam in plaats van dat je een stijve hark bent/wordt. Las ik in een boek over bodybuilden van Arnold Schwarzenegger. Hier staan overigens nog een aantal foto's van toen hij nog erg jong was. Vanaf zijn 16e. Ik zal daar binnenkort ff foto's van maken en hier posten. Leuk om te zien :eek:

TW

Terug
Naar boven