AndroidHealthClinic

Spataders

• Topic Starter Topic Starter
Jke zei:
waarom ga je niet gewoon eens horen wat je huisarts zegt?is uiteindelijk maar een "klein" probleempje he...bedoel niet dat ik die spataders minimaliseer,geloof héééél graag voor een jonge dame als u dat dit alles behalve plezant is!!bedoel maar,jullie (vrouwen) moeten jaarlijks toch naar de gynecoloog,lijkt me véééééééél minder leuk dan is effe bij de dokter over spataders te beginnen...wil ik met je meegaan? ;)

Bro, get a grip, ik ben een kerel(nog even dubbelgecheckt door in mijn onderbroek te staren)

The_Oak zei:
Nee het komt niet door lage rep trainingen...

Het ligt hem in het feit dat de kleppen in dat adertje minder van kwaliteit zijn als in de rest van je lichaam. Dit kan mede genetisch bepaald zijn, maar ook door andere zaken als, weinig bewegen, zittend beroep, slechte conditie, overmatig roken enz...
Ook dit tast de kwaliteit van je lichaam aan dus ook dat van je aderen en je kleppen.

je comprends

laatste tijd: zittend beroep, slechte conditie en over het algemeen geen beweging(afgezien van harde training 's avonds)

in ieder geval bedankt voor de informatie..rest mij weinig anders te doen dan veel te gaan bewegen en mijn conditie weer op te bouwen

Ik heb ze op mn neus, en heb snel blauwe plekken, wat houdt dat dan in? ???

Heb zelf ook een grote spatader op mijn kuit (ik ben 22) en ben er mee naar de dokter geweest. Deze zei dat het geen kwaad kon zolang het geen pijn doet. Alsik wou kon ik ze meteen weg laten spuiten, maar no way in ****ing Hell dat ik daarvoor een naald in mijn ader laat proppen :eek:

Ik heb ze 2x laten wegtrekken in mijn kuit en knie holte.

Heeft niet geholpen. ja tijdelijk.. dan tijd trainen..dan paar weken geen benen en ze zijn terug.

Ik laat er niks meer aan doen tenzij ze pijn gaan doen.

@citizendildo,
@bruceleroy en
@capoeirist beschrijf jullie levensT eens svp? kijken of er overeenkomsten zijn

Het is gebleken dat de kans op het krijgen van spataderen sterk verhoogd wanneer je een staand beroep hebt, vooral wanneer je het grootste deel van de tijd echt op een plek staat of maar een beetje heen en weer slentert.
Als je zit is de druk op die aderen niet zo hoog en als je een lopend beroep hebt waarbij je het meest een normaal tot stevig wandeltempo aan houdt (bijv postbode) dan stimuleert de afwisselende contractie en ontspanning van de spieren de bloedsomloop en vermindert de druk.
Als je dus stilstaat dan verhoogt de continu gespannen spier de druk op de aders en word de omloop ook niet gestimuleerd door die spieren, dan is dus de kans het grootst dat een klep het begeeft.
Het werd vroeger ook wel winkelmeisjesbenen genoemd, omdat verkoopsters die achter de toonbank of de kassa stonden (ja, vroeger wel) er veel last van hadden, maar ook slagers/uitbeners, bakkers en assemblagemedewerkers vormen een risicogroep, zij werken ook de hele dag staande op een plek en lopen relatief weinig.
Dus als je dergelijk werk doet helpt het om regelmatig als het kan effe een rondje te lopen of desnoods gewoon op de werkplek je benen flink te bewegen.

CQ_Demolisher zei:
@capoeirist beschrijf jullie levensT eens svp? kijken of er overeenkomsten zijn

Destijds toen ik ze kreeg had ik staand beroep overdag als electricien (je beweegt wel maar vaak niet veel , ook stilstaan tijdens monteren etc (nieuwbouw) daarnaast nog fitness instructeur en nog in de weekenden 2 nachten staan als Portier.

Dus veeeeeel staan. Denk dat dat me genekt heeft.

Ik heb spataderen in me balzak :P

Je kan ze ook krijgen door teveel met je benen gekruist te zitten,( de knieholte van je ene been over de knie van je ander ) je blokkeert zo de bloedcirculatie in je benen.

Terug
Naar boven