XXL Nutrition

Squat of full squat, welke is de beste?

Lenn

Freaky Bodybuilder
Waardering
79
Lengte
1m70
Massa
83kg
Had een discussie in de gym met een 'ex' bodybuilder en hij vertelde mij dat ik het beste maar tot parallel kon gaan om alle kracht uit m'n quadriceps te laten komen. Hij zegt dat je met full squat veel te veel je rug en je knieën belast.

Ik vind full squat veel leuker om te doen omdat parallel moeilijk is. :D

Maar welke is nu de beste voor de meeste groei van de benen?

Full ! !

Sowieso belast je in verhouding je quadriceps meer met full squats dan met een goed uitgevoerde paralle squat.

Afwisselen ;)

afwisselen per schema denk ik.....of als je 2 keer per week squat, 1 keer parralel, 1 keer full....(full zul je sowieso een stuk minder gewicht kunnen nemen, maar verdoet je quads wel veeeel completer)

• Topic Starter Topic Starter
afwisselen per schema denk ik.....of als je 2 keer per week squat, 1 keer parralel, 1 keer full....(full zul je sowieso een stuk minder gewicht kunnen nemen, maar verdoet je quads wel veeeel completer)

volgens mij is het net andersom, met full kan je meer gewicht nemen. Vind ik dan toch.

volgens mij is het net andersom, met full kan je meer gewicht nemen. Vind ik dan toch.

hmm...ik moet toch echt iets minder gewicht nemen als ik ga full squaten hoor:eek:

maarja, zal wel persoonlijk zijn ofzo....de een BOR't ook meer onderhands als bovenhands...een ander weer andersom...

maarja, gewoon doen wat je zelf het fijnste vind, en beetje afwisseling is nooit verkeerd:D

Bedankt mensen! Nu kan ik hem gaan ownen! :D

Onderzoek heeft uigewezen dat de knie het meest onstabiel is onder een hoek van 90 rgaden, aka parallel squat. Waarom zou je dan juist in die onstabiele positie gaan afremmen, stoppen, en weer naar bovengaan? En met parallel squats ben je ook korter bezig met afremmen -> remsnelheid is groter -> minder effect op de spieren (iets in die richting iig).

Bottom line: Full squat all the way, baby!

idd ass to the floor (en indien mogelijk terug naar boven:p)

als dat in de praktijk zo is dan schort er wat aan je par. squat techniek (zelf ook gehad hoor)... als je die techniek goed onder die knie hebt, kan je zeker weten meer verplaatsen dan met fullsquats... think about it, anders zouden alle pl-lers toch gewoon fullsquatten ;)

ik geloof dat de druk op andere spieren bij een full squat wat groter word, squatreed etc etc. maar de druk op de quads zal ook gewoon groter worden.

ik zelf doe voornamelijk parallel squats met de squatreed als excuus, damn dat kan stiekem hard gaan:D

als dat in de praktijk zo is dan schort er wat aan je par. squat techniek (zelf ook gehad hoor)... als je die techniek goed onder die knie hebt, kan je zeker weten meer verplaatsen dan met fullsquats... think about it, anders zouden alle pl-lers toch gewoon fullsquatten ;)

Ja dat is ook zo. Maar die kerel vertelde mij ook dat het zwaarder was met parallel omdat je nu met minder kracht, met die instabiele houding, naar boven moet. Maar dus full squat all the way?

als ik full squat heb ik wel meer spierpijn. Misschien toch een indicatie dat het zwaarder is voor je spieren.

Ja dat is ook zo. Maar die kerel vertelde mij ook dat het zwaarder was met parallel omdat je nu met minder kracht, met die instabiele houding, naar boven moet. Maar dus full squat all the way?

Jup, zeker als je dat fijner vindt, gewoon blijven doen, niet naar die bb'er luisteren.

Ik heb een pesthekel aan parallel squats, ik squat altijd full.

ik geloof dat de druk op andere spieren bij een full squat wat groter word, squatreed etc etc. maar de druk op de quads zal ook gewoon groter worden.

ik zelf doe voornamelijk parallel squats met de squatreed als excuus, damn dat kan stiekem hard gaan:D

Lol ik heb nogal een grote ass, dus geen full squats voor mij ? Of is het verschil voor je ass niet echt groot ?

Terug
Naar boven