MuscleMeat

Sprinters.. Buff?

Genetisch.

We halen eerst de sterkste mother****ers uit Africa naar Jamaica / Amerika. Wie de tocht overleeft laten we zo hard mogelijk werken en verder stoppen we ze nog 200 jaar in een onderling fok-programma. Dan een deload waarin ze beter behandeld worden, meer te eten krijgen, gerichter kunnen trainen en dan krijg je dus buff sprinters.

Die sprinters zijn niet buff omdat ze sprinten, ze sprinten zo hard OMDAT ze buff zijn.

+6y7234

• Topic Starter Topic Starter
Dikkere spieren = meer kracht = harder rennen.

Geloof me die gasten doen meer aan krachttraining dan jullie.

En hoe weet jij dat dan wel? :p ;)

Miss dat er iets wetenschappelijks over bekend is, dan is het wel leuk er wat over te lezen, laatst op dit forum ook een stukje over voeding van Usain Bolt gelezen, zal eens zoeken..

Vriend van mn broertje die traint ook als sprinter en elke keer als ik hem zie is hij buffer geworden, terwijl hij wel wat aan kracht doet, maar niet super veel..

Genetisch.

We halen eerst de sterkste mother****ers uit Africa naar Jamaica / Amerika. Wie de tocht overleeft laten we zo hard mogelijk werken en verder stoppen we ze nog 200 jaar in een onderling fok-programma. Dan een deload waarin ze beter behandeld worden, meer te eten krijgen, gerichter kunnen trainen en dan krijg je dus buff sprinters.

Die sprinters zijn niet buff omdat ze sprinten, ze sprinten zo hard OMDAT ze buff zijn.

Hehe precies wat ik denk.

En hoe weet jij dat dan wel? :p ;)

Miss dat er iets wetenschappelijks over bekend is, dan is het wel leuk er wat over te lezen, laatst op dit forum ook een stukje over voeding van Usain Bolt gelezen, zal eens zoeken..

Vriend van mn broertje die traint ook als sprinter en elke keer als ik hem zie is hij buffer geworden, terwijl hij wel wat aan kracht doet, maar niet super veel..

haha van het sprinten zelf wordt je echt groter hoor... Komt gewoon door ze krachttraining.

ik stoor me nogal aan het gebruik van het woord "rennen" in dit topic.
Rennen doe je als je als je laat bent voor de trein ofzo. Wat die gasten doen noem je lopen of sprinten, maar niet rennen....!

Dit vraag ik me ook wel eens af. Die gasten rennen de hele dag rondjes, t*ring katabool zou je zeggen. Hoe komt het dan dat deze gasten toch vaak buffer zijn dan 99% van dit forum?
Die gasten lopen niet de hele dag rondjes. Die sprinten iedere keer korte stukken.
bijvoorbeeld 3x4x60m of iets in die richting. Ze hebben er toch niets aan om kilometers achter elkaar te lopen als ze op een wedstrijd na 10m klaar zijn.. Daarnaast doen ze natuurlijk veel aan krachttraining

Als ze aan atletiek doen, sprinten dus doen ze eigenlijk aan HIIT.
Sprinte is heel goed voor het verhogen van testosteron in je lichaam en dit gepaart met KT en voeding en wie weet nog wat anders = muscles.

Volgens mij zit er ook wel wat AAS in het spel inderdaad.

Laatst bewerkt:
Veel mensen hier zijn bezig met elkaar te overtreffen op het gebied van de nederlandse taal. Stop die energie in de training/voeding en jullie zullen jezelf misschien een keer tot de bodybuilders kunnen rekenen.

on topic:

Vrijwel elke sport waar je aan de top staat, bereik je door je genen. Als we kijken naar de dingen die het met je doet op amateur niveau, dan kan je zeggen dat je buffer wordt doordat je sprint. Voetballers krijgen dikkere benen doordat ze voetballen, niet omdat ze aanleg hebben om dikke benen te krijgen. Mensen die roeien krijgen een dikke rug omdat ze roeien, niet omdat ze daar perse aanleg voor hebben. Maar toch word je de beste door aanleg; door je genen. En toewijding natuurlijk. Misschien komen er anabolen bij kijken, maar met een beetje epo win ik de tour de france niet hoor. Genen en doorzettingsvermogen zijn cruciaal bij topsport.

Om een lang verhaal kort te maken: Genen cruciaal voor topsport! Maar elke recreatieve bodybuilder die sprints opneemt in zn trainingsprogramma, zal hier flink voordeel van ondervinden!

ze squatten allemaal 200kg daarom zijn ze zo buff

Van squatten krijg je echt niet zo'n borst en traps hoor :).

Genetisch.

spreek voor jezelf :o

Toch eens gelezen dat het inderdaad niet rechtstreeks traint , maar squatten belast het hele lichaam + verhoogt testosteron.

Zeker, maar dan nog moet je hypertrofie bewerkstelligen in die spieren, gaat je met alleen squats niet lukken denk ik (in ieder geval niet in de mate dat je er zo'n volle borst van krijgt).

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Would you rather your body look like a sprinter or a marathoner? Marathoners run at a moderate intensity for long duration periods, burning more relative fat compared to sugar. Sprinters train with high intensity bursts for short duration periods, burning more sugar, and less fat during the workout. Sprinters tend to be lean and muscular, while marathoners tend to be lean and much slighter. The reason for this is because when a high intensity burst of exercise is performed, the body burns more relative amounts of sugar, but burns more fat and calories after the workout. This effect can last from 16-48 hours, where low or moderate intensity exercise has no after burn effect. Another important aspect of this type of exercise is the hormonal balance that it creates. Low to moderate intensity exercise produces a lot of unopposed cortisol, leading to a catabolic, muscle burning state. High intensity exercise also produces cortisol, but does so along with growth hormone and testosterone, enhancing fat burning, leading to an anabolic, or muscle building state. [Link niet meer beschikbaar] the high intensity method to be more effective at burning fat and maintaining, or building, muscle mass than long duration, lower intensity aerobic workouts.
The Better Weigh works exclusively with Evolution Trainers to provide the most cutting edge exercise classes by utilizing these principles. A high intensity exercise program suitable to your current state of fitness will be created for you in a fun and safe class format. Incorporating these workout programs into your weight loss efforts will help to speed up your metabolism, and [Link niet meer beschikbaar].

http://images.google.nl/imgres?imgu...=117&prev=/images?q=sprinters&hl=nl&sa=N&um=1

Terug
Naar boven