AndroidHealthClinic

Squat schoenen

Volgens mij heb ik een soort zaalvoetbalschoen of zoiets. Iig erg platte zolen met praktisch geen vering en van het merk Umbro

Tip: Als je schoenen gaat bestellen, bestel ze in het buitenland. Dan ben je een stuk goedkoper uit!
Bij mij scheelde het om en nabij 60 euro!

Ik train zo'n 25j op zulke schoenen en heb er nooit spijt van gehad,heb ze toen bij yves vivaldi gekocht in den haag waar hij toen een sportschool had,hij kwam speciaal er naar toe want hij was dicht...
Kon kiezen uit adidas en deze die ik nu heb hij rade me ze aan houten tussen zool over de hele lengte met riempje erover heen...

Wimwam heeft ook tekoop adidas 42-3/4 en niet zo duur ook volgens mij....

is niks op air max.
ik heb er ook een tijd op gesquat.
tegenwoordig op me sokken, en er komen allstars aan. moet nog een keer een website vinden waar je ze cheap kan bestellen (neppe)

Ga naar de scapino.. 30 euro voor echte.

Nogmaals, als je echt als een mong**l traint word je volgens mij niet zo groot/sterk. Niet dat een schoenzool je gains merkbaar in de weg zal staan, misschien blessure gevoeliger o.i.d.
Maar om hun training nou gelijk als 'mong**l' uit te maken vind ik wat ver gaan.

Ik vind het niet te ver gaan. mong*len.

Nogmaals, als je echt als een mong**l traint word je volgens mij niet zo groot/sterk. Niet dat een schoenzool je gains merkbaar in de weg zal staan, misschien blessure gevoeliger o.i.d.
Maar om hun training nou gelijk als 'mong**l' uit te maken vind ik wat ver gaan.

Als je geen Allstars draagt dan hoor je niet bij het groepje. Begrijp dat dan!
:rolleyes:

ik squat gewoon op mijn tommy hilfiger schoenen. werkt prima, goede platte zool

Als je geen Allstars draagt dan hoor je niet bij het groepje. Begrijp dat dan!
:rolleyes:

Als je schoenen draagt met dempende zolen behoor je inderdaad niet tot het groepje dat zich heeft verdiept in waar hij mee bezig is. Allstars dempen ook wel iets en bieden verder niet voor iedereen voldoende support. Vandaar dat steeds meer flate sole squatters overstappen op andere schoenen zoals bv metal of ander geschikter spul van random merken. Desalniettemin is het voor de meesten een prima keuze. Cheap en multi functioneel.h

Als je schoenen draagt met dempende zolen behoor je inderdaad niet tot het groepje dat zich heeft verdiept in waar hij mee bezig is.

Of het groepje dat zich alle prullaria aanmeet die "in" zijn, terwijl ze zich beter over de echte basics zorgen zouden kunnen maken.

Waarom zijn die dingen ook zo duur:eek: dat betaal ik niet eens voor mijn normale schoenen???

ik squat en deadlift nog altijd op mn Puma Sparco's,hele dunne zool en ook helemaal plat.

Iedereen heeft het steeds over een platte zool, maar hebben squatschoenen niet juist een verhoogde hak?

Stomme vraag, maar maakt dat echt iets uit? Wat is het verschil als je met andere traint?

Stomme vraag, maar maakt dat echt iets uit? Wat is het verschil als je met andere traint?

Gympen zijn wat minder stabiel, dus in theorie kan je voet dan iets schuiven/rollen op de zool zelf. Hoe belangrijk dat is? Vergelijk het met dure banden voor je auto: 400 per band uitgeven heeft nut als je regelmatig 200+ rijdt, anders kan je net zo goed op bandjes van 40 blijven rijden.

Iedereen heeft het steeds over een platte zool, maar hebben squatschoenen niet juist een verhoogde hak?

Hangt ervan af of je voor IPF of WPO/IPA traint lees respectivelijk close(r) stance of (very) wide stance, meer of minder met quads, meer of mider met posterior chain.

Gympen zijn wat minder stabiel, dus in theorie kan je voet dan iets schuiven/rollen op de zool zelf. Hoe belangrijk dat is? Vergelijk het met dure banden voor je auto: 400 per band uitgeven heeft nut als je regelmatig 200+ rijdt, anders kan je net zo goed op bandjes van 40 blijven rijden.

Ik gebruik mijn oude basketschoenen van toen ik nog baskette. Die geven wel veel stabiliteit, maar die hebben wel een redelijke hak. Dus misschien niet ideaal.

Miss toch is nieuwe gaan kopen...

Als je net als ik korte kuitspieren hebt, dan maakt het een WERELD van verschil uit om op echte squat- of beter nog gewichthefschoenen te trainen. Heb er zelf 2: 1 van Adidas (aangeschaft via Waalsport waar ik train) en 1 van Pallini die ik van iemand anders heb overgenomen. De Pallini heeft net een iets hogere hak, maar de Adidas schoen die ik eerst irri vond ivm klittenbandsluiting die gaat 'vechten' met de veters, zit steviger aan de voeten.

Mja, als je niet verder dan een kwart squat gaat en dat parallel durft te noemen , dan hoef je niet per sé aan een schoen met hakverhoging te denken. Wil je wel voor een full squat (dus maximale ROM) gaan, kies dan schoenen die hier voor ontworpen zijn.

Je ziet Nadal toch ook niet op ordinaire gympies tennissen? Waarom die fascinatie voor simpele gympies?

Mja, als je niet verder dan een kwart squat gaat en dat parallel durft te noemen , dan hoef je niet per sé aan een schoen met hakverhoging te denken. Wil je wel voor een full squat (dus maximale ROM) gaan, kies dan schoenen die hier voor ontworpen zijn.
als je een lichamelijke afwijking hebt, dan kan het best dat je daar door geholpen bent. Alleen kan je dat niet extrapoleren naar gezonde mensen.

Terug
Naar boven