MuscleMeat

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Werd vandaag wakker met keelpijn en er stond een leg workout op het programma.

Bij de eerste set squats met 140 kwam ik na 3 keer amper omhoog... En vorige week deed ik nog 8 reps. Ik dacht oke f**k the squats ik ga wel leg pressen, maar ook daar liep het voor geen meter. Had er gewoon geen zin in en voelde me fucking weak... Dus maar gewoon naar huis gegaan toen

Voelde sowieso de afgelopen week al meermaals dat ik moe was en toe was aan wat meer rust... Maarja ik ben altijd zo gemotiveerd dat ik alsnog altijd ga trainen en zelfs op rustdagen nog armen ga doen en zo... Op die manier laat ik het natuurlijk alleen maar meer uit de hand lopen en dat is dom.

Denk daarom ook die keelpijn... Komt gewoon omdat ik fucking moe en waarschijnlijk ook een beetje overtraind ben. Want voor de rest ben ik minimaal in contact geweest met anderen die ziek waren en heb ook nergens kou gevat of wat dan ook.

Denk maar ff 2-3 dagen geen gym en veel slapen. Jammer maarja...

Beterschap! Ik hoop dat je een paar dagen rust je goed doet en je keelpijn snel over gaat.

Meer je rust pakken en iets minder intensief trainen, zoiets had je vorige kuur ook toch?

Meer je rust pakken en iets minder intensief trainen, zoiets had je vorige kuur ook toch?

Ja klopt... Ook precies na 7 weken ofzo een totale instorting toen.

Ik stoot me nu al de tweede keer aan dezelfde steen :o

Maar het is gewoon moeilijk voor me... Ik kan niet een set doen zonder tot falen te gaan en ik kan niet de gym verlaten totdat ik helemaal kaputt ben. Dat gaat meestal een paar weken goed en dan krijg ik dit. Deload weeks en dat soort shit heb ik ook al geprobeerd maar dan wordt het een week super depressief zijn en met van die halve kuttrainingen waarna ik zoiets heb van "goh, had beter gewoon thuis kunnen blijven".

Dusja ik weet niet... Toen ik natty was had ik ook dat soort momenten en toen dacht ik altijd dat wanneer ik AAS zou gebruiken, dit minder zou worden. Maar niet dus :P

Maar het is gewoon moeilijk voor me... Ik kan niet een set doen zonder tot falen te gaan en ik kan niet de gym verlaten totdat ik helemaal kaputt ben. Dat gaat meestal een paar weken goed en dan krijg ik dit. Deload weeks en dat soort shit heb ik ook al geprobeerd maar dan wordt het een week super depressief zijn en met van die halve kuttrainingen waarna ik zoiets heb van "goh, had beter gewoon thuis kunnen blijven".

Dusja ik weet niet... Toen ik natty was had ik ook dat soort momenten en toen dacht ik altijd dat wanneer ik AAS zou gebruiken, dit minder zou worden. Maar niet dus :P
Herkenbaar. Als ik nog een rep meer kan, doe ik dat ook; anders haal ik geen voldoening uit m'n training. Rustdagen vind ik ook kut. Deloads doe ik enkel op de DL en Squat omdat ik anders niet over drempels heen kom en m'n vorm te slecht wordt als ik continu op m'n max zit (en dit in mijn rug ga voelen).

Ik denk dat jij even in je brein moet krijgen dat je ook zonder elke training tot het gaatje te gaan groeit, misschien niet zo snel als je zelf wil maar zoals je zelf zegt heb je de tijd ook.

Ik denk dat jij even in je brein moet krijgen dat je ook zonder elke training tot het gaatje te gaan groeit, misschien niet zo snel als je zelf wil maar zoals je zelf zegt heb je de tijd ook.

Where is the fun in that:rolleyes:
Gewoon meer rust nemen, ook al is dat soms super lastig :p

gewoon je rust nemen, heavy reps pakken 8/10 reps zal je goed doen inplaats van dat doorgaan tot de verzuring

Ik heb dit al eens eerder vermeld, nu weet ik niet of dit in jou log was. Iedereen is anders... er zijn natty’s die 6-7x pw kunnen trainen met hoge intensiteit en extreem veel volume en herstellen er prima van en dan heb je gasten die grammen aan gear wegjagen en na 4-5 workouts afgefikt zijn. Kom je alleen maar achter door trial and error...uitproberen.

Voeding, herstel (slaap) en stress spelen hier ook een grote rol in. Rustdagen moet je voor lief nemen, ik ken me hier zelf ook wel in... train het liefste elke dag, maar vroeg of laat loop ik tegen een muur aan en dat werkt averechts. Op de lange duur laat je zelfs gains liggen...

ik train amper echt tot het gaatje, nu wel meer omdat ik alles eruit wil halen maar vroeger niet. Altijd wel een voldaan gevoel eigenlijk.

Dat is het em net, zolang jij er plezier aan hebt is het goed toch.
Persoonlijk kan ik niet anders dan balls to the walls, altijd tot het uiterste.
Maar dat vergt wel wat van je en merk persoonlijk ook dat ik dan meer rust nodig heb.
Denk dat dat dus met @Spambod ook zo is

• Like
Waarderingen: LM
Train altijd balls out tot bijna huilens aan toe maar ik ben na 4 trainingsdagen ook wel gewoon klaar met de week haha, vind m'n rustdagen juist lekker.

Train altijd balls out tot bijna huilens aan toe maar ik ben na 4 trainingsdagen ook wel gewoon klaar met de week haha, vind m'n rustdagen juist lekker.

Heb jij eigenlijk iets van een routine oid die je nu doet die je met ons kan delen? Ben ik wel benieuwd naar aangezien jij ook sterk geïnspireerd bent door DC/HIT style training. Interessant hoe jij dat implementeert.

Heb jij eigenlijk iets van een routine oid die je nu doet die je met ons kan delen? Ben ik wel benieuwd naar aangezien jij ook sterk geïnspireerd bent door DC/HIT style training. Interessant hoe jij dat implementeert.

Ik heb heel lang UB/LB gedaan en dan een mix van Dusty Hanshaw en JP, dus idd hele harde, korte trainingen. Ben nu sinds een paar weken bezig met m'n eigen versie van Fortitude en dat vind ik ook wel leuk. Iets als :

Dag 1 : Lowerbody zwaar ( tussen de 3 en 6 reps en tot keihard falen, 1 a 2 sets per spiergroep ) en upperbody beetje pompen ( rond de 15 reps, niet tot falen )
Dag 2 : Upperbody zwaar en lowerbody beetje pompen ( Zelfde reps als hierboven )
Dag 3 : Rust
Dag 4 : Lowerbody tussen de 8 en 12 reps maar iets meer volume en ook een keer assistance zoals een adductor enzo. Af en toe een rest-pause of dropset
Dag 5 : Rust
Dag 6 : Upper hetzelfde als lower op dag 4
Dag 7 : rust en dan weer herhalen.

Trainingen zijn iets langer maar ik vind 't wel leuk op deze manier. Ben er nog niet lang genoeg mee bezig om te zeggen dat het wat doet maar overall genomen sta ik wel echt flink voller gedurende de week. Alles lijkt ook wat strakker, maar ben dan ook net weer een week bezig met de blast. Ik weet dat het niet Fortitude is zoals beschreven maar ik vind dat zig-zag gedoe daar ik gewoon in een commerciele gym train en ik supersets echt asociaal vind als het een beetje druk is.

Ik heb heel lang UB/LB gedaan en dan een mix van Dusty Hanshaw en JP, dus idd hele harde, korte trainingen. Ben nu sinds een paar weken bezig met m'n eigen versie van Fortitude en dat vind ik ook wel leuk. Iets als :

Dag 1 : Lowerbody zwaar ( tussen de 3 en 6 reps en tot keihard falen, 1 a 2 sets per spiergroep ) en upperbody beetje pompen ( rond de 15 reps, niet tot falen )
Dag 2 : Upperbody zwaar en lowerbody beetje pompen ( Zelfde reps als hierboven )
Dag 3 : Rust
Dag 4 : Lowerbody tussen de 8 en 12 reps maar iets meer volume en ook een keer assistance zoals een adductor enzo. Af en toe een rest-pause of dropset
Dag 5 : Rust
Dag 6 : Upper hetzelfde als lower op dag 4
Dag 7 : rust en dan weer herhalen.

Trainingen zijn iets langer maar ik vind 't wel leuk op deze manier. Ben er nog niet lang genoeg mee bezig om te zeggen dat het wat doet maar overall genomen sta ik wel echt flink voller gedurende de week. Alles lijkt ook wat strakker, maar ben dan ook net weer een week bezig met de blast. Ik weet dat het niet Fortitude is zoals beschreven maar ik vind dat zig-zag gedoe daar ik gewoon in een commerciele gym train en ik supersets echt asociaal vind als het een beetje druk is.
Voor de 5 weken dat ik fortitude deed stond alles ook voller en strakker en dat tijdens een cruise. Als ik het goed heb doe je de muscle rounds niet? Welke volume tier doe je? Ik vond tier 1 als best wat volume tbh. Dat beetje pompen neem ik echter wel serieus en nog steeds gemikt op progressive overload

Voor de 5 weken dat ik fortitude deed stond alles ook voller en strakker en dat tijdens een cruise. Als ik het goed heb doe je de muscle rounds niet? Welke volume tier doe je? Ik vond tier 1 als best wat volume tbh. Dat beetje pompen neem ik echter wel serieus en nog steeds gemikt op progressive overload

Ik pas het volume een beetje aan op wat ik zelf prettig vind, dus dat heb ik niet overgenomen van Fortitude. Ik neem elke oefening idd serieus, het staat er wat lullig maar alle sets zijn gericht op progressive overload.

Nou... De afgelopen 2 nachten echt iets van 12 uur per nacht geslapen lol... Ik werd elke keer pas wakker van een knorrende maag omdat ik al zo lang niet gegeten had :hahaha: Voor muscle building misschien niet heel ideaal om zo lang niet te eten, maar alle spijsverteringsorganen moeten imo ook af en toe eens rusten. Zeker in mijn geval.

Vandaag nog ff rustig aan doen... Zo eens even de stad in om wat te chillen daar. En dan morgenvroeg gewoon weer benen knallen. Komende week begint ook alweer de laatste maand van de cycle. Dus daar moet ik sowieso nog even alles uitpersen.

Heb er weer zin in :)

Ey dikke post es meer fysiekupdates xxx

Terug
Naar boven