AndroidHealthClinic

Squat schoenen

Als je schoenen draagt met dempende zolen behoor je inderdaad niet tot het groepje dat zich heeft verdiept in waar hij mee bezig is. Allstars dempen ook wel iets en bieden verder niet voor iedereen voldoende support. Vandaar dat steeds meer flate sole squatters overstappen op andere schoenen zoals bv metal of ander geschikter spul van random merken. Desalniettemin is het voor de meesten een prima keuze. Cheap en multi functioneel.h

Niet dat mijn squats van zo een hoogstaand niveau zijn, maar ik ga eens trainen met mijn combat shoes, die zijn hoog, hebben een redelijk harde - vlakke zool en ze omvatten mijn enkel volledig. Andere optie is bergwandelschoenen met keiharde zool

Als je net als ik korte kuitspieren hebt, dan maakt het een WERELD van verschil uit om op echte squat- of beter nog gewichthefschoenen te trainen. Heb er zelf 2: 1 van Adidas (aangeschaft via Waalsport waar ik train) en 1 van Pallini die ik van iemand anders heb overgenomen. De Pallini heeft net een iets hogere hak, maar de Adidas schoen die ik eerst irri vond ivm klittenbandsluiting die gaat 'vechten' met de veters, zit steviger aan de voeten.

Mja, als je niet verder dan een kwart squat gaat en dat parallel durft te noemen , dan hoef je niet per sé aan een schoen met hakverhoging te denken. Wil je wel voor een full squat (dus maximale ROM) gaan, kies dan schoenen die hier voor ontworpen zijn.

Je ziet Nadal toch ook niet op ordinaire gympies tennissen? Waarom die fascinatie voor simpele gympies?

als je een lichamelijke afwijking hebt, dan kan het best dat je daar door geholpen bent. Alleen kan je dat niet extrapoleren naar gezonde mensen.
Haha +1 net of kan er nu niemand zonder die schoenen full squatten:rolleyes:

Kisten met hak...makkelijk variant op de olympic shoes ....

Toch wel grappig: een hoop mensen claimen dat squatschoenen een 'must' zijn, maar dan is daar onderling weer de discussie of er wel of geen hak onder moet zitten. Dat bedoel ik dus: als er zelfs geen consensus is over wat de schoenen moeten doen, dan is gaan stressen dat er iets speciaal gedragen moet worden onzinnig. Experimenteer gewoon voor jezelf en doe wat voor jou het beste werkt. Zelfs al blijkt dan dat dat voor jou Air Max (met pompje! :D ) is.

---------- Toegevoegd om 12:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

Haha +1 net of kan er nu niemand zonder die schoenen full squatten:rolleyes:

Sterker: met hak kom ik bijna niet onder parallel. Zonder hak zit ik er meer dan 5 cm onder. Misschien ben ik raar gebouwd, maar ik zou toch achterlijk zijn als ik dan toch schoenen met hak ging dragen.

Dat is het hem dus. Ze zijn duur omdat men elkaar gek maakt dat het noodzakelijk is om ze te hebben.
Bwa duur...
Je betaalt er wel wat voor maar mits je er zorg voor draagt gaan ze wel een leven lang mee.

gebruik momenteel iemand zijn oude gewichthefschoenen voor te trainen en denk dat die met gemak 10-20jaar zijn :p

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft het steeds over een platte zool, maar hebben squatschoenen niet juist een verhoogde hak?

Die ik heb is een zool uit één stuk geen hak,rubber dan hout en dan binnenzool.
Bovenkant is suedeleer met veter en riempje eroverheen,weet niet of je dit type schoen nog kunt kopen omdat ze natuurlijk al meer dan 25j oud zijn.
Ze lopen iets scheef af naar voren en squatten heerlijk en ga altijd zo diep mogelijk dus as to the grass...

Terug
Naar boven