Vandaag weer benen gedaan... Deze week en volgende week is de focus een beetje op dropsets.
1. lying leg curl - 3 sets of 10, na de laatste set een dubbele dropset en 10 partials out of the bottom. Kweenie... normaal zijn lying leg curls mijn favoriete oefening voor hams, maar vanochtend voelde het niet echt optimaal. Ik had steeds het gevoel dat ik niet lekker in die machine lag en ik was echt slapper dan normaal hier... Raar. Maar na die dropsets en partials was de pomp alsnog wel goed en dat is de bedoeling hier.
2. BB squats - sets of 8 tot ik met moeite 8 haal. Squats gaan lekker de laatste paar weken, voel me echt explosief. Ik kan nu al 3 weken achterelkaar +2,5kg op mijn topset toevoegen en alsnog 8 reps halen. Dat is best knap voor mij. Hihi.
3. Hack squats - 4 sets van 10 reps met steeds meer gewicht. Na de laatste set van 10 een dubbele dropset. Een week of 3-4 geleden deed ik dezelfde opzet en haalde ik maar 8 op de laatste set. Vandaag redelijk “gemakkelijk” 10. Dat is wel nice dat ondanks ik niet echt geobsedeerd met progressive overload bezig ben ik toch op die manier een beetje progress kan tracken.
4. Bb walking lunges - 3 x 10 was de bedoeling. Ik deed uiteindelijk 10,9,8. Als ik lunges doe probeer ik ze wel altijd echt fucking langzaam uit te voeren in 10000% ideale nazi techniek, gewoon stap voor stap zonder die tussenstapjes die ik veel mensen zie doen. Sowieso, de meeste mensen die ik lunges zie doen doen ze echt als fucking mong*len... Moet er altijd om lachen. Zo lomp en ongecoördineerd en half omvallend en in elkaar zakkend, like wtf... Geen wonder dat bijna iedereen slechte benen heeft. Mja, Hierna moest ik echt even 10 minuten bijkomen want ik ging helemaal bad en ik wilde niet weer gaan kotsen vandaag.
5. BB SL DL - 3x8. Hier gewoon weer met 100kg 3x8 gedaan, zoveel mogelijk focus op langzame uitvoering en maximale controle + squeeze. Ik sta bij deze oefening altijd al dusdanig te trillen op me benen dat progressen en pb’s pakken echt niet mogelijk is hier. Maar dat hoeft ook niet denk ik...
Nu de rest van de dag maar ff zien door te komen.
Weeg btw al een paar dagen in de 107 kg. Voeding is nog steeds (al bijna 3,5 week) op 4500 kcal, maar mijn gewicht blijft omhoog gaan. Dus nog maar ff niks veranderen denk ik zo?