Fitness Seller

Trekken en stoten (clean and jerk)

Bezoekers in dit topic

Ik zou wel meer kunnen dan 50kg maar mijn onderrug is niet heel stabiel, ik durf niet zwaarder en squat eigenlijk niet, of niet zwaar.
Bij clean and jerk hoef ik niet heel erg veel door mijn knieën, dat scheelt. Ik krijg de stang ook prima op mijn borst/delts.
Moet alleen de explosiviteit uit mij schouders/armen opbouwen voor het stoten
Waarom moet je explosiviteit opbouwen uit je schouders/armen voor het stoten? Ik wil juist zo weinig mogelijk doen met m'n armen en m'n schouders, want billen en benen zijn veel sterker.

Dip, drive and dive!
 
Ik denk dat hij met clean and jerk eigenlijk een deadlift gevolgd door ohp bedoelt. Correct me if i'm wrong
 
Ok clean ipv deadlift dan? Wil ermee aangeven dat de cl&j meer is dan enkele oefeningen aan elkaar geregen. Er komt zoveel bij kijken qua timing, evenwicht etc dat het (bijna) onmogelijk is om zelf aan te leren.
 
Ok clean ipv deadlift dan? Wil ermee aangeven dat de cl&j meer is dan enkele oefeningen aan elkaar geregen. Er komt zoveel bij kijken qua timing, evenwicht etc dat het (bijna) onmogelijk is om zelf aan te leren.
Misschien pakt hij de stang wel uit het rek.

Eens met je laatste zin.
 
Ik krijg geloof ik niet goed uitgelegd wat ik precies bedoel, ik voeg hieronder maar even een video in van wat ik precies bedoel:

Om mn borst/delts lukt, maar het uitstoten niet, dwz meer dan 45kg
 
Duidelijk, lukt het wel met een push press of gewone ohp? Met jouw stats moet 50 kg ohp niet echt een probleemzijn. Het grootste probleem blijft de techniek, het is te gecompliceerd om zo met woorden erachter te komen. Misschien kun je je uitvoering filmen en posten?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven