AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ik zou het eerder andersom willen stellen. Je hebt veel minder gear nodig om te groeien dan om te behouden.
Hier wordt altijd beweerd dat je tijdens je cut prima met 250 test door kan. Als dat zo zou zijn dan zou je in theorie in je bulk wel met 125 test door kunnen.
Maar in een bulk wordt ook meer gebruikt, je hoeft in een cut niet perse zoveel te nemen omdat de middelen veel potenter zijn maar goed.
In je bulk zit je altijd in een anabole staat (omdat je in een surplus zit). + je gear en je zit in een super goede staat om te groeien.
In je cut ben je altijd katabool, je traint meer, je doet meer cardio, je eet minder dus allemaal redenen om meer gear te gebruiken.
Nee je hoeft niet perse 1,5g aan gear te gebruiken maar als je overgaat van bulk naar cut zou ik niet te snel verlagen.
Meer gear dan 250mg test ben ik het met je eens, ook een beetje kijkend naar de looks die je dan wilt hebben tijdens de cutfase. Maar 1,5 G aan gear lijkt mij overbodig in een cut( wedstrijdprep is natuurlijk anders) Daarbij heb je het over in een surplus zitten als je bulkt en je stelt dat 250mg dan ‘inprincipe’ genoeg zou moeten zijn. Maar je gebruikt toch juist in een bulk meer gear omdat je de voedingsstoffen efficiënter wilt benutten die je boven je onderhoud eet? Ook lijkt het me dat je als je echt wilt groeien je steeds meer eten en gear nodig hebt gedurende de tijd omdat je toch groter moet worden en je je lichaam steeds verder wilt pushen.
als je cut is het voornamelijk doel toch niet groter worden maar juist gains behouden en vet verliezen. daarom lijkt het mij dat het in een cut voltstaat met minder gear. Maargoed dat is hoe ik denk en ik wil niet beweren dat wat ik zeg nou persee juist is maar dit lijkt mij gewoon logischer.
 
Denk dat het wel meevalt met gains verlies eerlijk gezegd. Denk je echt dat als je gaat cutten en je minder zet dan 1,5g aan gear dat je gains gaat verliezen? Ik denk echt niet dat je tijdens die cutfase zoveel gear nodig hebt. Denk dat de helft al zou volstaan zonder gainsverlies.

vooral met een compound zoals tren bijvoorbeeld.

Nee ik denk zeker niet dat je gains gaat verliezen wanneer je minder dan 1,5gr zet, maar wat ik wel denk is dat als je 12 of 16 weken hoog zit met aas en je aan het bulken bent in een flinke surplus en dan opeens cut je je gear in half en begin je in een deficit te geraken met increased cardio etc etc, dat dan misschien je net nieuw gewonnen spiermassa als eerste verbrandt. Misschien is het wel erg bro-achtig, maar ik wil het risico niet lopen :o Anders word ik nooit buff
 
Nee ik denk zeker niet dat je gains gaat verliezen wanneer je minder dan 1,5gr zet, maar wat ik wel denk is dat als je 12 of 16 weken hoog zit met aas en je aan het bulken bent in een flinke surplus en dan opeens cut je je gear in half en begin je in een deficit te geraken met increased cardio etc etc, dat dan misschien je net nieuw gewonnen spiermassa als eerste verbrandt. Misschien is het wel erg bro-achtig, maar ik wil het risico niet lopen :o Anders word ik nooit buff

Hier idd mee eens.
Als je van bulk into cut gaat zou ik niet te snel verlagen.
Als je van een cruise into cut gaat kan je met veel minder door want elke dosering is al hoger dan je cruise.

Ook lijkt het me dat je als je echt wilt groeien je steeds meer eten en gear nodig hebt gedurende de tijd omdat je toch groter moet worden en je je lichaam steeds verder wilt pushen.
Mee eens hoor! Mijn punt was ook niet om dat letterlijk te nemen, was meer mijn algemene kijk erop.
 
Nee ik denk zeker niet dat je gains gaat verliezen wanneer je minder dan 1,5gr zet, maar wat ik wel denk is dat als je 12 of 16 weken hoog zit met aas en je aan het bulken bent in een flinke surplus en dan opeens cut je je gear in half en begin je in een deficit te geraken met increased cardio etc etc, dat dan misschien je net nieuw gewonnen spiermassa als eerste verbrandt. Misschien is het wel erg bro-achtig, maar ik wil het risico niet lopen :o Anders word ik nooit buff
Ik snap die redenatie idd wel . Moet ook zeggen dat ik altijd wat terughoudend ben met grote hoeveelheden gear en dan denk ik van als je het niet nodig hebt dan misschien ook maar beter niet. Maarja ik heb nog geen wedstrijdambities en jij wel dus je snap ik ook dat je liever safe dan sorry zit.

Ook zoals Portonia1 hierboven zegt begrijp ik wel jullie gedachtegang. Denk persoonlijk dat je met de test te halveren en de tren erin te gooien je gewoon niks achteruit zal gaan en je dit qua looks ook meer ten goede gaat komen.

waarom trouwens niet de bold verwisselen met mast? Zo kun je de test hoger houden maar heb je met de tren en mast genoeg androgene activiteit.
 
Nog niet alle reacties gelezen maar mss kan je je cruise iets hoger inzetten om alsnog progress te maken
 
Moest eigenlijk gisteren benen doen, maar ik was de afgelopen paar dagen zo fucking dood en uitgeblust dat ik gisteren besloot totale rust te nemen, dus ook geen cardio gedaan. En benen dus maar vandaag gedaan, een niet al te heftige training. Besloot ook om het een beetje anders aan te pakken. Laatste half jaar begon ik steeds met een leg curl variatie, maar dit is een beetje gaan vervelen, dus vandaag besloten om te beginnen met adductors. Ik denk dat ik dit maar een poosje ga aanhouden, want het voelde goed en de leg curls pas later in de training voelden ook erg goed.

1. Adductor machine - 3 x 12 met elke rep een 1 sec squeeze en 1 sec stretch
2. BB squats - sets of 8 until I barely get 8, na de laatste set een dubbele dropset. Ik haalde op mijn topset met 140 helaas maar 6. Daarna dropset naar 110 voor 6 en 90 voor 6.
3. Hack squat - sets of 10 until I fail to get 10.
4. Lying leg curl - 3 x 10 met elke rep een 1 sec squeeze en na de laatste set een dubbele dropset.
5. BB SL DL - 3 x 8, focus op perfect form en mijn kontje en hamstrings zo hard mogelijk squeezen. Hier deed ik ook 140... nothing crazy.

Ik zie die JP fanatics vaak RDLs doen met veel te veel plates maar ik vraag me altijd af welke spieren ze daar nou precies mee trainen... Mijn hamstrings zijn goed gegroeid sinds dat ik alles doe met veel controle en gevoel... gewicht omhoog hengsten op een leg curl of een RDL die veel te zwaar is... voor mij doet dat niks.
 
Ik film af en toe mijn sets om later gewoon ff form terug te kijken of hoeveel reps ik nou precies haalde (tijdens topsets raak ik vaak de tel kwijt) en zat net ff een paar filmpjes van vanochtend terug te kijken en toen kwam ik dit tegen... De angle is natuurlijk wel een beetje enhanced, maar mijn thigh lijkt zo van de zijkant best wel thick... :o vond het wel een nice shot.
 

Bijlagen

  • 8E40B348-2BF1-4DA5-9C8C-ED5E88BC68FB.png
    8E40B348-2BF1-4DA5-9C8C-ED5E88BC68FB.png
    642,5 KB · Weergaven: 112
Ik film af en toe mijn sets om later gewoon ff form terug te kijken of hoeveel reps ik nou precies haalde (tijdens topsets raak ik vaak de tel kwijt) en zat net ff een paar filmpjes van vanochtend terug te kijken en toen kwam ik dit tegen... De angle is natuurlijk wel een beetje enhanced, maar mijn thigh lijkt zo van de zijkant best wel thick... :o vond het wel een nice shot.
Is t altijd zo rustig
 
Hoe is het eigenlijk in Russia gesteld met al die coronabullshit? Gyms zijn dus gewoon open
 
Hoe is het eigenlijk in Russia gesteld met al die coronabullshit? Gyms zijn dus gewoon open

Alles is gewoon open, sinds afgelopen zomer al. Je merkt er in het dagelijkse leven eigenlijk niks van. Volgens de regels moet je wel in winkels en in het openbaar vervoer een mondkapje op hebben, maar de helft van de mensen heeft daar schijt aan. Het is een beetje zoals met alles in Rusland... regels bestaan wel, maar eigenlijk ook weer niet, want niemand houdt zich er aan en niemand handhaaft ze. Gewoon lekker challaz dus
 
Dat heb ik dus precies hetzelfde. Ik zie Strive4muscle vaak RDL doen met 240 kg ofzo. Dat krijg ik zelf niet eens omhoog en mijn hamstrings groeien al goed bij 100 kg RDL met veel controle en gevoel.
Een deadlifts of RDL moet je eigenlijk ook niet zien als een pure hamstring oefening. Je kunt het al snel rekenen als oefening voor je hele achterkant, vooral als je echt extreem zwaar gaat zullen je onderrug, glutes en zelfs je bovenrug worden aangepakt.

Hartstikke prima oefening als compound oefening, maar als ik echt full focus op hamstrings wil leggen doe mij dan maar een leg curl variant, stiff leg deadlift (liefst met dumbells) en een GHR.

Mensen die belachelijk zwaar gaan op deadlifts en RDL’s moet je eens stricte GHR laten doen, meestal lukt het ze niets eens fatsoenlijk uit te voeren omdat ze onder ontwikkelde hamstrings hebben.

Hetzelfde met een leg curl, belachelijk zwaar gaan is nutteloos. Alle spanning shift naar je heupen en billen.
 
RDL’s gebruiken als complete posterior chain loader. Als je puur hams wil doe dan een stiff leg of puur lower back een hyperextension
Zo zie ik het ook.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Zo zie ik het ook.
Spambod ik doe gewoon per training oefening à 2 sets based op puur loading en de rest is veel meer contraction based

als je met ease 5 platen van de grond kan trekken kan ik me niet voorstellen dat je onderontwikkelde hamstrings/erectors hebt
 
Spambod ik doe gewoon per training oefening à 2 sets based op puur loading en de rest is veel meer contraction based

als je met ease 5 platen van de grond kan trekken kan ik me niet voorstellen dat je onderontwikkelde hamstrings/erectors hebt
Ooit nog 4platen x11 gedaan en had best kleine hamstrings :o was wel t&g en geen 5 platen :P
 
  • Haha
Waarderingen: TT&A
Ooit nog 4platen x11 gedaan en had best kleine hamstrings :o was wel t&g en geen 5 platen :P
Als je zo’n weight clean rept en evt onderin in de stretch nog pauzeert. Voor contracties/shortened position kun je toch beter een leg curl doen
 
Spambod ik doe gewoon per training oefening à 2 sets based op puur loading en de rest is veel meer contraction based

als je met ease 5 platen van de grond kan trekken kan ik me niet voorstellen dat je onderontwikkelde hamstrings/erectors hebt
Ja kijk naar mij, huge hamstrings
:lies:
 
Als je zo’n weight clean rept en evt onderin in de stretch nog pauzeert. Voor contracties/shortened position kun je toch beter een leg curl doen
Nou zo mooi waren ze niet nee.

ik verkies leg curl varianten boven iedere deadlift variant. Idealiter seated-lying-GHR imo.
 
Back
Naar boven