XXL Nutrition

spiergeheugen

zeer beknopte versie:na 26 jaar minimaal 5x in de week trainen door een dubbele nekheria 7maanden niks mogen doen van 105kg terug naar 89kg! nu na 3 weken ""therapie""met dumbbells van 3kg!weer 6kg aan spiermassa aangekomen.wel altijd naturel.

Mag je gerust denken , de realiteit is dat spiergeheugen juist voordelig is om spiermassa terug te krijgen.

Yep, spiermassa is in mijn inziens ook makkelijker terug te behalen dan spierkracht.
Misschien is het zo, dat dit per persoon verschilt.

Hmm... Dit is een beetje oud topic, maar ik heb een vraag die een beetje lijkt op de vraag van dit topic. Daarom stel ik hem hier, zodat ik geen heel nieuw log hoef te openen.

Na 6 jaar hard trainen kreeg ik helaas te maken met een slepende schouderblessure. Ik ben daar nu inmiddels helemaal vanaf, maar heb in die 2 jaar ongeveer 10 kilo aan spier verloren... Aangezien ik al 6 jaar trainde, zou het mij dan wel kunnen lukken om in 3 maanden het oude niveau te halen? Ik ben sinds 1 Januari weer begonnen en merk wel gelijk weer progressie. Ik heb afgelopen anderhalve maand 4 kilo terug gewonnen, maar zou het haalbaar zijn om de overige 6 kilo spier de komende anderhalve maand ook terug te winnen? Mijn kracht is helaas wel een stukje minder dan waar ik geeindigd was...
Mvg Marcel

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven