XXL Nutrition

Spambod's kuurlog (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Wat is dan je plan kwa gear in je overgang van bulk - cut ?
     
    Wij zijn geen pro's.
     
    Wat is dan je plan kwa gear in je overgang van bulk - cut ?

    Geen idee, nog niet echt over na gedacht.

    Iets van test, mast en tren. Misschien alleen test en tren want ik wil eigenlijk geen mast meer gebruiken als het niet voor een wedstrijd is want ik krijg echt dikke hair loss van die tyfuszooi. Misschien primo proberen ipv masteron, kan ook nog...
     
    Geen idee, nog niet echt over na gedacht.

    Iets van test, mast en tren. Misschien alleen test en tren want ik wil eigenlijk geen mast meer gebruiken als het niet voor een wedstrijd is want ik krijg echt dikke hair loss van die tyfuszooi
    Dan moet je ook vooral tren zetten.
     
    Wij zijn geen pro's.

    Mja, niet alleen pro’s doen dat... ik bedoelde meer wedstrijd atleten in het algemeen ook. Een prep bestaat meestal uit een bulkfase en vrijwel direct overgang naar een cut. Dus het wordt wel gedaan.
     
    Dan moet je ook vooral tren zetten.
    Als iemand geen tren wilt zetten zou ik de wedstrijdambities maar snel uit je hoofd zetten :roflol:


    Mja, niet alleen pro’s doen dat... ik bedoelde meer wedstrijd atleten in het algemeen ook. Een prep bestaat meestal uit een bulkfase en vrijwel direct overgang naar een cut. Dus het wordt wel gedaan.
    Meestal gaan de calorieen geleidelijk omlaag dus in hoeverre is het een “directe overgang” ?
     
    Als iemand geen tren wilt zetten zou ik de wedstrijdambities maar snel uit je hoofd zetten :roflol:



    Meestal gaan de calorieen geleidelijk omlaag dus in hoeverre is het een “directe overgang” ?

    Ja klopt... maar ik bedoelde meer dat er dan geen “maintenance” periode is van een paar maanden waarbij je je gewicht probeert te behouden en shit... je gaat gelijk over naar verlagen van kcals.
     
    Wat trouwens wellicht wel een “voordeel” kan zijn van gelijk overgaan van bulk naar cut is dat je je cut begint op veel hoger kcals.

    Stel ik eet de laatste weken van mijn bulk 5500kcal. Dan begin ik mijn cut met 5000 en ga ik vanaf daar stapsgewijs verlagen.

    Als je na een bulk eerst een paar maanden gaat cruisen, begin je misschien wel vanaf 4000, omdat je in een cruise waarschijnlijk ook een beetje genoodzaakt gaat zijn om te zakken in kcals, anders word je moddervet tijdens die paar maanden cruisen. Cruise metabolism vs. enhanced is namelijk nogal een verschil.

    Fast forward naar 8 of 10 weken into the diet... in het ene scenario zit je misschien nog op 3000kcal, in het andere op 2000.

    Ik denk dat dat ook een flink verschil maakt mbt massabehoud.

    Gewoon ff mijn gedachten hierover... Misschien heb ik het wel mis. :o
     
    Ik ben zelf tot 8 weken voor de wedstrijd op. Test/npp/ bold gebleven... Op zich kan je aardig cutten zelfs op deze compounds, als er geen wedstrijdplannen zijn zou ik geen tren pakken, gewoon omdat het toch behoorlijk inhakt op je systeem....

    Gewoon wat calorieën zakken en wat cardio gaan doen, ik denk dat dat het enige is wat je nodig hebt...
     
    Meestal gaan de calorieen geleidelijk omlaag dus in hoeverre is het een “directe overgang” ?
    Meestal gaan ze eerste weken in een overschot cq growing phase waarna ze daarna overgaan in een deficit, laatste 8-16 weken.
    1 blast is vaak een een bulk & cut in één.
    De growing phase wordt dan wel gedaan met de ‘milde middelen’ en zelfs in de deficit blijven die vaak nog wel even tot wat ovation zegt rond de 8 weeks out komen de hardeners er meer in


    Wat trouwens wellicht wel een “voordeel” kan zijn van gelijk overgaan van bulk naar cut is dat je je cut begint op veel hoger kcals.
    Precies dit. Je wil je cut op zoveel mogelijk kcals beginnen. Dat is dan een goeie situatie, op zoveel kcals en gear ga je echt niks verliezen + je hebt super veel speling.
     
    Oke, jullie advies zou dus eigenlijk zijn om -mocht ik besluiten dit te doen- gewoon de huidige compounds en dosages door te trekken en niet te switchen naar andere middelen? Ik hoef overigens absoluut niet per se tren te gebruiken nu nog, ben er eerder een beetje bang voor mbt mijn gedrag :o Maar misschien toch na zoveel weken test-deca-bold switchen naar iets anders leek me misschien wel goed...

    Het doel is inderdaad niet om wedstrijdshredded komen te staan, maar wel een stuk onder de 10% BF. Die percentages vind ik altijd maar lastig, maar zo rond een % of 6-7 ofzo. Wanneer je gewoon overal redelijk hard bent en je lijnen en cuts mooi tevoorschijn komen en je echt een goed beeld krijgt van je fysiek, maar nog niet shredded glutes ofzo :o Jullie snappen het wel, denk ik...
     
    Het is natuurlijk geen advies maar het is een optie die je zou kunnen doen ja.
    Iedereen hier is altijd van de aparte bulk/cut blasts van 8-12 weken maar als het zo uitkomt in jouw geval om een bulk en cut in één blast te doen zou ik dat gewoon doen en dan lang cruisen.
     
    Die verhalen van tren zijn soms best overdreven maat. Als jij 200mg gaat draaien valt het echt wel mee. Ik ken genoeg mensen die op 400mg eigenlijk alleen zweet en insomnia als probleem ervaren. En als je echt bang bent voor de sides ga je gewoon 25mg ED pinnen, als het je teveel wordt ben je er binnen no time af door het korte ester.

    En anders gewoon low test en androgeen flink omhoog knallen met masteron. Als je flink droog bent doet die mast look niet heel veel onder voor tren imo. :)
     
    ik ga ook enigszins dezelfde aanpak hanteren. Bij mij moet er nog zeker wat vlees op, aangezien ik momenteel aan het cruisen ben en ik nog zeker een bulkbast wil doen maar niet de tijd heb om nog te cruisen en dan pas te gaan cutten gezien de zomervakantie ga ik deze ook achterelkaar plannen.

    Wat is je plan eigenlijk qua doseringen in de cut?Het lijkt mij dat je sws niet zoveel gaat zetten als in de bulk aangezien je test sws low gaat lijkt me ?

    en zijn tren en mast de enige compounds die je in gedachten hebt met het cutten?
     
    Laatst bewerkt:
    Nou, wat ook nog een optie is waar ik net aan zat te denken is om gewoon de ene 19nor te vervangen door de ander en de rest gelijk te laten...

    Dus:
    bulk: test 750 / deca 400 / bold 600
    cut: test 750 / tren a 200 / bold 600

    Test zou ik misschien nog kunnen verlagen naar 500 of 600, aangezien trenbolone een stuk androgener is dan deca... Maar om nu helemaal low test te gaan wanneer je massa probeert te behouden is imo geen goed idee. Boldenone lijkt geschikt te zijn voor zowel “bulk” als “cut” en heeft niet echt sides of zo die merkbaar zijn voor mij, dus die zou ik er wel in willen laten.
     
    Qua supps enzo ga ik dus 750test/400deca/600eq doen. Deca en eq verdeel ik over 2 injecties maandag en vrijdag, de test over 3, ma wo vr.
    Als je vanuit hier overgaat in een cut zou ik de test eerst gewoon op 750 houden.
    Misschien eerste weken Test en EQ er nog in houden en deca wisselen met mast?
    Dan laatste weken als je tren erin doet test verlagen, EQ eruit en mast verhogen. Of de EQ erin laten en geen mast gebruiken.
     
    Nou, wat ook nog een optie is waar ik net aan zat te denken is om gewoon de ene 19nor te vervangen door de ander en de rest gelijk te laten...

    Dus:
    bulk: test 750 / deca 400 / bold 600
    cut: test 750 / tren a 200 / bold 600

    Test zou ik misschien nog kunnen verlagen naar 500 of 600, aangezien trenbolone een stuk androgener is dan deca... Maar om nu helemaal low test te gaan wanneer je massa probeert te behouden is imo geen goed idee. Boldenone lijkt geschikt te zijn voor zowel “bulk” als “cut” en heeft niet echt sides of zo die merkbaar zijn voor mij, dus die zou ik er wel in willen laten.
    Denk dat het wel meevalt met gains verlies eerlijk gezegd. Denk je echt dat als je gaat cutten en je minder zet dan 1,5g aan gear dat je gains gaat verliezen? Ik denk echt niet dat je tijdens die cutfase zoveel gear nodig hebt. Denk dat de helft al zou volstaan zonder gainsverlies.

    vooral met een compound zoals tren bijvoorbeeld.
     
    Denk dat het wel meevalt met gains verlies eerlijk gezegd. Denk je echt dat als je gaat cutten en je minder zet dan 1,5g aan gear dat je gains gaat verliezen? Ik denk echt niet dat je tijdens die cutfase zoveel gear nodig hebt. Denk dat de helft al zou volstaan zonder gainsverlies.

    vooral met een compound zoals tren bijvoorbeeld.
    Ik zou het eerder andersom willen stellen. Je hebt veel minder gear nodig om te groeien dan om te behouden.
    Hier wordt altijd beweerd dat je tijdens je cut prima met 250 test door kan. Als dat zo zou zijn dan zou je in theorie in je bulk wel met 125 test door kunnen.
    Maar in een bulk wordt ook meer gebruikt, je hoeft in een cut niet perse zoveel te nemen omdat de middelen veel potenter zijn maar goed.
    In je bulk zit je altijd in een anabole staat (omdat je in een surplus zit). + je gear en je zit in een super goede staat om te groeien.
    In je cut ben je altijd katabool, je traint meer, je doet meer cardio, je eet minder dus allemaal redenen om meer gear te gebruiken.
    Nee je hoeft niet perse 1,5g aan gear te gebruiken maar als je overgaat van bulk naar cut zou ik niet te snel verlagen.
     
    Back
    Naar boven