AndroidHealthClinic

Sticky Spots (Marktplaats.nl, 2dehands.be, ...)

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 2K
  • Weergaven 233K
  • Volgers 316

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat ik twee dikke bumper plates ga kopen en de rest gewone gietijzeren schijven. Voor deadlifts vangen die grotendeels de schok op.
 
Het ene kan ook gewoon namaak zijn.
 
Het ene kan ook gewoon namaak zijn.
Ja er zal inderdaad wel verschil inzitten; Maar laat ons eerlijk wezen, die Ivanko kost 4 keer meer of zo, en ik kan me niet inbeelden wat die zoveel beter doet dan die andere.
 
Klopt. Die Ivanko's zijn misschien wel een stuk nauwkeuriger. Maar of dat voor thuis echt noodzakelijk is en het prijsverschil waard is nog maar de vraag.
 
Kon zo niks vinden over maximale belastbaarheid.

En die Google translate tekst...:o
Good call. Daar had ik ook overheen gekeken.
Ik vond ondertussen de site van het bedrijf terug die deze bar ook verkoopt en tevens aan Rogue. De verkopers van x-fitt zeiden me dat hun hex barbells dezelfde specs hebben als die van Rogue (zou de mail er nog eens moeten bijhalen om de exacte woorden te vinden)

Hier de site in het ENgels:
WOD Bar 5.0 (Men): Hard Chrome
 
Ik heb ze gemaild met de vraag wat de maximale belasting is.
 
Ik denk dat ze minder geïnteresseerd zijn in maximale belastbaarheid bij crossfit. Waarschijnlijk komt men nooit in de buurt van wat er bij powerlifting als belasting op de barbell komt.
Ze kijken meer naar whip en naar de kwaliteit van de lagers (bestand tegen afwerpen van aanzienlijke hoogte) volgens mij.
 
Ik vond ondertussen de site van het bedrijf terug die deze bar ook verkoopt en tevens aan Rogue. De verkopers van x-fitt zeiden me dat hun hex barbells dezelfde specs hebben als die van Rogue (zou de mail er nog eens moeten bijhalen om de exacte woorden te vinden)

No offense whatsoever, maar wat een bullcrap...
1) Bedrijf dat deze baar ook verkoopt aan Rogue? Rogue maakt zijn barbells nog steeds in de USA. Grondstoffen (staal) komt wel voornamelijk uit China dacht ik (dus staal kan ook wel gelijk zijn met andere barbells).
Daarbij komt dat Rogue geen barbells heeft met zowel bushings als bearings, zover ik weet. Zou ook niet weten waar die combinatie goed voor is...

2) Rogue heeft eigen ontwerp trap/hex bars, dat zover ik weet nog niet identiek gekopieerd is. Hoe kunnen de specs dan ooit hetzelfde zijn?
Trap bars zijn niet moeilijk te maken, max. belastbaarheid zal daarbij nooit echt een issue zijn normaal gezien (eerder te korte sleeves).

3) x-fitt komt mij over als de zoveelste '13 in een dozijn' resellers van chinees spul (strengthshop, wolverson, paar NL webshops...). Ik zeg niet dat het spul slecht is (prijs/kwaliteit kan zelfs beter zijn), maar wees kritisch genoeg bij beweringen en specs bij de spullen. Deze shop zou ik al meteen links laten liggen na zulke flauwe leugens.
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Die lijken zo sprekend op elkaar, die komen wellicht van dezelfde band gerold, denk je niet?

Over die schijven vs. Ivanko:
Komen absoluut niet van zelfde band. Het zijn ook weer gewoon rebrands uit china (zowel strengthshop als simple products verkopen exact dezelde schijven).
Ik heb 2x 20kg van Ivanko (rubberen 'revolver' plates). Kwaliteit ga je never nooit kunnen vergelijken, maar nieuwprijs is ook gewoon absurd. Ivanko krijgt laatste jaren ook wel meer commentaar op US forums dat kwaliteit van de schijven gedaald is (toch bij gietijzer). Ik wil heus geen fabrikanten verheerlijken ;)


Oh Yasmine, ik wil je heus niet corrigeren (komt misschien zo over 2 berichten na elkaar), ik wil gewoon enkele dingen corrigeren en verduidelijken voor het hele (materiaal) forum :p
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Over die schijven vs. Ivanko:
Komen absoluut niet van zelfde band. Het zijn ook weer gewoon rebrands uit china (zowel strengthshop als simple products verkopen exact dezelde schijven).
Ik heb 2x 20kg van Ivanko (rubberen 'revolver' plates). Kwaliteit ga je never nooit kunnen vergelijken, maar nieuwprijs is ook gewoon absurd. Ivanko krijgt laatste jaren ook wel meer commentaar op US forums dat kwaliteit van de schijven gedaald is (toch bij gietijzer). Ik wil heus geen fabrikanten verheerlijken ;)


Oh Yasmine, ik wil je heus niet corrigeren (komt misschien zo over 2 berichten na elkaar), ik wil gewoon enkele dingen corrigeren en verduidelijken voor het hele (materiaal) forum :p
No problem Vsral, ik ga soms wat te kort door de bocht. Je corrigeert me op zeer correcte wijze. Ik kan er alleen maar van leren. Het is trouwens verdomd moeilijk een juist evenwicht te vinden tussen de prijs en de kwaliteit. En ja, het oog wil ook wel wat. Ik ontkende dat onlangs wat, maar maak me er zelf ook schuldig aan.
 
No offense whatsoever, maar wat een bullcrap...
1) Bedrijf dat deze baar ook verkoopt aan Rogue? Rogue maakt zijn barbells nog steeds in de USA. Grondstoffen (staal) komt wel voornamelijk uit China dacht ik (dus staal kan ook wel gelijk zijn met andere barbells).
Daarbij komt dat Rogue geen barbells heeft met zowel bushings als bearings, zover ik weet. Zou ook niet weten waar die combinatie goed voor is...

2) Rogue heeft eigen ontwerp trap/hex bars, dat zover ik weet nog niet identiek gekopieerd is. Hoe kunnen de specs dan ooit hetzelfde zijn?
Trap bars zijn niet moeilijk te maken, max. belastbaarheid zal daarbij nooit echt een issue zijn normaal gezien (eerder te korte sleeves).

3) x-fitt komt mij over als de zoveelste '13 in een dozijn' resellers van chinees spul (strengthshop, wolverson, paar NL webshops...). Ik zeg niet dat het spul slecht is (prijs/kwaliteit kan zelfs beter zijn), maar wees kritisch genoeg bij beweringen en specs bij de spullen. Deze shop zou ik al meteen links laten liggen na zulke flauwe leugens.
Ja, toen ik vroeg of het wel degelijk om 25 mm grips ging bij hun hex bar "ging hij het eens checken" en toen hij daarna terugkwam zei hij " ik kan je daar niet echt op antwoorden maar ga eens kijken op de site van ... (redex of zo, vergeet het iedere keer weer) want die leveren net dezelfde bar aan rogue". Maar toen ik op rogue ging kijken zag ik die hex bar nergens staan. Dus een alarmbel.
 
Een interessante kortingsactie voor mensen die op zoek zijn naar een powerlifting riem:
CLR 10mm BLUE double prong belt size M
20 euro
Opgepast, geen echt volledig lederen riem. maar voor een klein budget toch interessant.
 
Back
Naar boven