AndroidHealthClinic

Spierpijn ?

Darkie90

Novice
Waardering
0
Hallo, even 2 snelle vraagjes,

Ik train in de week 3x

( fitness, krachtraining)

Ik heb samen met de instructeur een schema opgezet, wat ik zelf er pittig vindt. Elke keer na het trainen voel ik mijn spiertjes goed.
Alleen de volgende dag heb ik geen spierpijn..is dat niet raar ? hoor ik dan eigenlijk geen spierpijn te hebben, want tijdens het trainen ga ik echt tot mijn naadje. (ps. ik gebruik Syntha-6 na mijn training op aanbeveling mijn mijn instructeur)

Tweede vraag is of een HITT training goed is om me conditie op te bouwen en om het vetpercentage omlaag te brengen ?

Groetjes
,
Darkie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spierpijn

spierpijn is een indicatie van slechte afvoer van afvalstoffen. (correct me if im wrong)

met HITT heb ik geen ervaring. high reprange is ook goed voor spierconditie! en cardio voor algemene conditie en vet% omlaag te drijven.

(ps. post eens je hele schema + voedingschema)

Probeer zowiezo door de dag heen eiwitten binnen te krijgen voor herstel van je spieren.
Syntha-6 is geloof ik nogal een dure shake van BSN. Er zijn vele andere merken en soorten eiwitshakes voor na de training die een stuk goedkoper zijn en minimaal zo goed.

post je schema inderdaad zoals tymen al zei

als je echt goed traint heb je de volgende trainingsdag nog spierpijn ;)

bij een hoge reprange en heb je een grotere kans op DOMS, bij een te grote rom voel je het de volgende dag ook in je aanhechtingen.

als je al lang en veel traint, is het normaal dat je minder last hebt van spierpijn . (wel jammer )

Als jij steeds zwaarder traint niet hoor

Als jij steeds zwaarder traint niet hoor

Is ook niet de bedoeling geraak je makkelijk overtraind.
Zelf bij een split als je de laatste oefening de spier al goed geforceerd hebt en amper wat omhoog krijgt heb je de dag erna geen spierpijn als je op de spier drukt voel je wel dat je de dag ervoor getraind hebt.
Spierpijn krijg je alleen als je een tijdje niet getraind hebt of van schema verwisseld.

Is ook niet de bedoeling geraak je makkelijk overtraind.
Zelf bij een split als je de laatste oefening de spier al goed geforceerd hebt en amper wat omhoog krijgt heb je de dag erna geen spierpijn als je op de spier drukt voel je wel dat je de dag ervoor getraind hebt.
Spierpijn krijg je alleen als je een tijdje niet getraind hebt of van schema verwisseld.
Ja, en spierpijn = groei, dus moet je regelmatig van schema wisselen om steeds je spieren anders te bombarderen.

Ja, en spierpijn = groei, dus moet je regelmatig van schema wisselen om steeds je spieren anders te bombarderen.

Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei helaas :). Het geeft wel een voldaan gevoel, maar het zegt niets over de groei :).

Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei helaas :). Het geeft wel een voldaan gevoel, maar het zegt niets over de groei :).
ja maar sniperx jij weet natuurlijk alles beter met je indicatie
maar jij bent niet voor niks beest 60cm armen 6pack alles

ja maar sniperx jij weet natuurlijk alles beter met je indicatie
maar jij bent niet voor niks beest 60cm armen 6pack alles

waar slaat dit nou weer op dan, hij geeft je toch gewoon wat informatie..

trouwens, was jij niet dat ventje dat 3x per week zijn armen trained en dan zegt 'ik train 2x meer dan jullie dus mijn progressie is 2x beter'?

waar slaat dit nou weer op dan, hij geeft je toch gewoon wat informatie..

trouwens, was jij niet dat ventje dat 3x per week zijn armen trained en dan zegt 'ik train 2x meer dan jullie dus mijn progressie is 2x beter'?
die was ik en die ben ik ja.
is ook zo vandaar ;)

Terug
Naar boven