Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ik zet m ook alleen aan als de kleine dr is. Loop thuis bijna altijd alleen in een korte broek rond, dus dan zou ik eerder een trui of vest en een lange trainingbriek aan doen voordat ik de verwarming aan ga zetten.
 
Toch maar een beetje dit geweldige topic in leven proberen te houden.

Vandaag heb ik een toffe training gefreestyled die misschien wel leuk is om te delen. Mijn manier van trainen is sowieso nogal veranderd de laatste tijd en waarschijnlijk ook een beetje atypisch voor de meeste mensen hier. Noem het Soviet style training.

BB squats - Ik deed 50, 80 en 110 kg. Dus steeds 15kg plates erbij. Zonder warm up of wat dan ook begon ik met die 50kg gelijk tot failure te squatten, deed iets van rond de 50 reps, constante spanning, geen rest/pause bullshit. Daarna nog zo’n set met 50kg.

En zo ook met 80kg 2 sets en daarna met 110kg 4 sets, gewoon zoveel als ik kan. Reps zakten wel vrij snel moet ik zeggen op deze manier. Wilde eigenlijk nog 140 doen maar toen ik die unrackte dacht ik dat ik door me benen zou zakken lol.

Daarna terug naar 80kg voor 2 sets en vervolgens terug naar 50kg, ook 2 sets. Die laatste set met 50kg was nog maar ternauwernood voor 10 reps, lol.

In totaal dus 12 sets die allemaal rond failure waren.

Leg press - close stance, 4 sets tot failure rond 12-15 reps. Ook hier constante spanning, geen lock-out bullshit. Training partner hielp een klein beetje mee op de laatste 1-2 reps van elke set.

Leg extensions - 3 zware sets tot failure rond 8-10. Geen squeeze en contraction, gewoon met agressie en geweld die pad omhoog schoppen.

Adductor - 3 x failure rond 12 met een gewicht dat eigenlijk te zwaar is en waar je jezelf een beetje moet helpen met je handen. Je traint hier eigenlijk je pecs en je adductors tegelijkertijd… briljante uitvinding. Hier probeer ik overigens wel goed te squeezen voor 1-2 tellen elke rep.

Nu ben ik voor een week lang mindervalide.
 
Pudding Legs FTW :wl:
 
Ook goed je hart getraind met zoveel high reppers :laugh:
 
Ook goed je hart getraind met zoveel high reppers :laugh:

Haha, ja dat zeker. Maar ik denk ook dat het goed is voor hypertrofie van de quads. Nu is 50 reps misschien een beetje overdreven, maar 20-30 is zeker een rep range die niet onderschat mag worden.
 
Zal wel af en toe wat trainingen loggen vanaf nu.

Chest + biceps

1. Pec deck machine - 3 x failure in 10-15 range met squeeze
2. HS flat bench press machine - 2 x all out met hetzelfde gewicht in 8-10 range met een beetje hulp.
3. Incline DB press - 2 x all out met het hetzelfde gewicht in 8-10 range met een beetje hulp.
4. Slight decline smith press - 1 x all out met een licht gewicht voor 15-20 (ik haalde 15), daarna 2 x all out met een zwaar gewicht voor 4-6 met een beetje hulp.

1. Prehistorische preacher curl machine (die wel fucking smooth is) waarbij je je biceps helemaal kan contracten tot boven je hoofd - 3 x failure rond 8-12 met hetzelfde gewicht en een beetje hulp
2. Life Fitness single arm bicep curl machine - 2 x failure met moderate gewicht voor ca. 10 reps met squeeze en daarna 5 partials. Daarna 1 x failure met de hele stack zonder squeeze en dus gewoon met fors geweld op en neer tot ik niet meer kan.
3. EZ - bar curls - 3 x failure met hetzelfde gewicht in 8-10 range. Laatste set na failure nog zoveel cheat reps als ik kan, dus dwz met heel me lichaam nog proberen te curlen, lol.

Lekkere training… Laatste tijd in het privéleven een beetje ellende en dan is zo’n goede training echt alles wat je nodig hebt.
 
ah, vandaar die schattige honden video’s 😍

Krachttraining = de beste therapie
 
Alles oké man?
 
Als ik jouw trainingen lees krijg ik zin om te trainen.:cool:
 
Alles oké man?

Jawel hoor… Niks superernstigs of levensbedreigends gelukkig, maar wel gewoon veel gezeik de afgelopen tijd.

Family business loopt niet helemaal lekker en vereist een compleet andere aanpak / soort nieuwe doorstart, waarschijnlijk ook met een verhuizing voor mij naar Moscow City als gevolg. Nu woon ik er 1500km vandaan dus dat is nogal wat. Toch een beetje kut om heel je vertrouwde omgeving etc achter te laten en in zo’n grote tyfusstad te gaan wonen. Daarnaast nog wat relatie shizzle waar ik ook niet echt van weet wat ik er mee aan moet, lol.

En dat allemaal heeft ook zijn uitwerking op het bodybuilden uiteraard. Sinds augustus was ik echt fucking lekker bezig met coach en had ik echt het gevoel dat ik goed op weg was om in de nabije toekomst wedstrijden te doen etc, maar nu is dat allemaal een beetje als een kaartenhuis in elkaar gezakt :hahaha: Kan vanwege werk niet meer trainen op de gewenste tijden, vanwege stress is heel mijn vertering weer naar de tering en kan ik bijna niks meer eten zonder het vervolgens weer uit te schijten lol. De laatste paar dagen at ik 1800 kcal ofzo en ik heb niet eens honger.

Ben dus maar gewoon gaan cruisen op 300mg sust en ik probeer gewoon te doen wat ik kan en zonder al te veel schade door deze periode heen te komen.
 
Als ik jouw trainingen lees krijg ik zin om te trainen.:cool:

Speciaal voor jou dan haha

Back van gisteravond

1. Wide grip pull ups - 4 x failure zoveel als ik kan met kleine baby reps tegen het einde
2. Reverse grip pulldown met me rug naar de cable machine toe - 4 x failure rond 10-15 reps. Eerste 3 sets waren met eenzelfde gewicht, daarna voor 1 set nog een beetje zwaarder gegaan met daarna een dropset.
3. Single arm seated cable row - 4 x failure rond 10-15 met steeds beetje meer gewicht elke set. Eerste 2 lichtere sets waren met eventjes vasthouden en squeezen, laatste 2 zwaardere gewoon heen en weer zonder holds. Probeer hier beetje naar voren te leunen, zo isoleer ik naar mijn gevoel de lats echt heel goed.
4. Bent over rows met EZ bar - 3 x failure rond 10-12. Probeer hier niet half rechtop te staan zoals de meesten die dikke gewichten rowen maar juist bijna parallel met de grond. Beetje meer upper back focus.
5. Chest supported row wide grip - 3 x failure rond 10. Deze was puur voor traps en een beetje rear delts… voelde goed.
6. DY deadlift - 2 zware sets voor 6-8 reps, daarna 2 lichtere sets voor 10-15 om nog even een dikke pomp te krijgen tegen het einde.

Daarna nog kuiten gedaan maar dat is niet zo interessant.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Triceps ext in een lat pulldown machine, creatief 🤝
 
Triceps ext in een lat pulldown machine, creatief 🤝

Haha ja man, die dual cable machines zijn handig voor dat soort dingen… zie ook die lateral raises. Door de kabels te kruisen heb je net een iets andere belasting dan wanneer je het met een enkele kabel zou doen (heb het nu over die tricep ext).
 
  • Like
Waarderingen: ak
Family business loopt niet helemaal lekker en vereist een compleet andere aanpak / soort nieuwe doorstart, waarschijnlijk ook met een verhuizing voor mij naar Moscow City als gevolg.
Door de sancties?
Daarnaast nog wat relatie shizzle waar ik ook niet echt van weet wat ik er mee aan moet, lol.
Met die milf?

Ben dus maar gewoon gaan cruisen op 300mg sust en ik probeer gewoon te doen wat ik kan en zonder al te veel schade door deze periode heen te komen.
Beste keus toch. Blasten is zo’n periodes is toch contraproductief.
 
Sat 31/12/2022 - Legs:

  • BB squat: 3 heavy sets of 6-8 @ 140. Then drop to 110 for 2 back off sets of around 10.
  • HS V-squat: 2 TuT sets with 3 count negatives and close stance in 8-10 range. Then just 2 heavy sets with regular stance and rep tempo in 6-8 range.
  • Leg extension: 2 sets in 12-15 range with 2 count holds on top. Then just 2 heavy all out sets in 10-12 range.
  • Adductor: 2 sets of 12 assisting yourself in order to get 12 with hold on top. Then finish with 1 pump set for max reps.
Goede training om het jaar mee af te sluiten.

Terugkijkend voor mij persoonlijk best een vervelend jaar geweest met vooral veel downs en iets minder ups. Zowel wat betreft familiale omstandigheden als liefdesleven als werk en ook de bodybuilding journey heeft een hoop tegenslagen gekend, lol.

Maar ben wel gemotiveerd en vol goede moed om shit komend jaar toch beter voor elkaar te krijgen.

Iedereen alvast happy new year en pas op met vuurwerk!!!

Kusjes uit Mother Russia.
 
Back
Naar boven