MuscleMeat

sportscholen België en fysiek ( welke oefeningen)

duckieduncie

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Ik heb nu al enkele Belgische sportscholen bezocht. en wat me opvalt: wanneer er 30 mensen in de zaal zitten, zal je zelden iemand zien met een echte fysiek om u tegen te zeggen. en het ergste is: je gaat er een jaar later en exact dezelfde mensen komen 5 keer week trainen en hebben nog steeds dezelfde fysiek ( ofwel ronduit vet ofwel gewoon lelijk mager)

een vriend van mij woont in de us en daar zou je in de gym op twee derde van het clienteel gewoon jaloers worden.

Waarin ligt dit volgens jullie? ze doen meestal een beetje toestelkrachtoefeningen en veel cardio.

Ik doe momenteel 50-50 toestel en losse gewichten, puur omdat bv een squat niet kan bij ons ( leg press zou volgens de uitbaters minder belastend zijn)
maar ik doe nog vrij veel cardio tijdens het cutten.

:roflol: we doen idd te veel cardio

ga in een deftige gym trainen en niet in health city's. Hier net met 5 buffels op 2 benchpresses aan het pressen geweest en elks minstens 10x110kg. En dat op een zaterdag ochtend

• Topic Starter Topic Starter
het probleem is dat je hier soms 50 km moet rijden eer je een deftige gym vindt.

Daar zitten ze allemaal aan de roids jooooooh!

belgen doen te veel alsof ze trainen.

En in de VS hebben ze begrepen wat "you can't out-train a bad diet" wilt zeggen.

Laatst bewerkt:
je hoort hier vaak gesprekken van: nu mag ik veel troep eten want ik fitness

Ik heb nu al enkele Belgische sportscholen bezocht. en wat me opvalt: wanneer er 30 mensen in de zaal zitten, zal je zelden iemand zien met een echte fysiek om u tegen te zeggen. en het ergste is: je gaat er een jaar later en exact dezelfde mensen komen 5 keer week trainen en hebben nog steeds dezelfde fysiek ( ofwel ronduit vet ofwel gewoon lelijk mager)

een vriend van mij woont in de us en daar zou je in de gym op twee derde van het clienteel gewoon jaloers worden.

Waarin ligt dit volgens jullie? ze doen meestal een beetje toestelkrachtoefeningen en veel cardio.

Ik doe momenteel 50-50 toestel en losse gewichten, puur omdat bv een squat niet kan bij ons ( leg press zou volgens de uitbaters minder belastend zijn)
maar ik doe nog vrij veel cardio tijdens het cutten.

Omdat in de VS de fitnessindustrie veeeeeel groter is dan hier en de mensen hebben over het algemeen meer kennis. Er wordt dan ook door veel meer mensen stevig gebuffeld, tenminste in de gyms waar ik ben geweest.

wees blij dat hier niet zoveel goede fysieken zijn als in amerika, zo blinken wij er beter boven uit.
kun je is een lijst geven van welke gyms je gaat?? volgens mij ben je in echte pauper gyms geweest.

Ik train nu al maaaaanden in mijn gym, ben de enige die bij de paar toestellen die ik doe bijna aan het maximum zit en dan zie je de mensen kijken van: hoe kan dat nou? Ik neem nochtans geen steroiden en zit niet eens id bulk.

Kwam er onlangs een begeleider bij me en zei die: het eerste jaar moet ge per oefening maar 1 setje doen aan een laag gewicht om de spiertjes een beetje gewoon te laten worden aan alles.

Oh ja, id reclame spreken ze nergens van krachttraining, maar van spierversteving, mooi vrouwelijk, he?

In de US eten ze kilo's rundvlees wat helemaal vol zit met hormonen. Indirect anabolen gebruik...:D

Amerikanen zijn altijd over de top en resultaat gericht en status staat hoog in het vaandel.
alle sporten doen ze dus ook erg fanatiek.
Europeanen zijn gematigder en hier kijken mensen niet op je neer als je geen resultaat boekt.

Laatst bewerkt:
Idd, een deftige gym zoeken maakt een enorm verschil.
Ben ook net van gym veranderd. Heb twee jaar lang aan't trainen geweest in zo'n "health fitness", waar je al scheef bekeken werd als er eens een halter wat harder tegen de vlakte ging...
Was daar ook bijna de enige die aan krachttraining/bodybuilding deed.
Was op den duur echt demotiverend.

Ben deze week dan overgeschakeld naar een echte hardcore gym...
Bomen van kerels, dumbbells tot (voor zover ik al gezien heb) 60 kg ipv 22 kg zoals in de vorige gym...
Wat een zaligheid om te trainen tussen mens met dezelfde ingesteldheid.
Ok, ik ben klein en nietig in vergelijking met veel van deze gasten, maar het werkt zo motiverend als je die kerels bezig ziet... Heb deze week de trainingen van men leven achter de rug!

Had dit al veel langer moeten doen!!!:lifter:

hier gaan de dumbbells ook tot 22 kg en bij sommige oefeningen kan ik die al aan. Als ik ga bulken, gaan die makkelijk worden en wat dan?
Ik vraag me af of de deftige gyms wel allemaal te googlen zijn. Je vindt hier echt niets in de buurt.
De begeleiders zijn hier stuk voor stuk mannen met spaghetti armen.

---------- Toegevoegd om 02:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:46 ----------

ps: bestaat er ergens een lijst van enerzijds health fitnessdingen en anderzijds echtere gyms?

Gebrek aan kennis: de mageren weten niet dat ze moeten eten om massa aan te zetten want dat kan misschien vanzelf komen! En de vette mensen zijn te lui.

In de US doen ze dan ook al langer fitness/krachttraining. In België begint het pas de laatste paar jaar te komen. Logisch dan dat je minder monsters ziet. Als je ze wil zien moet je naar de deftige gyms en niet de Healthcity.

<-- nog altijd op zoek naar gym met squatrek rondom leuven

Terug
Naar boven