AndroidHealthClinic

Sportschool omgeving Gent? (KT+vechtsport)

ThomasK

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m86
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Goeiedag beste DBB'ers,

vanaf september zit ik op kot in Gent. Daarom zoek ik een nieuwe gym, liefst waar ik zowel krachttraining als een vechtsport kan doen. Hebben jullie enig idee?

Jim's fit aan de rooigemlaan. Spotgoedkoop (3,7€ per week) maar veel buitenlanders omdat er naast de gym een flatgebouw is met nieuwe belgen. ;)
Gewichten en apparaten zijn allemaal van goede kwaliteit.
Het regular maand abonnement kost net geen 20€ : onbeperkt fitness. Je hebt ook een kleinere versie met beperking van de periode dat je mag trainen (tot 16u) en in het weekend, kost net geen 16€
http://www.jimsfitness.com/

Dichter bij het centrum van gent heb je ook 2 fitnessen van 'Het Stadium'.
Één op de Coupure (links denk ik) en één richting zuid (ucon).
Zeer goed materiaal, sauna, zonnebank, klimmen, squash,... alles in het abonnement inbegrepen.
Kost wel zo'n 275€ voor een jaar (als student). Iets duurder dan Jim's maar als je niet graag tussen buitenlanders loopt kun je beter naar stadium de coupure gaan ;)
http://www.stadium.be/

Ben naar nog enkele fitnessen in gent geweest maar de infrastructuur was echt slecht.
Denk dat er aan de rooigemlaan nog een hardcore gym zit maar ben er nog niet geweest.
Er zijn er nog meer in gent maar het zijn de enige waar ik voorlopig op kan komen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Zit echt vlak naast de Coupure op kot dus daar was ik ook al van plan te gaan kijken. Ik vroeg me wel af of je daar ook gevechtsporten kunt doen? Of zou ik beter nog voor een aparte club gaan kijken?

Thanks voor je input.

Coupure kun je denk ik geen gevechtsport doen.
Op de site van het Stadium kun je online een gratis proefsessie aanvragen ;)

Capitol Academy kun je zo goed als alle vechtsporten beoefenen. Is op het Sint-Annaplein.
Het is dicht bij het Zuid maar met de fiets ben je er op zo'n 5 à 10 minuten vanaf de Coupure.
http://www.capitolacademy.be/

• Topic Starter Topic Starter
Ok thanks!

Zou misschien ook naar capitol acadamy gaan. Heeft er iemand ervaring met die club?

spartacus gym St-Amandsberg/ Hardcore gym + 2x bokstraining in de week. Eén van de laatste twee hardcore gym's in Gent

De andere is Jacky's Gym, Einde were (Juist voor begin Rooigemlaan)

Ik woon sinds een paar maanden in Gent en ben ook op zoek naar een gym. Momenteel ga ik naar Dumbbell Fitness in Zottegem. Dit is een degelijke gym, dicht bij mijn werk, maar is redelijk ver om in het weekend te trainen.

Ik heb al een paar gyms getest in Gent, dicht bij de Rooigemlaan.

Jim's fit aan de rooigemlaan. Spotgoedkoop (3,7€ per week) maar veel buitenlanders omdat er naast de gym een flatgebouw is met nieuwe belgen. ;)
Gewichten en apparaten zijn allemaal van goede kwaliteit.
Het regular maand abonnement kost net geen 20€ : onbeperkt fitness. Je hebt ook een kleinere versie met beperking van de periode dat je mag trainen (tot 16u) en in het weekend, kost net geen 16€
http://www.jimsfitness.com/

Jim's fitness is inderdaad spotgoedkoop, maar dat zie je ook zodra je er binnen stapt. Ik ben er eergisteren een proefles gaan doen, maar daar zien ze mij niet meer terug. Het zat er inderdaad VOL met nieuwe belgen die meer in de spiegels staan te showen en staan te praten dan te trainen.(maar ondertussen wel de bench/apparaten/gewichten bezet houden)

De gewichten liggen ook overal verspreid omdat niemand zijn rommel opruimt. De zaal op zich heeft wel goede apparaten, maar er is geen squatrek, maar 1 (slechte) bench, geen olympische barbells...

Dus, Jim's Fitness, nee bedankt.

Een weekje terug ben ik naar Jackys gym geweest. Ook in de Rooigemlaan.
De ontvangst was allesbehalve vriendelijk, maar de zaal maakte dit wel goed. Veel apparaten, genoeg dumbbells, een aantal benches, maar wel maar 1 squatrek. Ook de douches zijn minder.

Ik denk dat ik eens een keer ga kijken in spartacus gym.

First class, klein maar hardcore :)

Ik woon sinds een paar maanden in Gent en ben ook op zoek naar een gym. Momenteel ga ik naar Dumbbell Fitness in Zottegem. Dit is een degelijke gym, dicht bij mijn werk, maar is redelijk ver om in het weekend te trainen.

Ik heb al een paar gyms getest in Gent, dicht bij de Rooigemlaan.

Jim's fitness is inderdaad spotgoedkoop, maar dat zie je ook zodra je er binnen stapt. Ik ben er eergisteren een proefles gaan doen, maar daar zien ze mij niet meer terug. Het zat er inderdaad VOL met nieuwe belgen die meer in de spiegels staan te showen en staan te praten dan te trainen.(maar ondertussen wel de bench/apparaten/gewichten bezet houden)
unknow
De gewichten liggen ook overal verspreid omdat niemand zijn rommel opruimt. De zaal op zich heeft wel goede apparaten, maar er is geen squatrek, maar 1 (slechte) bench, geen olympische barbells...

Dus, Jim's Fitness, nee bedankt.

Een weekje terug ben ik naar Jackys gym geweest. Ook in de Rooigemlaan.
De ontvangst was allesbehalve vriendelijk, maar de zaal maakte dit wel goed. Veel apparaten, genoeg dumbbells, een aantal benches, maar wel maar 1 squatrek. Ook de douches zijn minder.

Ik denk dat ik eens een keer ga kijken in spartacus gym.
Fitness Dumbbell (y)

Goeiedag beste DBB'ers,

vanaf september zit ik op kot in Gent. Daarom zoek ik een nieuwe gym, liefst waar ik zowel krachttraining als een vechtsport kan doen. Hebben jullie enig idee?
Heel goedkoop kan je als student trainen bij de watersportbaan. Verre van perfect maar zeker voldoende om hard te kunnen trainen.

Jacky's gym is ook een zeer nette gym.

Vandaag een les gaan doen in Spartacus Gym. De zaal is echt top. Zeer veel degelijke apparaten, genoeg benches, een squatrek, een power rack... Vooral de achterste zaal heeft een hardcore uitstraling.

De sfeer was ook redelijk goed. Er werd serieus getraint en niet te veel gezeverd. Er was wel redelijk veel volk voor een feestdag, dus ik vraag mij af hoe druk het zou zijn op de drukke tijden.

De douches waren minder (geen warm water), maar ze zijn ze blijkbaar aan het verbouwen.

Ik ga nog eens kijken hoe druk het is op de tijden wanneer ik normaal ga. Als dit meevalt wordt dit mijn nieuwe gym.

Vandaag een les gaan doen in Spartacus Gym. De zaal is echt top. Zeer veel degelijke apparaten, genoeg benches, een squatrek, een power rack... Vooral de achterste zaal heeft een hardcore uitstraling.

De sfeer was ook redelijk goed. Er werd serieus getraint en niet te veel gezeverd. Er was wel redelijk veel volk voor een feestdag, dus ik vraag mij af hoe druk het zou zijn op de drukke tijden.

De douches waren minder (geen warm water), maar ze zijn ze blijkbaar aan het verbouwen.

Ik ga nog eens kijken hoe druk het is op de tijden wanneer ik normaal ga. Als dit meevalt wordt dit mijn nieuwe gym.

Hebben ze daar een platform en bumperplates?

nope. ijzeren plates.

Reken maar niet snel op warm water :D

Zijn al jaren aan het verbouwen maar imo goede hardcore zaal ! !

Terug
Naar boven