halamadrid
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 62kg
- Vetpercentage
- 10%
Sinds een aantal weken ben ik aan het fitnessen en dat gaat best wel lekker (al 2 kilo aangekomen) maar nu zit ik met een vraagje. Het zit namelijk zo. Voordat ik begon met fitnessen woog ik 59-60 kilo en dat vond ik te weinig. Mijn doel is om ongeveer een 1/2 tot 1 jaar te trainen tot ik ongeveer 65 kilo weeg. ongeveer 5 kilo aan spieren erbij dus (uiteraard geen kilo's vet erbij). Maar eigenlijk ben ik van plan om er daarna gewoon weer mee te stoppen. Meer dan dat hoeft van mij namelijk niet en ik hoop eigenlijk dat ik het resultaat mijn hele leven blijf zien :0
Maar nu hoor ik veel over spierafname na het stoppen met trainen. Mijn vraag is nu: hoe erg is dit? Is het zo dat als ik eenmaal op die 65 zit en ermee stop dat ik het dan na 2 jaar weer allemaal kwijt ben en weer op 60 zit? Of raak ik als ik gewoon goed blijf eten misschien 1 a 2 kilo weer kwijt en houdt ik wel gewoon nog wat over wat ik heb opgebouwd? Nou snap ik dat je om in vorm te blijven moet blijven trainen maar als je dit nu niet doet, heb je dan wel een bepaalde basis opgebouwd en verlies je een bepaald percentage (20 a 30%) of raak je langzaam maar zeker echt alles weer kwijt en waar hangt dit allemaal nog vanaf?
alvast bedankt
Maar nu hoor ik veel over spierafname na het stoppen met trainen. Mijn vraag is nu: hoe erg is dit? Is het zo dat als ik eenmaal op die 65 zit en ermee stop dat ik het dan na 2 jaar weer allemaal kwijt ben en weer op 60 zit? Of raak ik als ik gewoon goed blijf eten misschien 1 a 2 kilo weer kwijt en houdt ik wel gewoon nog wat over wat ik heb opgebouwd? Nou snap ik dat je om in vorm te blijven moet blijven trainen maar als je dit nu niet doet, heb je dan wel een bepaalde basis opgebouwd en verlies je een bepaald percentage (20 a 30%) of raak je langzaam maar zeker echt alles weer kwijt en waar hangt dit allemaal nog vanaf?
alvast bedankt