MuscleMeat

Spieren behouden tijdens afvallen, hoe moet dat?

savage1379

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met mijn dieet om af te vallen. Ik was toen de zomervakantie begon 1.74 m. en 98 kg met +- 25-30 procent lichaamsvet. Ik heb redelijk wat spieren omdat ik mijn hele leven wel aan fysiek zware sporten heb gedaan (thaiboksen, zwemmen...) terwijl ik ook te dik was. Dus eerst bulken leek me overbodig.Inmiddels ben ik nu 91 kg.

Ik had ergens gehoord of gelezen dat terwijl je vetmassa verliest je tegelijkertijd ook spiermassa verliest. Is dit waar en zo ja, hoe kan je dat tegengaan? Veel eiwitten en proteine eten? En zou een whey proteine shake dan helpen? Ik doe nu aan voetbal (2x per week) en American Football (2x per week). Ik zat eraan te denken om whey proteine isolaat te halen om me verder te helpen met mijn doel om 70 kilo te worden zonder spiermassa te verliezen.

Kan iemand hier antwoord geven op mijn vragen of heb ik het juist totaal aan het verkeerde einde? Ik wacht jullie antwoord af..

Savage

Die Whey shakes zijn niet persé nodig hoor, je kan ook gewoon de juiste voeding kiezen (een combinatie van eiwitten, complexe koolhydraten en goede vetten).

Ik zou je aanraden eens een goed boek aan te schaffen zoals b.v. Burf the fat, Feed the Muscle. Daar leer je echt ontzettend veel van.

Veel krachttraining en veel cardio gecombineerd met een goed voedingsschema is een goede methode om vet kwijt te raken en spiermassa te behouden. Je moet wel geduld hebben en keihard werken en je strak aan je trainingen en voeding houden.

Lees vooral veel stickies op dit forum :)

Succes!

Ik had ergens gehoord of gelezen dat terwijl je vetmassa verliest je tegelijkertijd ook spiermassa verliest. Is dit waar en zo ja, hoe kan je dat tegengaan? Veel eiwitten en proteine eten? En zou een whey proteine shake dan helpen? Ik doe nu aan voetbal (2x per week) en American Football (2x per week). Ik zat eraan te denken om whey proteine isolaat te halen om me verder te helpen met mijn doel om 70 kilo te worden zonder spiermassa te verliezen.

Wat meer eiwitten en wat minder proteine :thumbs:

Hallo,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met mijn dieet om af te vallen. Ik was toen de zomervakantie begon 1.74 m. en 98 kg met +- 25-30 procent lichaamsvet. Ik heb redelijk wat spieren omdat ik mijn hele leven wel aan fysiek zware sporten heb gedaan (thaiboksen, zwemmen...) terwijl ik ook te dik was. Dus eerst bulken leek me overbodig.Inmiddels ben ik nu 91 kg.

Kan iemand hier antwoord geven op mijn vragen of heb ik het juist totaal aan het verkeerde einde? Ik wacht jullie antwoord af..

Savage

:lol:

Krachttraining doen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is dan ook het effect van zo een shake, dat je gewoon groter wordt?

@Jurre Owns - Juist ja, heb ik veel aan gehad..

Laatst bewerkt:
Wat is dan ook het effect van zo een shake, dat je gewoon groter wordt?

@Jurre Owns - Juist ja, heb ik veel aan gehad..

Ja jezus man wat verwacht je nou?
Lees je eerst eens in en gebruik de zoekfunctie voor je een topic hier neerplempt, alle antwoorden op je vragen vindt je in de stickies.
Succes.

Terug
Naar boven