Fitness Seller

Sprinters.. Buff?

die marathoner is gewoon ondervoed ...

dwain3.jpg

die definitie ...

Ik heb ergens zijn kuur schema gezien. Dat is niet mis. Hij is niet voor niets geschorst. Zoek maar op Dwain Chambers steroids.

Wat betreft West-Afrikanen (en hun nazaten) en spieren. Ik had enkele onderzoeken gelezen waaruit bleek dat zij een kleine verhoging van testosteron tov van blanken hadden. Andere onderzoeken beweren dat het testosteron niveau hetzelfde is, alleen blanken hebben een hoger estradiol. Andere stellen dat zwarten eerder toppen met hun testosteron productie maar dat hij daarna sneller daalt.

Wat betreft fast-twitch muscles. Ik kon een studie vinden waaruit blijkt dat ze 7% meer fast-twitch hebben. Dus dat valt wel mee.

Wat wel interessant is is de aanwezigheid van een bepaald gen dat zorgt voor de aanmaak van een protein in de spiervezels die snelle kracht bevorderd.
http://www.slate.com/id/2206088/pagenum/all/

Opgeteld zijn het nog steeds niet bijzonder grote verschillen. Maar kleine verschillen in gemiddeldes hebben grote verschillen in de uiteinde van een normaal distributie curve tot gevolg.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:08 ----------

Dit suggereerde ik dus ook al.. Maar ben hier niet zeker van, de gemiddelde 'zwarte' is zowiezo veel buffer als de gemiddelde 'blanke' Zelfs de indo's die hebben een pluspuntje wat buffheid betreft merk ik..

Indo's + buff my ass. Vrijwel alle aziaten (en vooral zuid-oost Aziaten) zijn tenger gebouwd. Grote Aziaten vind je in Korea, mongolie en siberie.

Overigens vind je de breedste Europeanen ook niet in Nederland. Daarvoor moet je echt naar de Baltische staten

Dit vraag ik me ook wel eens af. Die gasten rennen de hele dag rondjes, t*ring katabool zou je zeggen. Hoe komt het dan dat deze gasten toch vaak buffer zijn dan 99% van dit forum?

Sorry moest mezelf even oprapen. Was uit me stoel gevallen van het lachen. Hardlopers rennen wellicht hele dag rondjes of tussen verscheidene dorpen zoals die Kenyanen. Maar sprinters rennen relatief weinig. Ze doen gewoon kracht training gecombineerd met box jumps en sprintjes trekken.

Joe Defranco geeft een heel duidelijk beeld in zijn filmpjes op youtube hoe zulke gasten trainen.
http://www.youtube.com/user/joedefranco

Sprinters doen er van alles aan om hun tijden op de sprint te verbeteren.

Body squats, Jump squats etc behoren tot hun dagelijks routine.

Snelheid trainen ze bergafwaarts, oftewel met zo weinig mogelijk weerstand.

Sorry moest mezelf even oprapen. Was uit me stoel gevallen van het lachen. Hardlopers rennen wellicht hele dag rondjes of tussen verscheidene dorpen zoals die Kenyanen. Maar sprinters rennen relatief weinig. Ze doen gewoon kracht training gecombineerd met box jumps en sprintjes trekken.

Joe Defranco geeft een heel duidelijk beeld in zijn filmpjes op youtube hoe zulke gasten trainen.
http://www.youtube.com/user/joedefranco

**** man wat een lekkere trainingen :D , ga hier ook eens een paar dingen van proberen.

Deze mensen zijn genetisch zwaar bevoordeeld...

Ze zitten ram vol met Fast twitch muscles, training onder goede begeleiding, goede voeding en ja idd ook soms wat medicamenten ja (je moet wat als er blijkt dat er genetisch nog meer freaks rondlopen op aarde die ook onder de 10s kunnen lopen). Toch zit er een enorm verschil tussen de mannen onderling. Sommige zijn duidelijk power lopers (Greene, Powell) en Bolt is duidelijk een souplesse loper, langer en eleganter qua bouw.

Misschien wel geinig om thuis eens uit te meten, WR houder Usain bolt maakt op het eind van de 100m bijna 4m lange passen (bedenk maar eens de power die nodig voor zo'n een paslengte) en het WR verspringen staat op bijna 9m :eek:, ook deze mensen kunnen gigantisch hard sprinten!

Om een idee te krijgen wat ze trainen tijdens een wedstrijd periode dan is veel tillen uit den boze:

MONDAY :
Morning session -Maximum strength -

Dynamic warm up (includes jgging, drills, general stretching and specific stretching exercises for this particular session.)
Power cleans - 90kg x 5 reps, 100kg x 3 reps 110kg x 2 reps 120kg x 1-2 reps
Bench press - same progression up to 150kg
Squats - up to 230kg
Various exercises for abs and back
Sprint drills and plyometrics at the track
Warm down including jogging, stretching and massage.

Afternoon session - stretching and swimming

TUESDAY :
Morning session - maximum velocity and starting acceleration -

dynamic warm up
technical runs: 6 x 60m
acceleration runs: 6 x 60m
starts - up to 10 starts over 30m
handicap starts (putting training partners in front 1m- 3m)
"flying sprints" or assistance sprints (down hill or using wind) 4-6 x 50m
warm down

Afternoon session : massage

WEDNESDAY :
Morning session - power strength

warm up
explosive weights ( performed as fast as possible with only 50% of max or
lighter for 3 x 10 reps)
power clean or snatch
bench press
speed squat
jumps from half squat
"Borzov" jumps

sprint drills and sprints at the track
warm down

Afternoon session - technical and tactical (video and biomechanical analyses)

THURSDAY
Morning session - speed endurance and bend technique (for 200m)

Dynamic warm up
technical drills and runs on the bend
sprint into bend and off the bend 4-6 x 60m
speed endurance - 2 sets (8 x 80m) at 95% intensity
technical tempo 75% intensity (2 x 250m)
warm down (jog and stretch)

Afternoon session - regular physio treatment

FRIDAY :
tactical preparation for competition and rest

SATURDAY :
Competition

SUNDAY :
Video analyses

wat ik niet snap is waarom veel van jullie doen alsof dit wel door de krachttraining moet komen.

sprinten is enorm explosief, natuurlijk worden ze ook gespierd van ondersteunende krachttraining maar neem maar rustig aan dat je ook gespierd wordt van korte afstanden all-out sprinten

wat ik niet snap is waarom veel van jullie doen alsof dit wel door de krachttraining moet komen.

sprinten is enorm explosief, natuurlijk worden ze ook gespierd van ondersteunende krachttraining maar neem maar rustig aan dat je ook gespierd wordt van korte afstanden all-out sprinten

True. vergeet niet de krachten die op het lichaam werken. Hoe harder je sprint hoe harder de klappen en je lichaam moet dat allemaal opvangen. In wezen is dat erg excentrisch trainen dus.

denk nou maar niet dat je echt buff word van sprinten zoals de bufste sprinters.
dat sprinten draagt bij maar is niet de oorzaak, moet ook niet gekker worden...

Heb je wel eens goed naar de lichamen van sprinters gekeken van voor de periode dat KT een vast onderdeel werd van hun training? ? (geld trouwens voor meerdere sporten)

• Topic Starter Topic Starter
Heb je wel eens goed naar de lichamen van sprinters gekeken van voor de periode dat KT een vast onderdeel werd van hun training? ? (geld trouwens voor meerdere sporten)

Hij doelt er ook op dat het in combinatie MET een perfecte formule is om meer massa op te bouwen..

Ik weet zeker dat die ook een stuk gespierder waren dan marathonlopers

Ook is het niet dat ik het oneens ben met jullie, ik vind t alleen een beetje raar om te zeggen dat het allemaal komt door de krachttraining.

Terug
Naar boven