AndroidHealthClinic

Squat of full squat, welke is de beste?

Vraag is natuurlijk lagen die blessures aan de oefening of aan jouw uitvoering in combinatie met te veel gewicht.

Ik denk in dit geval aan de oefening ... mijn bekken draait te ver naar voren zeg maar ... waardoor mijn onderug bol trekt .. met alle gevolgen van dien .. toen kreeg ik het advies van een professionele instructeur (iemand die Grote wedstrijdjongens begeleid en begeleid heeft) het advies om zo ver mogelijk te gaan en daarbij heeft hij ook mijn techniek toen bekeken (is al een flinke tijd terug) Hij adviseerde me in ieder geval bovenbenen parallel aan de vloer, wat voortreffelijk ging of ietsje dieper.. dat wilde nog net .. en sindsdien squat ik blessurevrij

Ik denk in dit geval aan de oefening ... mijn bekken draait te ver naar voren zeg maar ... waardoor mijn onderug bol trekt .. met alle gevolgen van dien .. toen kreeg ik het advies van een professionele instructeur (iemand die Grote wedstrijdjongens begeleid en begeleid heeft) het advies om zo ver mogelijk te gaan en daarbij heeft hij ook mijn techniek toen bekeken (is al een flinke tijd terug) Hij adviseerde me in ieder geval bovenbenen parallel aan de vloer, wat voortreffelijk ging of ietsje dieper.. dat wilde nog net .. en sindsdien squat ik blessurevrij

Als Full Squats echt pijn doen en je benen gaan goed op Parallel Squats, dan moet je vooral Parallel Squats blijven doen.

dan ligt het toch aan jouw en niet de oefening :o

Heb je wel eens een voetenstand geprobeerd die breder is dan schouderbreedte? Dat scheelt bij mij iig. En laat iemand kijken van de achterkant hoe voetenstand(hielen) zich verhoudt tot je schouderbreedte. Ik onderschatte namelijk mn eigen schouderbreedte aanzienlijk:cool::D

Nee, ze heten full omdat je een volledige beweging maakt:D

benen breder, tenen naar buiten en je kont tss je benen laten zakken

Bespottelijke dosis ironie in deze thread.

Tussen je benen in? Dat volg ik niet helemaal.Leg uit:).

Met olympische squat ligt de bar hoger op je traps, staan je voeten wat dichter bij elkaar (ong. schouderbreedte) en zak je recht naar beneden (nadeel hiervan is dat de knieeen ver voorbij de tenen komen, en of dat slecht is, is ook weer persoonsgebonden).
Normale fullsquat is gewoon een normale squat (dus bar laag op je traps en echt naar achter gaan zitten), alleen zak je met je reet tot op de grond. Vaak ook een iets wijdere stance

Terug
Naar boven