Fitness Seller

SpprSi's Logje

SpprSi

Competitive Bodybuilder
Waardering
11
In navolging van velen heb ik besloten ook maar eens een logje aan te leggen. Ik hoop dat ik het bijhoud, want ik heb dit al eens eerder gedaan gewoon in Word, maar het heeft niet lang geduurd, helaas. Ik hoop interessante tips en opbouwende kritiek te krijgen, afbrekende kritiek zal ik wijselijk niet op ingaan:)

Misschien eerst eens wat meer over mezelf vertellen. Ik ben 19 jaar, weeg 81 kg, 10% BF schat ik, je moet maar eens kijken op mijn foto's. Ik speel ook nog competitievoetbal.

Mijn doel is massa, het moet wel esthetisch mooi zijn, maar zeker en vast ook kracht. Ik wil dit wel door zuivere spiermassa te winnen, dus niet echt bulken of vet kweken om kracht bij te krijgen, anders zou ik in het voetbal niet hard meer vooruit gaan neem ik aan.

Ik train al 3 en een half jaar, maar ik heb niet altijd even intensief getraind en in het begin ging ik zo graag dat ik aan overtraining deed. Ik train nog heel erg graag, maar heb het verstand gekregen van mijn lichaam rust te geven.

Toen ik begon te trainen waren mijn benen stukken meer ontwikkeld dan mijn bovenlichaam en ik heb die dan, domweg!!!, niet getraind. Aangezien ik wel krachtiger wil worden, train ik mijn benen nu ook, want heel veel kracht komt namelijk uit de benen. Jammer genoeg hebben we geen squat rack of power rack en veel toestellen zijn er niet om de benen te trainen, nl. standing calve raises, leg presses, leg extensions, leg curls en smith squats zijn er mogelijk. De rest wordt improviseren, lunges en seated calve raises zal ik ook voor elkaar krijgen, die laatste mits enige improvisatie.
--> Het is misschien een idee om mijn benen volgens het snelkrachtprincipe te trainen in functie van mijn voetbal?