AndroidHealthClinic

spierpijn na benentraining

EppieDePeppie

Cool Novice
Waardering
0
is het normaal dat ik na een serieuze benentraining 4/5 dagen serieuze spierpijn heb? Hebben hier meer mensen last van, of ligt dit aan mij?

En kan ik ze na 5 dagen al wel weer trainen, of is het beter om toch nog te wachten tot ze weer volledig herstleld zijn?

Is normaal hoor :) Vooral als je de dag ervoor zware front squats hebt gedaan.

Qua belasting ligt aan je schema natuurlijk. Train je 1x per week alle spiergroepen of doe je full body?

• Topic Starter Topic Starter
mijn schema ziet er zo uit
borst -triceps
rug - Biceps
benen - schouders

k verdeel alle spiergroepen dus over 3 dagen. Train 4x per week en de 4e keer begin ik dus weer opnieuw

Soms heb ik zelfs acuut spierpijn, na een beentraining. :D

Dan heb je tenminste lekker gebuffelt, Ik zou juist gaan flippen als ik geen spierpijn zou hebben:cool:

een paar dagen spierpijn in de benen is dus niet bijzonders merk ik! Maar is het dan al wel slim om mijn benen alweer opnieuw te trainen? Meestal is 48/72 uur rust voor een spiergroep ongeveer de richtlijn, maar hier zit ik al ruim overheen. Mijn vraag is; Hoe doen jullie dit?

In het begin dat ik mijn benen trainde heb ik eens 6 dagen merkbaar spierpijn gehad

10 sets squat, 6 set leg press, 6 set hack squat in de eerste maanden dat je traint :roflol:

welcome to the world of bodybuilding :D

Heb donderdag benen getraind heb nu nog last dus wel normaal, benen duurt weat langer is grote spiergroep

Heb donderdag benen getraind heb nu nog last dus wel normaal, benen duurt weat langer is grote spiergroep

ja idd, ik heb ze donderdag ook getraind en had er vandaag nog last van. Ze stonden vandaag weer op het programma dus heb heb wel iets rustiger aan gedaan:(

maar k ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft, is gewoon een teken dat k m benen goed aangepakt heb;)

Zoals gezegd doet het minder pijn als je het wat vaker gedaan hebt.
BCAA's zouden goed kunnen helpen.

Gisteren ook benen getraind en vandaag voel ik het al een klein beetje , dag twee is meestal de dag met het meeste spierpijn dag drie voel ik het soms nog.
Morgen neem ik en dagje rust en ga zwemmen met mijn kleindochter t'warm water zal goed doen.

ja ik heb ook nog langggg spierpijn als ik benen hebt getraind!!

Iemand die net zo vaak benen traint als armen/borst, heeft op den duur geen spierpijn meer in de benen.
Althans, ik niet.

je benen meer malen per week trainen kan helpen, en dan groeien ze wss nog beter ook ;)

Toen ik voor het eerste squatte kon ik een week lang niet meer normaal lopen :bang:

Na zware squats en legpresses heb ik toch ook een paar dagen spierpijn, soms wel 5 dagen ook. Lekker met traplopen :P

Jep is normaal! Pak je ze goed aan tenminste ;)

Terug
Naar boven