MuscleMeat

Spierafbraak voorkomen tijdens cut

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Weet iemand wat meer over in hoeverre je spierafbraak tijdens de cut kan voorkomen. Door veel proteine-shakes te nemen? Ik wil namelijk mijn vetpercentage snel nog wat verder omlaag brengen, maar zoveel mogelijk voorkomen dat dat ten koste gaat van de spiergroei.

Massa behouden is tot daaraantoe, massa winnen is bijna onmogelijk tijdens de cut. Gewoon het aantal eiwitten verhogen in verhouding met je vet en carbs.

Zelda zei:
Weet iemand wat meer over in hoeverre je spierafbraak tijdens de cut kan voorkomen. Door veel proteine-shakes te nemen? Ik wil namelijk mijn vetpercentage snel nog wat verder omlaag brengen, maar zoveel mogelijk voorkomen dat dat ten koste gaat van de spiergroei.

spiergroei heb je sowieso niet, of kort als je beginner bent, tijdens cutten. Shakes zijn niet de oplossing om spieren te behouden want die zorgen voor een korte piek. Dus langzame eiwitten zoals kwark. KH verlagen maar niet TE veel (werkt tenminste niet bij mij), vetten en eiwitten dus wat omhoog en misschien kun je wat cardio doen.

Hoeveel je verliest hangt af van een heleboel factoren. Hoe meer je gekweekt heb in de loop der jaren hoe makkelijker je het kwijtraakt verhoudingsgewijs. Verder: hoe vetter je bent hoe meer vet je zal verbranden tov spier. Hoe groter je kcal.tekort hoe meer spier je verliest etc etc.

Cutten doe je over het algemeen rustig als je niet teveel massa verliezen wilt maar jij klinkt of je snel voor een bepaalde datum nog redelijk vet moet verliezen...

Succes.

Zorg iig dat je genoeg eiwitten neemt en verdeel dat in meerdere maaltijden over de dag.

sanniejj zei:
Massa behouden is tot daaraantoe, massa winnen is bijna onmogelijk tijdens de cut. Gewoon het aantal eiwitten verhogen in verhouding met je vet en carbs.

hoeft niet perse. ik heb zelfs massa gewonnen in de cut. Maar je moet er niet van uitgaan.

Behouden;

-eiwitinname verhogen
-cardio zo lang mogelijk uitstellen
-refeeddagen inlassen
-glutamine
-niet te snel willen afvallen

en de belangrijkste: zwaar doortrainen! Overigens raad ik je aan niet voor 'ff snel' tegaan, langzamer bf verlagen verkleint ook het risico op al te veel massaverlies

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben nog niet zo lang bezig met trainen, ik moet niet het podium binnenkort op ofzo. Ik heb nu een vetpercentage van 16 %, en dat wil ik naar 10 terugbrengen, en ondertussen keihard blijven trainen, ik doe nu ook veel cardio, is dat verstandig, of is het voldoende om alleen keihard te trainen?

wat ik al zei, je moet cardio zolang mogelijk uitstellen. Zolang je blijft afvallen, kun je het beter bij trainen en dieten houden. Gaat het afvallen stagneren, kun je altijd nog aan refeeds (zoek maar in de search naar refeed) doen en loopt dat ook tegen het einde aan, kun je altijd nog cardioen. Maar 10% met alleen een dieet en krachttraining is zeer goed te doen.

Ik neem gewoon extra BCaa's .
Trouwens JFS .
Wat bedoel je met langzame eiwitten ?
Nog nooit van gehoord :eek:

KaLe zei:
hoeft niet perse. ik heb zelfs massa gewonnen in de cut. Maar je moet er niet van uitgaan.

Behouden;

-eiwitinname verhogen
-cardio zo lang mogelijk uitstellen
-refeeddagen inlassen
-glutamine
-niet te snel willen afvallen

Bijna onmogelijk :) let op het woord bijna :P

ik heb ook gewonnen in het begin toen ik begon met trainen

• Topic Starter Topic Starter
Ok, thanx, ik vond dat cardioen toch k*t om te doen. Weg ermee...

sanniejj zei:
Bijna onmogelijk :) let op het woord bijna :P

ik heb ook gewonnen in het begin toen ik begon met trainen

En toch ben ik het levende bewijs :) In de meeste gevallen zal dit ook niet gebeuren, maar toch is het gelukt.

kben nu ook druk bezig aan de cut, khoop ook een levend bewijst te worde met deze info ;)

Terug
Naar boven