Fitness Seller

'Spreek eigen geld en netwerk aan voor zorg'

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezo...nde-oudere-moet-meer-investeren-in-zorg.dhtml

http://www.nu.nl/binnenland/2829899/spreek-eigen-geld-en-netwerk-zorg.html

DEN HAAG - Mensen moeten meer zelf investeren in zorg om de zorg voor 'niet-redzame ouderen' betaalbaar te houden. Dat adviseert de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ) in een vrijdag gepubliceerd advies aan het ministerie van Volksgezondheid.

Het laatste advies is om mensen rond hun 60e levensjaar een zorgverklaring te laten ondertekenen. Daarin kunnen mensen aangeven hoe ze de verzorging tijdens hun latere leven voor zich zien en hoe ze die willen bekostigen.

Waarom triljarden naar die k*t landen die er ZELF voor hebben gezorgd dat ze kapot gaan en al dat ontwikkelingsgeld naar die k*t landen die er fijn van profiteren (de elite) en hier in NL wordt alles gekort en verminderd.

Straks weer die hypocrieten die nu pro Europa en ontwikkelingshulp zijn en dan gaan zeiken dat hun oude dag niet goed is......DAT KOMT DAN DOOR JEZELF.

Is ook niet meer dan logisch dat mensen deze zaken voor zichzelf in orde brengen. Het is hoog tijd dat deze pamperende welvaartsstaat grondig wordt afgebouwd.

Ja dit gaat indd ver dan kunnen we net zo goed stoppen met ziekenfonds en net als in amerika heb je wat betaal je het zelf maar.En ontwikkelingshulp is ook onzin ze weten dat 80% in de regering van die landen blijft hangen laat ze het zelf maar uitzoeken moeten wij ook.

idd, als ze ontwikkelingshulp nou afschaffen en al die onzinnige subsidies afschaffen dan zit je al bijna op de 3%

Er is niks met ontwkkelingshulp maar wel als bijna alles blijft hangen zoals jesse zegt.

Kijk na die tsunami in Haiti, miljarden zijn er naartoe gebracht, en toch ziet het er nauwelijks anders uit dan 3 jaar terug.

• Topic Starter Topic Starter
http://www.nu.nl/buitenland/2823245/uganda-onderzoekt-verdwijnen-nederlands-geld.html

Recent bericht:

KAMPALA - Professoren van Makerere, de grootste universiteit in Uganda, claimen dat hun baas Venansius Baryamureeba jarenlang Nederlands ontwikkelingsgeld in eigen zak heeft gestoken.

Er is onduidelijkheid over 800.000 euro voor nieuwbouw van een pand voor de ICT-faculteit. Verder is 170.000 euro verdwenen die bestemd was voor docenten van Makerere die hun doctoraal wilden halen.

Het geld is afkomstig van Nuffic, de Nederlandse organisatie die het hoger onderwijs in ontwikkelingslanden ondersteunt.

De naam van die baas, is dat een griekse naam toevallig?

Lijkt me dan of, of en niet en, en.

Gisteren nog een aanslag voor een tandardtscontrole op de mat gekregen van €98-,.
Blijkbaar moet ik voor een standaard controle ook al aanvullend verzekeren. Ben 5 minuten binnen geweest ofzo...

Wil wel even melden dat ik met mijn opmerking niet mee ga in de rechts-populistische commentaren die hier worden gegeven. Onzin zoals ontwikkelingshulp afschaffen en "dat die landen toch voor zichzelf zorgen" is niet iets waar ik achter sta.

• Topic Starter Topic Starter
Wil wel even melden dat ik met mijn opmerking niet mee ga in de rechts-populistische commentaren die hier worden gegeven. Onzin zoals ontwikkelingshulp afschaffen en "dat die landen toch voor zichzelf zorgen" is niet iets waar ik achter sta.

Nee maar de eigen bevolking in NL moet het zelf maar rooien he ! Daar kunnen we fijn jarenlang belastingen aan eisen die we dan fijn aan EU+AFRIKA schenken om dan fijn met het idee te komen dat we in Nederland nogmaals mogen betalen voor allerhande zorg want er zijn niet genoeg centjes.... :mad:

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 12:42 ----------

http://www.nu.nl/politiek/2830169/sp-en-pvv-kraken-rvz-advies.html

''Waanzinnig'', reageert SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten. ''Ouderenzorg is een kwestie van beschaving.'' Ze vindt de suggestie dat de familie rondom ouderen nu te weinig zou doen onzin

PVV-leider Geert Wilders vindt het pleidooi van de RVZ ''walgelijk''. Hij vindt dat in het RVZ-advies de ouderenzorg wordt afgebroken

Laatst bewerkt:
Ik vind het best maar dan betaal ik ook geen belasting meer. Lijkt me beter als je zelf kan sparen voor je gezondheid en oude dag. Dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper. Maar dan ook stoppen met belasting betalen en je bruto inkomen zelf kunnen uitgeven aan wat je wilt.

Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp maar als bijna al het geld onderweg verdwijnt door de enorme corruptie in Afrika dan kan je er net zo goed niets naartoe sturen.

Op deze manier worden de rijken nog rijker en machtiger waardoor het volk nog meer te verduren krijgt.
Tijdje terug was ook die enorme droogte in Afrika en zelfs voedselleveringen werden door die gangs en de overheid gestolen om het zo maar te zeggen.

Terug
Naar boven