AndroidHealthClinic

Spiermassa opbouwen

Bezoekers in dit topic

Is het bankdrukken (A) bij de pull day met stang?
Er staat geen bankdrukken bij pull day. Ik neem aan dat je push bedoelt?
Ja, is met een barbell/stang :) Die optie B is ook met stang.
 
Hopelijk brengt het je waar je naar op zoek bent.
Verder zou ik Chris1989 zijn adviezen gebruiken rondom je voeding :)
Top, heel erg bedankt dat je me zo erg helpt, omdat ik niet zo veel weet nog!
 
Top, heel erg bedankt dat je me zo erg helpt, omdat ik niet zo veel weet nog!
Mocht je nog meer vragen hebben, gewoon stellen man :)
Als je in de buurt van Eindhoven woont zouden we zelfs keertje samen een sportschool kunnen bezoeken.
 
Er staat geen bankdrukken bij pull day. Ik neem aan dat je push bedoelt?
Ja, is met een barbell/stang :) Die optie B is ook met stang.
Ja sorry, ik bedoelde push day, oké top dankuwel
 
Mocht je nog meer vragen hebben, gewoon stellen man :)
Als je in de buurt van Eindhoven woont zouden we zelfs keertje samen een sportschool kunnen bezoeken.
Helaas woon ik in het midden van Nederland, maar ik neem je tips mee en begin gelijk aan het schema dat je hebt gemaakt voor me. Ik zal laten weten wat de progressie is. Heel erg bedankt!
 
Helaas woon ik in het midden van Nederland, maar ik neem je tips mee en begin gelijk aan het schema dat je hebt gemaakt voor me. Ik zal laten weten wat de progressie is. Heel erg bedankt!
Succes kerel. Veel plezier met het sporten ;)
 
Ik heb ook last van dat ik zelf geen resultaten zie. Terwijl ik hoor dat ik wel vooruitgang boek.
Exact het probleem wanneer je de focus legt op de verkeerde dingen. Vandaar mijn opmerking over 'fun', als het daar goed zit en je word steeds sterker dan komt de rest vanzelf en zelf dan nog blijft het vaak 'niet goed genoeg' volgens je eigen mening ;)

Als je dit weet van jezelf, kun je jezelf corrigeren wanneer je twijfelt.
Dus eten waar ik het lang mee kan volhouden is het beste voor het trainen.
Platgeslagen: Ja

Je merkt het ook vanzelf door te falen (== leren). Bijvoorbeeld mijn falen:
- Meerdere malen +- 6 maanden lunch kip/groente/rijst gegeten en het telkens helemaal beu
- Ooit 2 jaar chiazaad/framboos ontbijt gegeten enop een gegeven moment helemaal beu
- Ik ga constant periodes aan/uit aan de whey/casseine en steeds raak ik het beu

Nadeel is dat je in die periodes dat je iets beu bent vaak ook vervalt in slechte gewoontes en het vaak samen gaat met minder motivatie en training. Let er maar op wanneer het je een keer gebeurt ;)

Daarom blijf ik gewoon bij die bruine boterham en doe ik kleine aanpassingen in mijn voedingspatroon en cut/maintain/bulk ik door hele simpele dingen (e.g. aantal boterhammen en cardio) en zo blijft het eiwit/vet (misschien varieert vet ietswat in cut) altijd constant en speel je met koolhydraten/energie. Dus vandaar dat ik zeg, lekker zo blijven eten en gewoon standaard een paar bolletjes extra pakken en kijken wat het doet
 
Exact het probleem wanneer je de focus legt op de verkeerde dingen. Vandaar mijn opmerking over 'fun', als het daar goed zit en je word steeds sterker dan komt de rest vanzelf en zelf dan nog blijft het vaak 'niet goed genoeg' volgens je eigen mening ;)

Als je dit weet van jezelf, kun je jezelf corrigeren wanneer je twijfelt.

Platgeslagen: Ja

Je merkt het ook vanzelf door te falen (== leren). Bijvoorbeeld mijn falen:
- Meerdere malen +- 6 maanden lunch kip/groente/rijst gegeten en het telkens helemaal beu
- Ooit 2 jaar chiazaad/framboos ontbijt gegeten enop een gegeven moment helemaal beu
- Ik ga constant periodes aan/uit aan de whey/casseine en steeds raak ik het beu

Nadeel is dat je in die periodes dat je iets beu bent vaak ook vervalt in slechte gewoontes en het vaak samen gaat met minder motivatie en training. Let er maar op wanneer het je een keer gebeurt ;)

Daarom blijf ik gewoon bij die bruine boterham en doe ik kleine aanpassingen in mijn voedingspatroon en cut/maintain/bulk ik door hele simpele dingen (e.g. aantal boterhammen en cardio) en zo blijft het eiwit/vet (misschien varieert vet ietswat in cut) altijd constant en speel je met koolhydraten/energie. Dus vandaar dat ik zeg, lekker zo blijven eten en gewoon standaard een paar bolletjes extra pakken en kijken wat het doet
Dus als ik het goed begrijp en dat is dan ook m'n vraag gelijk, na een bepaalde tijd van veel eten en spiermassa opbouwen, moet ik dan gaan cutten?
 
Mocht je nog meer vragen hebben, gewoon stellen man :)
Als je in de buurt van Eindhoven woont zouden we zelfs keertje samen een sportschool kunnen bezoeken.
Ik heb nog 1 vraag, bij pull-day, de rows 3x10-12, is dat de single-arm dumbbell row of de barbell row?
 
Dus als ik het goed begrijp en dat is dan ook m'n vraag gelijk, na een bepaalde tijd van veel eten en spiermassa opbouwen, moet ik dan gaan cutten?
Zorgen dat je niet teveel eet, en onder de 18% vet blijven. Je bent jong en kunt lekker groeien.
 
Ik heb nog 1 vraag, bij pull-day, de rows 3x10-12, is dat de single-arm dumbbell row of de barbell row?
Net wat je materiaal toelaat. Ik gebruik zelf het liefst een plate loaded chest supported row, maar die zul je grote kans thuis niet hebben.

Zou denk ik zelf voor de single arm db row gaan en niet een bent over barbell row :)
 
Ikzelf voel een beetje aan wanneer ik denk weer verder te kunnen. Maar ik houd zelf meestal tussen de 1,5 en 4 minuten rust.
Bij oefeningen zoals deadlifts pak ik vaak 4 minuten. Bij kleinere oefeningen zoals triceps extensions of biceps curls 90-120 seconden.

Je zegt dat je dit hebt:
Halterstangen/barbells
Halterbank
Dumbbells
MWM990 compact home gym

En je wilt voor PPL 6-days gaan?
Dan zou ik met jouw ervaring en materiaal opties denk ik voor zoiets gaan:
Ik zal ook gelijk een A en een B dag voor je maken. Het is zomaar een snelle opzet en er zijn vast betere schema's beschikbaar. Maar ik ga er vanuit dat een opzet zoals dat je meer gaat brengen dan dat je nu doet.

Pull:
A- Deadlift B- Romanian Deadlift 4x6-8
Lat pulldown 3x10-12
Row 3x10-12
DB Reverse fly 3x12-15
Shrugs 3x10-12
Biceps Curl (barbell of ez-bar) 3x10-12
Hammer curls (om-en-om, tegelijkertijd, zittend, staand) 3x10-12

Push:
A- Bankdrukken B- Incline Bankdrukken 3x8-10
A- Incline DB chest press B- Flat DB chest press 3x10-12
Seated DB Shoulder press 3x10-12
Push-up variatie (Diamond, incline, decline, wide, archer, parallettes) 3x15+
DB Lateral Raises 3x10-12
Skullcrushers 3x10-12
Triceps pushdown 3x12-15

Legs:
A- Barbell back squat B- Front Squat 4x8-10
Hip Thrusters 3x10-12
Lunges (Dumbbell/barbell ~walking of op de plaats) 3x12-15 (per been)
Leg Extensions 3x12-15
Calf Raises 4x12-15
Dumbbell Russian Twists 3x15 (per kant)
Leg Raises 3x12-15
En de Biceps curl, is dat het beste om wide grip te doen of gewoon normale grip?
En bij de Hammer curls, wat is beter volgens u, om-en-om of tegelijk?
 
Net wat je materiaal toelaat. Ik gebruik zelf het liefst een plate loaded chest supported row, maar die zul je grote kans thuis niet hebben.

Zou denk ik zelf voor de single arm db row gaan en niet een bent over barbell row :)
Top, dankuwel💪
 
En de Biceps curl, is dat het beste om wide grip te doen of gewoon normale grip?
En bij de Hammer curls, wat is beter volgens u, om-en-om of tegelijk?
Zou de curl met een normale grip doen. Niet bijzonder wijd.

De hammer curls doe ik het liefst op een incline bankje en dan tegelijkertijd. Maakt eigenlijk niet zo heel veel uit hoe je ze doet.
 
Zou de curl met een normale grip doen. Niet bijzonder wijd.

De hammer curls doe ik het liefst op een incline bankje en dan tegelijkertijd. Maakt eigenlijk niet zo heel veel uit hoe je ze doet.
Oké top, heel erg bedankt voor uw antwoorden en ik zal het gelijk toepassen💪
 
Zou de curl met een normale grip doen. Niet bijzonder wijd.

De hammer curls doe ik het liefst op een incline bankje en dan tegelijkertijd. Maakt eigenlijk niet zo heel veel uit hoe je ze doet.
Nog 1 laatste vraag, maakt het uit hoe ik de ppl indeel over m'n dagen?
Ik had nu in gedachte:
Maandag pull
Dinsdag push
Woensdag legs
Donderdag pull
Vrijdag rust dag
Zaterdag push
Zondag legs.
Of heeft u iets beters in gedachte?
 
Ik zou zelf PPL-Rust-PPL-Rust doen. Zodat je ook nog wat rustdagen hebt waar je herstel fatsoenlijk plaats kan vinden.
 
Back
Naar boven