XXL Nutrition

Sportende IT-nerd

Groamer

Novice
Waardering
6
Lengte
1m90
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Hallo daar,

Ik ben Tom en ik ben 23 jaar.
Momenteel studeer ik nog Technische Informatica aan de Hogeschool Avans in Breda. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en ik verwacht binnen ongeveer een jaar af te studeren.

Wat betreft sport ben ik van kleins af aan al bezig geweest. Al sinds m'n 16e doe ik krachttraining, maar eigenlijk ben ik pas sinds de laatste 6 weken serieus bezig met het bijhouden van m'n voeding- en m'n trainingsschema.

Ik heb een aantal concrete doelen die ik in ieder geval voor de komende zomer gerealiseerd wil hebben:
-12% lichaamsvet
-2800m lopen in 12 minuten (coopertest)

Ik zit momenteel op zo'n 18 á 19% lichaamsvet. In de laatste 6 weken ben ik ongeveer al 2% lichaamsvet kwijtgeraakt en ben ik ongeveer 1kg afgevallen. Momenteel loop ik 2600m met de coopertest, dus ik denk niet dat het nog heel lang duurt voordat ik dat doel heb bereikt.

Aangezien ik mijn training de laatste tijd wat serieuzer neem, leek het mij ook leuk om hier lid te worden. :wave2:

• Topic Starter Topic Starter
Dat klopt, maar ik doe ook wel krachttraining.
Ik heb wat betreft krachttraining ook wel wensen, maar daar wil ik meer op gaan focussen als ik m'n vetpercentage een beetje op orde heb.

Ik heb door een schouderblessure ook niet heel erg zwaar kunnen trainen de laatste maanden.
Pas sinds vorige week durf ik te zeggen dat ik geen last meer heb van m'n blessure.
Ik merk alleen wel dat ik daardoor wat minder gewicht kan pakken met oefeningen zoals de dumbell press.

O.K. En vanwaar het doel om 2800 m in 12 min te kunnen lopen? Gewoon omdat het kan, of zit er meer achter?

Ik vind het hebben van een goede conditie erg belangrijk.
Heel misschien wil ik ook een opleiding bij defensie gaan volgen.

welkom nerd

2800 in 12 minuten is niet zo moeilijk.

Vergeet niet dat ik 95kg weeg, haha.
Vroeger liep ik dat ook makkelijk, maar toen woog ik nog 80kg.

Ik liep de 2400 (niet 2800) in 0906 op 70 kg op 164 cm was toen een jaar of 21. op 75 kg en 40j oud met redelijk weinig training liep ik de 2400 in 09.58 (maandje of 3 training 1 x de week 5 km en 2 x de week de 2400) Met die tijden zou de 2800 ook wel lukken onder de 12.

En ik ben echt geen super loper. Is voor mij wel lopen tot ik moet kotsen :)

Laatst bewerkt:
Dat is best vlug, maar wat is je punt?

Dat is best vlug, maar wat is je punt?

Dat het zo moeilijk niet is. Haal je op een paar maand.

en omdat je zegt dat je 95 weegt. 75 kg op 1m64 is ook niet gebouwd als een loper.

Maar een kilootje of 5 er af zou het voor u wel makkelijker maken.

Ach so.
Bedankt voor de motivatie dan ;)

Denk dat het ook niet zo moeilijk zal zijn.
Vroeger heb ik veel hardgelopen, dus m'n basisconditie is ook wel okay.
Het zal sowieso wat makkelijker gaan als ik wat vetmassa verlies denk ik.

Ach so.
Bedankt voor de motivatie dan ;)

Denk dat het ook niet zo moeilijk zal zijn.
Vroeger heb ik veel hardgelopen, dus m'n basisconditie is ook wel okay.
Het zal sowieso wat makkelijker gaan als ik wat vetmassa verlies denk ik.

Het zal zeker een pak makkelijker gaan als je 5 a 10 kg vetmassa zou verliezen.

Laat dat nou net mijn doel zijn! haha

Ik heb een aantal concrete doelen die ik in ieder geval voor de komende zomer gerealiseerd wil hebben:
-12% lichaamsvet
-2800m lopen in 12 minuten (coopertest)

Dat zijn mooie en gezonde doelen!

Wat je loopdoelen betreft: 2800 meter zal zeker lukken maar je zal er natuurlijk een aantal maandjes moeten voor werken. Hoe vaak loop je per week?

Succes :thumbs:

Indien je hardlopen serieus wilt oppakken zou ik ook snel goede hardloopschoenen aanschaffen als je ze nog niet hebt. Scheelt een hoop kwaaltjes, zeker op hoger gewicht.

Leuk dat je trouwens Defensie overweegt, ik heb hetzelfde. Zit in mijn laatste jaar van ICT op Hogeschool Utrecht. Overweeg je ook om af te studeren bij Defensie of heb je al wat?

Dat zijn mooie en gezonde doelen!

Wat je loopdoelen betreft: 2800 meter zal zeker lukken maar je zal er natuurlijk een aantal maandjes moeten voor werken. Hoe vaak loop je per week?

Succes :thumbs:

Thanks!
Ik loop nu zo'n 2 á 3 keer per week.

Indien je hardlopen serieus wilt oppakken zou ik ook snel goede hardloopschoenen aanschaffen als je ze nog niet hebt. Scheelt een hoop kwaaltjes, zeker op hoger gewicht.

Leuk dat je trouwens Defensie overweegt, ik heb hetzelfde. Zit in mijn laatste jaar van ICT op Hogeschool Utrecht. Overweeg je ook om af te studeren bij Defensie of heb je al wat?

Ja, ik merk inderdaad dat mijn huidige hardloopschoenen (van 6 jaar oud LOL) niet echt goed meer lopen.
Ik wilde binnenkort naar een speciaalzaak gaan, zodat ze schoenen aan de hand van mijn loophouding kunnen adviseren.

Ik wil gewoon bij een bedrijf afstuderen.
Daarna wil ik misschien voor een officiersopleiding gaan kijken,
maar ik twijfel nog heel erg.
Ik zorg in ieder geval dat ik voldoe aan de sportvereisten van de opleiding,
zodat ik me daar niet zorgen over hoef te maken mocht ik het toch willen doen :D

Ik wil gewoon bij een bedrijf afstuderen.
Daarna wil ik misschien voor een officiersopleiding gaan kijken,
maar ik twijfel nog heel erg.
Ik zorg in ieder geval dat ik voldoe aan de sportvereisten van de opleiding,
zodat ik me daar niet zorgen over hoef te maken mocht ik het toch willen doen :D

Vanwaar twijfel je zo erg? Gewoon doen man!

Dus verlies gewicht...

Niet echt rocket science...

Gewoon klassieke HIIT training en 10kg verliezen en je heb je doel makkelijk op het einde van 1 cyclus(8 weken, 3 ker per week). 2800m is echt niet veel. Ik had 3100m toen ik amateur voetballer was na 1 cyclus, in de voorbereiding.

hiit-workouts.gif

Laatst bewerkt:
Dus verlies gewicht...

Niet echt rocket science...

Begrijpend lezen is zo te zien wel rocket science voor jou?
Ik citeer toch wel echt heel duidelijk dat ik vetmassa kwijt wil raken.

Ik heb tevens nooit beweerd dat 2800m een magistraal groot getal is.
Het is gewoon een persoonlijk doel.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven